Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lasta ned RC versjonen og brennte den i b.7000 - og det gikk dønn etter boka uten problemer ! Brenneren kom opp automatisk i ISO også !

 

MEN - jeg vil legge inn denne på en laptop fra 2005 : Acer Aspire 1800

Den kommer til den sia hvor en kan velge språk - div.formater og tastatur - og der er det ingen pil ! Padden virker ikke, og det hjelper ikke å koble til USB-mus. Har restarta flere ganger.

Noen som kan komme på en workaround ?

 

Ser nå at det ikke er lys i USB-musa. Da er det vel ikke strøm på USB ?

Ser ikke ut som at tastaturet virker heller.......

 

Det lyser i USB-musa under loading av filer, men etter starting windows forsvinner lyset.

 

Jeg hadde et lignende problem med beta versjonen, men da på stasjonær pc og med vanlig mus (ikke usb, husker ikke hva det heter) Den vanlige musa funket ikke, prøvde to forskjellige. Men USB musen til laptopen virka helt fint, men jeg endte opp med å gjeninstallere XP siden USB musen til laptopen har en 30cm lang ledning.

 

Skal nå prøve å installere RC på laptopen som kjører Vista, håper det funker bedre.

Lenke til kommentar

Jeg har dualboot med windows 7 beta 7100 sammen med vista..Begge har selfølgelig hver sin partisjon..

 

Har brent over windows 7 rc på dvd nå og lurer på fremgangsmåten for å installere win7 rc over beta versjonen?

Skal jeg gå inn via vista og slette partisjonen med windows 7 beta for så og innstallere en clean installasjon av win7 rc eller vil slettingen bare ødelegge siden windows 7 beta er satt til hovedoperativsystem?

Lenke til kommentar
norsk? de kommer jo bare med fire forskjellige språk?

Fordelen med å være norsk betatester. :)

Som du ble ved å ...?

 

sikkert for at han er norsk, og bruker et beta-produkt? :)

jeg er selv en norsk betatester. men jeg rapporterer ikke tilbake :)

Jeg vil anta han ikke siktet til sin nasjonalitet, da det selvfølgelig ikke har noen innvirkning på hvilke nedlastningalternativer man tilbys.

Lenke til kommentar

litt små problemer med win7 ang ethernet controller som ikke alltid klarer å fungere..

et par restarts så fungerer det som regel men i natt så det ut som om det måtte en ny installering av nettverkskortet..

 

bytta ut den ene HDD med en dvd-rom , plutselig fikk jeg "no signals" på skjermen ,

den restarta av seg selv og jeg kunne velge starte normalt eller gå i recovery mode,

valgte starte normalt, det samme skjedde igjen, så valgte jeg recovery mode, og da dukka det opp en Vista oppstart symbol, og så fikk jeg opp en meny der jeg skulle velge språk.

 

så spørsmål 1 :

 

hvorfor så det ut som vista recovery ? ( build 7100 har vel ikke norsk 100 andre språk som alternativ der ? )

turte ikke gå videre på den så droppa det og kobla bra dvd-rom'en, restarta, så funka alt greit, t.o.m. ethernet driverne :p

 

info : jeg formaterte OS stasjonen min før jeg installerte win7 på den, så ingen andre os på HDD'en

 

spørsmål 2 :

 

andre som har problemer med at nettverks driverne blir deaktivert og kanskje må installeres på ny i win7 ?

Endret av toazty
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...