Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Skal installere fra USB. Når det er gjort, blir minnepennen omgjort til readyboost. Burde ikke nevnt det i det hele tatt.

 

Velger F11 i oppstart og velger minnepennen, men får beskjed om at den ikke inneholder operativsystem. Hele iso'n ligger der (ikke selve *.iso fila), og den har \boot\ folderen med masse filer i. Aner ikke hvorfor den ikke booter.

 

edit: Mye rare tips på nett, bl.a: <denne>

Men det funka ikke å legge inn bootbart iso for W7 64bit fra XP32.

Jeg brenner en DVD, hadde spart mye tid på å gjøre det med en gang ;)

 

Fungerte fint for meg, eller rettere sagt, det var en korrupt fil i versjonen jeg "ervervet" fra et visst sted så installasjonen stoppet på 24%, men boot fra USB fungerte iallefall.

 

Finner ikke nøyaktig samme guide som jeg brukte, men denne beskriver samme fremgangsmåte.

 

Deretter kan du bruke winrar for så å dekomprimere ISO filen til minnepennen din. Inn i BIOS- boot options- boot from USB device (sånn ca.) Da burde alt fungere fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har re-lokalisert dokumenter og bilder mm. til en annen harddisk på maskinen -men det blir værende igjen noen mapper under brukernavnet mitt som jeg ikke kan slette men som fører til C: -her dreier det seg om foldere som heter "Music", "Pictures" og "Videos" og krever "admin-rettigheter" for å slettes. '

 

Noen som har et forslag for hvordan jeg blir kvitt disse?

Lenke til kommentar
Du må uansett mounte ISO-fila, og når du da formaterer partisjonen vil ikke monteringsprogrammet være der lenger. Da har du ett problem... Hvorfor ikke bare brenne ut?

 

Har ingen planer om formatering,har ikke optisk drev på min netbook...Bare lurer på om jeg kan oppgradere fra 7000-7100 uten hjelp av ekstern lagringsmedium.

 

mounte hva er det på godt norsk?

Lenke til kommentar

Jeg har et problem. Når jeg skal installere fra dvd platen stopper den og gir meg denne meldingen:

 

You can’t do a typical upgrade using an installation disc that’s different from the language installed on your computer. Go online to see how to install Windows 7 and keep your files and settings.

 

Jeg har norsk windows vista nå, og windows 7 er på engelsk. Hva kan jeg gjøre med dette? Jeg ønsker å ikke miste dataen jeg har på maskinen min nå, da dette er flere terra med filmer og musikk. Noen som har en ide?

Lenke til kommentar

Får fortsatt ikke til å installere. Har brent iso-fila flere ganger. Kommer bare opp "windows is loading files" og så til "windows is starting" og da starter maskina på nytt, sånn går det til jeg slår av. Endte opp med at jeg ikke kom meg inn i XP heller og måtte installere xp på nytt. jippi

Lenke til kommentar

Tenkte å kjøpe en minnepenn for å sjekke om ReadyBoost gjør noe fra eller til på ytelsen. Noen som også har testet å flytte pagefile til minnepenn?

Hvis W7 stort sett spør etter småoppslag fra pagefile kan det ha noe for seg, men er det store filer så ryker jeg på en smell. Ikke godt å si siden det oppleves som en stor fil bra vårt ståsted. Noen som aner noe om bruksmønsteret til pagefila?

Burde kanskje i så fall bruke to minnepenner, en for ReadyBoost og en for pagefile/tempfiler..

 

Edit: Fant noe saker hos msdn.

Should the pagefile be placed on SSDs?

 

Yes. Most pagefile operations are small random reads or larger sequential writes, both of which are types of operations that SSDs handle well.

 

In looking at telemetry data from thousands of traces and focusing on pagefile reads and writes, we find that

 

Pagefile.sys reads outnumber pagefile.sys writes by about 40 to 1,

Pagefile.sys read sizes are typically quite small, with 67% less than or equal to 4 KB, and 88% less than 16 KB.

Pagefile.sys writes are relatively large, with 62% greater than or equal to 128 KB and 45% being exactly 1 MB in size.

In fact, given typical pagefile reference patterns and the favorable performance characteristics SSDs have on those patterns, there are few files better than the pagefile to place on an SSD.

Dette er riktignok SSD, men det kommer i alle fall frem at pagefil har størst andel spørringer mot små random oppslag. Da bør en rask minnepenn også ha noe for seg. Verdt en test, men antar to minnepenner må til.

Endret av Mozze
Lenke til kommentar
Booter du fra disk, eller forsøker du installasjon fra Windows?

Lukter korrupt download om du får feil-brenning flere ganger på rappen, eller dårlige plater eller helt elendig brenner? Kan det være at du eventuelt brenner på for høy hastighet?

 

Fremgang siden sist, kommer nå inn til selve installasjonen, men det stopper på 73% på "expanding files".

 

Husker det var noe lignende som skjedde når jeg installerte betaen, da måtte jeg skru storage device til ASCHI i bios, men har ikke hjulpet denne gang.

Lenke til kommentar
Du må uansett mounte ISO-fila, og når du da formaterer partisjonen vil ikke monteringsprogrammet være der lenger. Da har du ett problem... Hvorfor ikke bare brenne ut?

 

Har ingen planer om formatering,har ikke optisk drev på min netbook...Bare lurer på om jeg kan oppgradere fra 7000-7100 uten hjelp av ekstern lagringsmedium.

 

mounte hva er det på godt norsk?

 

Ja, du kan montere dvdavbildningen (her går det i godt norsk!) og velge oppdater, filene vil da kopieres til disken og ligger der når pcen starter på nytt og installasjonen begynner. Fungerer både med oppdatering av eksisterende windows 7 og ren installering.

Lenke til kommentar
Noen peiling på hvordan jeg kan få Chrome til å virke i 64 bit?

Bare å endre litt i properties på snarveien:

http://gizmodo.com/5130150/how-to-run-chro...4+bit-windows-7

 

For å få Flash til å funke gjør du følgene:

Last ned http://fpdownload.macromedia.com/get/flash...hplayer-win.xpi

Endre filnavnet til flashplayer-win.xpi.zip

 

Åpne zip-fila og kopier de to filene “flashplayer.xpt” og “NPSWF32.dll”, lim de inn i følgende bane

C:\Users\user\AppData\Local\Google\Chrome\Application\Plugins

'user' er navnet på hovedkontoen på maksinen. Jeg måtte også opprette katalogen 'Plugins' selv.

Endret av Mozze
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...