Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Upgrade from Vista to Windows 7

 

There's really nothing to this; Windows 7 provides a direct upgrade path to Windows 7 from Vista, which means that when you install Windows 7, all you need to do is select the Upgrade option when you run the Windows 7 installation. Note: Windows 7 requires that you've installed Vista Service Pack 1 in order to upgrade.

 

Ikke helst sant for alle Vista brukere i dette forumet siden de sverger til Norsk utgave.

Som er forklaring på quotet tilfelle under dette svaret . Man må ha samme OS for å kjøre upgrade install.

Dvs Norsk Vista kan ikke *upgrades* til Windows 7 RC (siden dette er US EN utgave).

 

 

Slutt å bruke systemdisken din som lagringsdisk.

 

Jeg har det jo på forskjellige partisjoner da selvsagt :p

 

Men er det noen som har en ide til hva jeg kan gjøre? Har prøvd igjen, men får ikke installert da språket er feil på maskinen i forhold til hva windows 7 har. Jeg prøvde å endre språk på maskinen til engelsk, men var ingen virkning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå lastet ned iso-fila og brent den på nytt. Før fikk jeg opp at det var en fil som var korrupt når jeg kom til expanding files, stoppa på 73%.

 

Nå stopper det på 0% på expanding files. "Windows cannot install required files. Make sure all files required for installation are available, and restart the installation."

Lenke til kommentar
Har nå lastet ned iso-fila og brent den på nytt. Før fikk jeg opp at det var en fil som var korrupt når jeg kom til expanding files, stoppa på 73%.

 

Nå stopper det på 0% på expanding files. "Windows cannot install required files. Make sure all files required for installation are available, and restart the installation."

 

Gjør en MD5 sjekksum på nedlastet ISO fil føre brenning for å verifisere at ISO filen er okay.

Neste er å brenne ISOen med "verify" på brenningen.

 

Se posten min her ang hvilke MD5 sjekksummer du skal ha og hvordan sjekke:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry13659408

Lenke til kommentar
Gjør en MD5 sjekksum på nedlastet ISO fil føre brenning for å verifisere at ISO filen er okay.

Neste er å brenne ISOen med "verify" på brenningen.

 

Se posten min her ang hvilke MD5 sjekksummer du skal ha og hvordan sjekke:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry13659408

 

Hadde nøyaktig samme checksum. Har kun lastet ned fra microsoft sine sider, så skulle jo virke.

Får av og til en annen feilkode "G:\Sources\WDSCORE.dll is either not designed to run on Windows or it contains an error. Try installing the program again using the original installation media or contact your system administrator or the software vendor for support."

Lenke til kommentar
Av en eller annen grunn nekter instalasjonsmenyen å komme opp når jeg nå starter opp fra rc-dvden. Er dette normalt? :p

 

 

Kan være UDF relatert - hadde en NEC 3550 som notorisk ikke ville boote UDF DVDer .

 

Ref fra Vista tiden (også mtp tommmys problem)

http://www.pronetworks.org/forums/windows-...ide-t82945.html

Burning the Vista RC1 ISO to DVD: Windows Vista uses the UDF format for the ISO file; only newer programs will be able to successfully identify and properly burn the UDF ISO into a bootable DVD
Lenke til kommentar

Hmm lastet ned nyeste Active Isoburner, men brenneren jeg har brukt sitter på en dell inspiron 6000 som har blitt 5 år eller noe. På den stasjonære har jeg en lg dvd-spiller og en nec dvd-brenner som er 5-6 år.

Endret av tommmy
Lenke til kommentar
Du må uansett mounte ISO-fila, og når du da formaterer partisjonen vil ikke monteringsprogrammet være der lenger. Da har du ett problem... Hvorfor ikke bare brenne ut?

 

Har ingen planer om formatering,har ikke optisk drev på min netbook...Bare lurer på om jeg kan oppgradere fra 7000-7100 uten hjelp av ekstern lagringsmedium.

 

mounte hva er det på godt norsk?

 

Ja, du kan montere dvdavbildningen (her går det i godt norsk!) og velge oppdater, filene vil da kopieres til disken og ligger der når pcen starter på nytt og installasjonen begynner. Fungerer både med oppdatering av eksisterende windows 7 og ren installering.

 

Ja, det var det jeg trodde...For ordens skyld har jeg 3 partisjoner, og har lagt inn RC ISO`en på en lagringspartison.På de andre har jeg henholdsvis win xp og win 7 build 7000.

 

Men er det noen som kan bekrefte att dette går greit? Er det bare og forandre cversion.ini filen som beskrevet her? http://tech-mania.com/2009/05/upgrade-wind...dows-7-rc-7100/

Lenke til kommentar

Får ikke installert Windows XP Mode! Får opp denne meldingen hver gang jeg forsøker å åpne filen:

 

405374.jpeg

 

Prøvd å lase ned flere ganger. Til og med brukt flere nettlesere. Er ikke altid den vil laste ned hele filen engang. Av og til stopper den midt i nedlastingen. Noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Får ikke installert Windows XP Mode! Får opp denne meldingen hver gang jeg forsøker å åpne filen:

 

405374.jpeg

 

Prøvd å lase ned flere ganger. Til og med brukt flere nettlesere. Er ikke altid den vil laste ned hele filen engang. Av og til stopper den midt i nedlastingen. Noen som vet hva som kan være galt?

 

Det er både X86 og 64bit versjon - har du lastet ned den riktige ?

http://www.microsoft.com/downloads/details...d6-27f6ef5dceb9

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...