Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, har også problemer med sort skjerm?

Har ikke utforsket det så mye, men virker som når den av og til går i sleep så er det ikke mulig å få vekket maskinen igjen? Forsøker å trykke på power knappen, på sleep knappen, bevege på touchpad'en / trackpoint'en og alt mulig men må til slutt bare restarte maskinen?

 

Aldri opplevd dette problemet med noen Win7 build tidligere, ikke engang med Pre-BETA?

Lenke til kommentar
Hmm, har også problemer med sort skjerm?

Har ikke utforsket det så mye, men virker som når den av og til går i sleep så er det ikke mulig å få vekket maskinen igjen? Forsøker å trykke på power knappen, på sleep knappen, bevege på touchpad'en / trackpoint'en og alt mulig men må til slutt bare restarte maskinen?

 

Aldri opplevd dette problemet med noen Win7 build tidligere, ikke engang med Pre-BETA?

 

Grafikkdriverproblem. Opplever akkurat det samme. ;)

Lenke til kommentar

Man må bruke det røde krysset på msnmsgr for minimering kun til systray - men det har du vel allerede oppdaget.

Dette trikset kan man stort sett benytte på det meste av programmer for å få "gammel" system tray oppførsel.

Ikke endre kun på shortcut (compability mode) men gå inn i program mappa for programmet og sett compability mode på samtlige .exe og .com filer i hoved og eventuelle undermapper.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Har også grafikkproblemer, prøvd 3 forskjellige drivere nå inkludert de siste windows 7 driverene.

 

Starter et spill, så blir hele skjermen for det meste grønn og ting står og blinker og er helt vridd grafikk.

 

Valdig plagsomt dette.

 

Noen spurte hvilket spill det var, Eve online og lord of the rings online til nå er de jeg spille og begge skjer det i.

 

Fatte ikke hva som kan ver feilen her når jeg har byttet så mangen skjermdrivere og det samme skjer.

 

Edit: dette skjer ikke hver gang med det er sånn 50/50 % kjangs når jeg starte et spill om det skjer. Så når det skjer så må jeg slå av og på pc og prøve på nytt så virke det igjen.

Endret av Digidice
Lenke til kommentar
Hvordan er det med varme på skjermkortet? Virker mer som et maskinvareproblem egentlig. Skjedde dette noen gang i XP/Vista?

 

Temperaturen er fin, vista virka det helt fint i så det er et problem i w 7 siden det skjedde fra den dagen jeg la in w 7 på.

 

Er noe rare greier, virke som det er i det sekundet kortet aktivere 3d i spill det skjer.

Altså etter jeg skriver brukernavn og passord i spill og når det skal logge seg in.

 

Har også problemer med og starte opp Age of conan, der sier den at jeg har for gammel Directx.

Har prøvd og laste ned nyeste directx men kommer feilmelding uder instalasjon.

Lenke til kommentar

har også mye tull når jeg spiller spill. foreløpig bare spilt TF2 og L4D siden jeg innstallerte win7. Når jeg starter spill, så er det mye flimring i startmenyene, især i TF2, litt som når gamle TVer blir filmet hehe var ikke sånn før win7. har et HD4850x2 2GB kort og prøvd litt forskjellige drivere, forsøkt å skru alt av innstillinger i CCC både opp og ned, men alltid samme resultatet, maskinen fryser og lyden hakker i en loop, eneste botemiddelet er å reboote. dette kommer skjer helt sporadisk. event viewer viser , som en sa tidligere her, kun at det var en uventet shutdown etc. , ingen matnyttig informasjon om hvva problemet faktisk kan være. fantastisk irriterende. noen med nvidia - kort som har dette problemet?

Og en annen ting som irriterer meg er at cubase ikke får signal inn på mixeren sin når jeg prøver å tape ( m-audio audiophile 192). får signal inn på m-audio mixeren og lyd ut på maskinen, men ikke i cubase. og innimellom så forsvinner bare lyden helt. alt av lyd står på i både m-audio mixeren og den interne i windows. prøver jeg å skru på winamp så vil ikke mp3n starte, står bare å hakker på 00:00. samme med videofiler. alt av media bare fryser. kun restart som hjelper og ingenting i event viewer som kan peke til problemet.

 

asus maximus formula

E8400

m-audio audiophile 192

wmp300n trådløst kort

HD4850x2 2gb

4gb ocz reaper

Endret av bajsburk
Lenke til kommentar

Jeg har også hatt problemer med spill, bruker innebygget grafikk (Intel GMA 4500). Har bare opplevd dette i Diablo2, men har ikke prøvd så mange andre heller (kun litt Sacred 2). Det som skjer er at det fungerer bra en god stund, før den plutselig henger seg, lyden går i loop noen sekunder og maskinen restarter. På slump sjekket jeg loggen til coretemp, denne logger i tillegg til temp på kjernene også cpuload, og det viste seg at cpuloaden hadde ligget på 95-100% hele tiden mens diablo2 kjørte. Eventloggen viser at det er en BugCheck rett før maskinen skrus av og viser til grafikkdriverne. Så langt har jeg ikke funnet noen løsning på dette.

 

En annen ting som også gjøre at jeg har mine misstanker til at grafikkdriverne er ustabile er at windows media player nekter å spille visse filer, og går rett til blåskjerm, dette skjer ikke hvis jeg bruker Media Player Classic til å vise de samme filene.

 

Ingen av disse feilene forekom mens jeg kjørte build 7000 (64bits). Kjører forresten på build 7100 nå, 64bits.

 

Andre som har lignende erfaringer?

 

/espen

Lenke til kommentar
har også mye tull når jeg spiller spill. foreløpig bare spilt TF2 [...]

 

Har også det problemet med flimring i starmenyen. Er ikke bare i TF2, men også i andre spill når det er mørke farger på skjermen, jeg trodde det var selve skjermen min det var noe galt med, men fant etter hvert ut at det gjaldt både laptopskjermen, pc skjermen og tven min. Jeg bruker laptopvideo2go nvidia 185.20 driveren. Jeg har dog ikke opplevd at spill(et) henger seg.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
har også mye tull når jeg spiller spill. foreløpig bare spilt TF2 [...]

 

Har også det problemet med flimring i starmenyen. Er ikke bare i TF2, men også i andre spill når det er mørke farger på skjermen, jeg trodde det var selve skjermen min det var noe galt med, men fant etter hvert ut at det gjaldt både laptopskjermen, pc skjermen og tven min. Jeg bruker laptopvideo2go nvidia 185.20 driveren. Jeg har dog ikke opplevd at spill(et) henger seg.

 

tenkte det samme selv, men prøvde med en gammel CRT skjerm igår, og problemet vedvarte . det slutter merkelig nok når man kommer inn i selve spillet, så det er jo bare en bagatell , men man vet jo aldri hvordan ting henger sammen.

 

temperatur på skjermkortet går forøvrig ikke over 60 grader, CPU ligger på ca. 50-55@4ghz , 45-50@stock . har logitech 15 og ser at verken ram eller cpu blir 100% belastet under spilling.

Endret av bajsburk
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...