Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Trådstarter:

Unnskyld meg, men oppfordrer du til ulovlig nedlasting av Windows 7 via torrent?

Jeg har ikke noe imot det, men jeg tror at noen av de andre formumbrukerene her har det ;)

 

Torrents og fildeling er ikke ulovlig. Det som er ulovlig er å laste ned pirat versjoner og installere programmer med crack og ulovlige lisenser.

 

Så og laste ned windows 7 og installere den er nok ikke noe ulovlig så lenge du ikke bruker en crack eller ulovlig nøkkel for å fjerne aktiveringen. Gjør du ikke det så følger du microsofts lisens lovgivning.

 

I agree!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trådstarter:

Unnskyld meg, men oppfordrer du til ulovlig nedlasting av Windows 7 via torrent?

Jeg har ikke noe imot det, men jeg tror at noen av de andre formumbrukerene her har det ;)

 

Torrents og fildeling er ikke ulovlig. Det som er ulovlig er å laste ned pirat versjoner og installere programmer med crack og ulovlige lisenser.

 

Så og laste ned windows 7 og installere den er nok ikke noe ulovlig så lenge du ikke bruker en crack eller ulovlig nøkkel for å fjerne aktiveringen. Gjør du ikke det så følger du microsofts lisens lovgivning.

 

I agree!

Sendte en epost til MS, og spurte i samma slengen om nedlastning av Win7 er ulovelig og det var det. Kan jo godt hende at han ikke viste hva han snakka om, han sa at torrent er ulovelig uansett. :!:

Lenke til kommentar

 

Sikkert flere bugfixes og slikt.

 

Noen flere enn meg som håper på Windows 7 release i juli 2010?

 

 

Tviler jeg sterkt på, de fleste håper nok på sommeren 2009.

 

Regner med det kanskje var 2009 du mente?

Nei, jeg mente juli 2010.

 

 

Ok, da er vel du en av få, eller kanskje den eneste :p

 

 

Tror ikke det bare er jeg som har skjønt at MS ga ut Vista altfor tidlig. Kan ikke fatte at de skal være så dumme, og gjøre samme feilien igjen. Derfor mener jeg de bør vente lengst mulig. Jo lenger tid de bruker, jo lenger tid får de til å finne alle mulige bugs og feil, og få fiksa det, før release. Heller en utrolig bra versjon som de bruker lang tid på å få ut, eller en halvveis bra versjon med masse bugs og masse updates.

Endret av Programvare
Lenke til kommentar
Sikkert flere bugfixes og slikt.

 

Noen flere enn meg som håper på Windows 7 release i juli 2010?

 

 

Tviler jeg sterkt på, de fleste håper nok på sommeren 2009.

 

Regner med det kanskje var 2009 du mente?

Nei, jeg mente juli 2010.

 

 

Ok, da er vel du en av få, eller kanskje den eneste :p

 

 

Tror ikke det bare er jeg som har skjønt at MS ga ut Vista altfor tidlig. Kan ikke fatte at de skal være så dumme, og gjøre samme feilien igjen. Derfor mener jeg de bør vente lengst mulig. Jo lenger tid de bruker, jo lenger tid får de til å finne alle mulige bugs og feil, og få fiksa det, før release. Heller en utrolig bra versjon som de bruker lang tid på å få ut, eller en halvveis bra versjon med masse bugs og masse updates.

 

 

Det er allerede lenge siden de begynnte på Win 7 og når stabiliteten og kvaliteten er så bra som den er nå er det ikke noe grunn til å vente, MS har meg bekjent aldri gitt ut noen OS som har vært så bra allerede i tidlig Alpha utgave.

Lenke til kommentar

Mener allerede nå at win7 er bedre enn vista. Jeg tviler sterkt på at windows kommer til å vente med å slippe Win7 noe lengre enn til sommeren 2009. Dette mye fordi Vista har fått all den negative omtalen som det har. De trenger noe nytt og fresht som ikke forbindes med windows Vista.... Som jeg sa 2mnd etter at Vista var sluppet.. Det ser ut som om Vista kommer til å bli Windows sitt nye ME.... Etter stabilitet og hastighet å bedømme, så er jeg mye mer fornøyd med W7 enn jeg noen gang har vært med Vista, det virker raskt og responsivt. En følelse jeg ikke kan si jeg har vært gjennsittende med noen gang jeg har kjørt Vista.

Lenke til kommentar

En feit bug er at når man setter på pause på musikk, når man har tilkobla eksterne høyttalere til laptop, er at når du trykker på play igjen, så spiller den av fra laptopen sine høyttalere i noen sekunder, før den hopper over til de eksterne høyttalerene. Mulig dette bare er Realtek sine drivere sin skyld, men har aldri skjedd før.

Lenke til kommentar
En feit bug er at når man setter på pause på musikk, når man har tilkobla eksterne høyttalere til laptop, er at når du trykker på play igjen, så spiller den av fra laptopen sine høyttalere i noen sekunder, før den hopper over til de eksterne høyttalerene. Mulig dette bare er Realtek sine drivere sin skyld, men har aldri skjedd før.

 

Dette skjer ikke hos meg, så er nok hos Realtek sine drivere at feilen ligger!

Lenke til kommentar

Vel... hvis pause/play-bug'en er det du regner for en "feit bug", så tyder det på at 7 snart er klar for markedet. :p Jeg tipper høst '09 (september-oktober), men håper selvfølgelig på sommeren (2009, ikke 2010). Dette hovedsakelig fordi jeg skal kjøpe meg ny laptop når man får kjøpt laptoper med 7 som OEM, for det gjør meg ingenting å bruke betaversjonen i det daglige.

 

Edit: Videoavspilling i WMP har blitt mye bedre. Tok en stund før jeg oppdaget dette, for installerte VLC med en gang. Nå tar WMP xvid-avi'er uten å måtte installere codecs selv først. Herlig. Windows Update bruker også mye kortere tid på å søke etter oppdateringer enn Vista, håper det vedvarer og at det ikke bare er fordi det er få 7-oppdateringer til nå.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

Det blir bare en beta og en RC før RTM denne gang i følge MS. Så jeg tror Windows 7 kommer langt tidligere enn mange tror. Kommer nok før høsten, kanskje juni/juli neste år.

 

Betaen bør være ferdig i løpet av februar mars. RC kommer mars/april. Et par måneder der og vi har RTM (om ingen store problemer dukker opp).

 

Windows 7 slik som betaen er nå føles langt bedre enn Vista var ved RC.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Windows 7 slik som betaen er nå føles langt bedre enn Vista var ved RC.

 

For meg er den bedre enn Vista er med SP1! Det mest irriterende med Vista er alle de små pausene når man gjør noe. Som når jeg skal skive ut fra Word (har ikke noe med skriveren å gjøre, jeg har flere). Da tygger pc-en i 10-15 sekunder før den begynner. I 7 begynner den øyeblikkelig. Og dette er en PC med Q6600 overklokket til 3,6 gHz, så det har ingenting som helst med treg pc å gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...