Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trådstarter:

Unnskyld meg, men oppfordrer du til ulovlig nedlasting av Windows 7 via torrent?

Jeg har ikke noe imot det, men jeg tror at noen av de andre formumbrukerene her har det ;)

 

Da får de ta det personlig opp med meg. Jeg synes bare det er flott at det er så mange ivrige testere som vil hjelpe Microsoft til å forbedre produktene sine.

Lenke til kommentar
Trådstarter:

Unnskyld meg, men oppfordrer du til ulovlig nedlasting av Windows 7 via torrent?

Jeg har ikke noe imot det, men jeg tror at noen av de andre formumbrukerene her har det ;)

Dette er en ganske stor gråsone. Enkelte vil nok se på dette som direkte piratkopiering. Betaen vil bli tilgjengelig for veldig mange om en ukes tid. At andre får tak i den gjør ikke annet enn å hjelpe Microsoft. Jeg vet allerede at mange brukere har gitt tips om feil til Microsoft via andre forum (av folk som jobber i Microsoft som leser forumene). Microsoft vil nok ikke lette på en eneste finger for dette.

Lenke til kommentar
Trådstarter:

Unnskyld meg, men oppfordrer du til ulovlig nedlasting av Windows 7 via torrent?

Jeg har ikke noe imot det, men jeg tror at noen av de andre formumbrukerene her har det ;)

Det er nok ikke helt lovlig, men jeg synes vi skal la det være opp til de som modererer forumet hva man skal tillate på forumet.

 

Jeg har ikke lastet den ned. Venter til jeg kan hente den ned helt lovlig i Connect fra MS. Da får jeg også en nøkkel så jeg slipper diverse triks for at den ikke skal gå ut på dato.

Lenke til kommentar
Trådstarter:

Unnskyld meg, men oppfordrer du til ulovlig nedlasting av Windows 7 via torrent?

Jeg har ikke noe imot det, men jeg tror at noen av de andre formumbrukerene her har det ;)

Det er nok ikke helt lovlig, men jeg synes vi skal la det være opp til de som modererer forumet hva man skal tillate på forumet.

 

Jeg har ikke lastet den ned. Venter til jeg kan hente den ned helt lovlig i Connect fra MS. Da får jeg også en nøkkel så jeg slipper diverse triks for at den ikke skal gå ut på dato.

I følge epost fra han fyren i MS som sa at torrent er ulovelig så må man lage et emne om at du vil teste Windows 7 beta1, men det er mange som har gjort det så det er ikke stor sjangs og få testa beta 1, men da det blir åpen betatesting så blir det noe annet.

Lenke til kommentar

Lovlig eller ikke. Windows 7 er mulig å få fatt i. Microsoft er fullt klar over dette og personlig regner jeg med at de ikke bryr seg. Systemet er ikke i salg, så de taper jo ikke penger på dette. Derimot får de en gruppe med over gjennomsnittlig interesse for data til å gi klare meldinger om hva de liker.

På en måte har de snudd piratproblemet til å bli et gratis verktøy for dem.

 

For de som lurte; jada jeg har prøvd Windows 7.

 

De som slaktet Vista blir nok fornøyde. 32 bits Ultimate med alt installert av Live tjenester tar 10 GB på systemdisken.

Med 2 GB minne ligger minnebruken på 35-40 %

 

Er ikke så imponert over explorer 8 og i likhet med Vista stopper nedlastningen på 100 % og kontrollerer i laaaang tid før programet starter å kjøre.

Mye er bedre, men mye er også likt. Burde kalles Vista Light ikke Windows 7

 

PS!

Nøkler finnes på nettet. Bare søk.

Endret av Digitalis
Lenke til kommentar
Lovlig eller ikke. Windows 7 er mulig å få fatt i. Microsoft er fullt klar over dette og personlig regner jeg med at de ikke bryr seg. Systemet er ikke i salg, så de taper jo ikke penger på dette. Derimot får de en gruppe med over gjennomsnittlig interesse for data til å gi klare meldinger om hva de liker.

På en måte har de snudd piratproblemet til å bli et gratis verktøy for dem.

 

For de som lurte; jada jeg har prøvd Windows 7.

 

De som slaktet Vista blir nok fornøyde. 32 bits Ultimate med alt installert av Live tjenester tar 10 GB på systemdisken.

Med 2 GB minne ligger minnebruken på 35-40 %

 

Er ikke så imponert over explorer 8 og i likhet med Vista stopper nedlastningen på 100 % og kontrollerer i laaaang tid før programet starter å kjøre.

Mye er bedre, men mye er også likt. Burde kalles Vista Light ikke Windows 7

 

PS!

Nøkler finnes på nettet. Bare søk.

 

Explorer 8 er vel ennda kun i beta, hadde den selv på min Vista 64bit men måtte fjerne den pga en del bugs.

Lenke til kommentar
De som slaktet Vista blir nok fornøyde. 32 bits Ultimate med alt installert av Live tjenester tar 10 GB på systemdisken.

Med 2 GB minne ligger minnebruken på 35-40 %

 

Er ikke så imponert over explorer 8 og i likhet med Vista stopper nedlastningen på 100 % og kontrollerer i laaaang tid før programet starter å kjøre.

