Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har merket en liten bug. nårr man avslutter en Laptop med "ShutDowsn" knappen og stenger lokket. setter den seg i Sleep og når du åpner igjenn så fortsetter den og Avslutte. Teit Bug! :realmad:

 

[Off Topic]

GODT NYTTÅR FOLKENS!

Det er ingen direkte bug. Kommer av at du ikke ventet lenge nok med å la maskinen avslutte, slik at den går i dvale før den får avsluttet skikkelig. Ville ha skjedd uansett Windows-versjon (XP eller nyere).

Lenke til kommentar

Så lenge folk ikke spør etter nedlasting eller support til hvordan de omgår registrering og slikt går det bra. Microsoft kommer selv til å gjøre Windows 7 tilgjengelig på Microsoft.com og jeg ser ingen grunn til at ivrigere testere kan gå igang før.

 

Til de som sier at W7 er SP2 til Vista: Vista vil aldri kunne bli W7. MinWin-kjernen er i stor grad integrert i OSet. Nei, footprintet på OSet er ikke 20 MB, men det er heller ikke poenget med MinWin. I tillegg så kommer Vista SP2 utenfor W7 release - og denne releasen vil være uavhengig i stor grad med W7.

Lenke til kommentar
Så lenge folk ikke spør etter nedlasting eller support til hvordan de omgår registrering og slikt går det bra. Microsoft kommer selv til å gjøre Windows 7 tilgjengelig på Microsoft.com og jeg ser ingen grunn til at ivrigere testere kan gå igang før.

 

Til de som sier at W7 er SP2 til Vista: Vista vil aldri kunne bli W7. MinWin-kjernen er i stor grad integrert i OSet. Nei, footprintet på OSet er ikke 20 MB, men det er heller ikke poenget med MinWin. I tillegg så kommer Vista SP2 utenfor W7 release - og denne releasen vil være uavhengig i stor grad med W7.

MinWin er egentlig en versjon av Windows som de har gjort så liten som mulig? Altså en versjon av NT kjerna som bare inneholder det aller mest nødvendige?

Lenke til kommentar
MinWin er egentlig en versjon av Windows som de har gjort så liten som mulig? Altså en versjon av NT kjerna som bare inneholder det aller mest nødvendige?

Jeg skal ærlig si at min kunnskap rundt MinWin ikke er verdens største. Det er også kommet veldig lite informasjon om MinWin, hvordan den brukes i Windows 7 etc.

 

Det jeg vet er at et team i MS har arbeidet for å gjøre kjerneelementer i Windows 7 så raske og pålitelige som mulig. Det er nemlig her grunnstrukturen i et OS begynner. De har både rensket opp i kjernen og kodet den raskere. Jeg vet at de forbedringer de fant når de holdt på med denne prosessen med å strippe fra kjernelementer og bygge opp igjen er inkludert i Windows 7. I hvor stor grad vet ikke jeg, men det tror jeg også kun MS-ansatte vet.

 

Hvor mye dette har å si for utgivelsen gjenstår å se.

Endret av iMono
Lenke til kommentar
Bør kanskje forandre overskriften til Test av Windows 7 Beta også, mye pirking nå hehe.

Det var da svært til flisespikkeri da.

 

Har nå lagt til flere bilder i artiklen. Mulig jeg kommer til å legge til litt flere og mer tekst senere også.

 

Edit:

 

MinWin er kjernen og de få nødvendige funksjonene som Windows trenger for å kjøre på en PC. Dette kjøres bare via et kommandokonsoll. Altså et skritt inn i modulær OS.

 

Les mer om MinWin her:

http://en.wikipedia.org/wiki/MinWin

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Merker også at blant annet en 1080P video jeg hadde på maskinen, som på en relativt fresh install av en tweaket Vista SP2 med samme codecs, avspiller og alt slet endel med at lyden hang etter, eller var foran bildet, tidvis endel hakking osv..

 

Med Windows7 så ser jeg ikke fnurten av verken hakking, ikke synkron lyd eller noe?

Det er da med samme programmet og de samme codecene..

Lenke til kommentar
Fin artikkel. Skal sendes rundt til venner og kjente. Jeg prøver hele tiden å konvertere folk over til 7. Har klart det med 3-4 personer allerede.

Hvorfor konvertere folk til noe som ikke er kommet i butikken enda?? Avventer å "konvertere" noen som helst før det er i butikken jeg.. Men jeg regner med at idet MS slipper 7 så dropper de også XP tvert. Slik at de da kan få folk "fort" over på 7. Selv om jeg tror en del av de som har vært "plaget" med Vista kommer til å få det enda værre med 7. Dette grunnet det er MANGE som ikke liker forandringer... Menmen, skal ikke klage får godt betalt for å "lære" folk hvor de skal trykke for å starte opp programmene de trenger

Lenke til kommentar
Merker også at blant annet en 1080P video jeg hadde på maskinen, som på en relativt fresh install av en tweaket Vista SP2 med samme codecs, avspiller og alt slet endel med at lyden hang etter, eller var foran bildet, tidvis endel hakking osv..

 

Med Windows7 så ser jeg ikke fnurten av verken hakking, ikke synkron lyd eller noe?

Det er da med samme programmet og de samme codecene..

Det kan ha flere forklaringer. Drivere er forskjellig og det er nye API-er. Du trenger egentlig ikke codec i Windows 7, da dette nå er nativt. Spiller av alt til nå hos meg uten et eneste codec installert.

Lenke til kommentar

Man må bare elske den nye "superbaren" og hvor glatt ting faktisk fungerer :love:

WDM1.1 driverne til nVIDIA er litt buggy da, så gikk over til siste WDM1.0 BETA driver (ikke laget for Windows7?) og de fungerer knirkefritt?

 

WDM1.1 driveren gjør blant annet at flere av bakgrunnene og litt sånt er svarte, så orker ikke å stresse mer med den når 185.20 (WDM1.0) fungerer helt fint! :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...