Mye er bedre, men mye er også likt. Burde kalles Vista Light ikke Windows 7

 

 

Det er bare bra spør du meg. Begynner sånn smått og bli fornøyd med Vista 64 nå, så en sterkt forbedret "Vista" er velkomment hos meg. Hadde de skulle begynt på scratch igjen så hadde vi nok en gang sittet med masse masse bugs ved release. Grunnen til at Vista fikk så mye pes tror jeg var fordi den fikk litt for kort tid til utviklingen før den ble sluppet, med tanke på den store forandringen det hadde i forhold til XP. Hadde den f.eks blitt sluppet slik den er i dag tror jeg folk hadde overgått hverandre i å skryte av hvor bra det var, da med tanke på at den hadde blitt ytterligere forbedret med oppdateringer.

 

Win7 skal kjøpes den dagen jeg får tak i det. Jeg gleder meg også til jeg får lasta ned den første public 64 bits betaen :new_woot:

Lenke til kommentar
Lovlig eller ikke. Windows 7 er mulig å få fatt i. Microsoft er fullt klar over dette og personlig regner jeg med at de ikke bryr seg. Systemet er ikke i salg, så de taper jo ikke penger på dette. Derimot får de en gruppe med over gjennomsnittlig interesse for data til å gi klare meldinger om hva de liker.

På en måte har de snudd piratproblemet til å bli et gratis verktøy for dem.

Siden det nå blir så utrolig mye positiv omtale tipper jeg MS egentlig er svært fornøyd med all den tvilsomme nedlastningen. Så lenge MS ikke har lagt dette til nedlastning så har jo formodentlig de som legger det ut brutt med MS sine egne "lover", men det er vel norsk lov som er interessant for oss. Men det er klart at dette er en gråsone, og man er nødt til å bruke litt skjønn her. Akkurat som jeg går gjennom gråsoner når jeg skal ha en lovlig clean genuine aktivert Vista på min laptop, og først må "låne Vista-DVD av en venn", så enten ringe å lyve til automatisk aktiverings telefon, eller eventuelt først få avslag, for og så få det i orden av en levende supporter.

 

De som slaktet Vista blir nok fornøyde. 32 bits Ultimate med alt installert av Live tjenester tar 10 GB på systemdisken.

Med 2 GB minne ligger minnebruken på 35-40 %

Det er jo ikke nevneverdig mindre minnebruk enn Vista, men det jeg registrerer er at kjerneminne tilsynelatende er ganske mye lavere i Windows 7 pre-beta. Uansett de tørre tallene er ikke det viktigste, og de som slaktet Vista for resursbruk gjorde det jo tildels med rette. Ikke bare var tallene høye, men de av oss som kjørte Vista på en Vista Capable laptop 1,7Ghz PM, 1GB ram, og 4400rpm disk opplevde ikke akkurat en fest i ytelse og respons, for å si det mildt... :p Det er dette de for all del ikke må gjenta, og så langt ser det jo meget lovende ut.

 

Er ikke så imponert over explorer 8 og i likhet med Vista stopper nedlastningen på 100 % og kontrollerer i laaaang tid før programet starter å kjøre.

Jeg syns det snart er et år siden jeg installerte IE8 første gangen, så man skulle jo tro at så lang beta-periode av en nettleser burde gi utelling snart...

 

Ellers lurer jeg på hva som skjer med mediacenter, Fiji har jo vært lovet for Vista i løpet av 2008, men med mindre den kommer i morgen ser det dårlig ut med det. Jeg ønsker meg kraftig opprustning på konfigurerbarhet, og ting som at man får en 10 sekunder lag "ingen opptak spilt inn" hver gang man åpner tv-innspillinger, eller at alt må settes opp på nytt for å søke inn en ny kanal, eller at mapper slettet fra "overvåkning" fortsatt dukker opp var liksom greit når Vista var 2mnd gammel, men nå syns jeg ikke det er greit lenger. Ved første øyekast ser det helt likt ut i 7 pre-beta.

Lenke til kommentar
Jeg syns alle W7 versjonene som har kommet ut virker veldig bra, men savner noen programmer+drivere... men driverene kommer sikkert ikke før etter lanseringen.

 

Tror faktisk at min bærbare Acer Aspire 5610z fikk lengre baterilevetid:D --> W7 bruker ikke så mye resusjer som WV

 

Jeg installerte W7 i går... og det fungerer overasekkende raskt!

De nyeste nVidia driverne gjenkjente W7 tilogmed!

Jeg liker det litt nye utseendet, og er sikker på at dette kommer til å bli større enn WV!

Lenke til kommentar
Trådstarter:

Unnskyld meg, men oppfordrer du til ulovlig nedlasting av Windows 7 via torrent?

Jeg har ikke noe imot det, men jeg tror at noen av de andre formumbrukerene her har det ;)

 

Torrents og fildeling er ikke ulovlig. Det som er ulovlig er å laste ned pirat versjoner og installere programmer med crack og ulovlige lisenser.

 

Så og laste ned windows 7 og installere den er nok ikke noe ulovlig så lenge du ikke bruker en crack eller ulovlig nøkkel for å fjerne aktiveringen. Gjør du ikke det så følger du microsofts lisens lovgivning.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...