Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Fikk en ny PC i går og bestemte meg for å prøve windows 7 på den siden jeg har hørt at det er veldig stabilt osv for å være beta.

Brente ut ISO'n på en CD og installerte. Den suste og gikk som en drøm en stund, logga på msn men kort tid etter jeg logga på msn så fryste bare windows helt uten videre. Mulig dette allerede har blitt svart på, men 137 sider er litt mye å lese imellom...

Det jeg har gjort fra jeg installerte windows 7 til nå:

  • Installert mitt trådløse netverkskort (Jensen Air:Link 80300 LongRange Extreme-N)
    Installert windows live messenger
    Installert firefox
    Dratt over noen filer fra min gamle PC
    Installert Java flashplayer
    Installert alle oppdateringene fra windows update
    Sjekket temperaturen. Den ligger på normal

Jeg har prøvd diverse ting for å fikse dette problemet allerede, men begynner å gå tom for idéer

  • Installert drivere fra ATIs hjemmeside over windows 7 sine
    Fjernet Java flashplayer
    Kjørt i safemode

Litt mere detaljer anngående frysinga. Jeg kan som regel bevege musa når windows har fryst. Ikonet til musa forandrer seg også når jeg for eksempel holder den over "text input" vinduer eller på gjørnet av for eksempel vinduer. da blir den selvsagt enten ett romer tall "1" ikon eller dobbeltsidet pil.

Andre ganger så er det bare en total frys og da kan jeg ikke gjøre noe annet en å restarte.

Jeg driver i grunn alltid og oppdaterer og/eller overfører filer når PC'n fryser

 

PC'n min:

 

Asus P6T Deluxe, X58, Socket-1366

Intel Core i7 quad processor i7-920

PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" 512mb

Samsung SpinPoint T166 320gb

Corsair XMS3 DDR3 1333mhz 6gb CL9

Corsair Powersupply 650w TXEU

 

PC'n har faktisk ikke fryst på en stund nå. Sitter bare med IE og windows live som ikke er logga på oppe nå

 

Er det noen som har erfaringer eller vet om noe som kanskje kan fikse dette?

 

Edit: Typo.

 

Edit 2: PC'n fryste rett etter jeg begynte å oppdatere WoW. Jeg antar dette er en liten ledetråd mot feilen.

Endret av Alwen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk en ny PC i går og bestemte meg for å prøve windows 7 på den siden jeg har hørt at det er veldig stabilt osv for å være beta.

Brente ut ISO'n på en CD og installerte. Den suste og gikk som en drøm en stund, logga på msn men kort tid etter jeg logga på msn så fryste bare windows helt uten videre. Mulig dette allerede har blitt svart på, men 137 sider er litt mye å lese imellom...

Det jeg har gjort fra jeg installerte windows 7 til nå:

  • Installert mitt trådløse netverkskort (Jensen Air:Link 80300 LongRange Extreme-N)
    Installert windows live messenger
    Installert firefox
    Dratt over noen filer fra min gamle PC
    Installert Java flashplayer
    Installert alle oppdateringene fra windows update
    Sjekket temperaturen. Den ligger på normal

Jeg har prøvd diverse ting for å fikse dette problemet allerede, men begynner å gå tom for idéer

  • Installert drivere fra ATIs hjemmeside over windows 7 sine
    Fjernet Java flashplayer
    Kjørt i safemode

Litt mere detaljer anngående frysinga. Jeg kan som regel bevege musa når windows har fryst. Ikonet til musa forandrer seg også når jeg for eksempel holder den over "text input" vinduer eller på gjørnet av for eksempel vinduer. da blir den selvsagt enten ett romer tall "1" ikon eller dobbeltsidet pil.

Andre ganger så er det bare en total frys og da kan jeg ikke gjøre noe annet en å restarte.

Jeg driver i grunn alltid og oppdaterer og/eller overfører filer når PC'n fryser

 

PC'n min:

 

Asus P6T Deluxe, X58, Socket-1366

Intel Core i7 quad processor i7-920

PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" 512mb

Samsung SpinPoint T166 320gb

Corsair XMS3 DDR3 1333mhz 6gb CL9

Corsair Powersupply 650w TXEU

 

PC'n har faktisk ikke fryst på en stund nå. Sitter bare med IE og windows live som ikke er logga på oppe nå

 

Er det noen som har erfaringer eller vet om noe som kanskje kan fikse dette?

 

Edit: Typo.

 

Edit 2: PC'n fryste rett etter jeg begynte å oppdatere WoW. Jeg antar dette er en liten ledetråd mot feilen.

 

Avinstaller ATI Catalyst Control Center (CCC).

Kjør med kun driver. Kjør gjerne helst med den ATI driveren du får fra windows update.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det var det jeg gjore i starten, men prøvde å fikse det ved å installere ATI sine drivere og catalyst. Kan jo hende at dette er medskyldig.

 

Edit: Prøvde akkurat å kjøre wow. PC'n fryser på slutten av loadinga, men kan fremdeles bevege musa som vanlig. Gikk forresten tilbake til driverene fra windows update.

Endret av Alwen
Lenke til kommentar

Jeg har nå prøvd win7 og AOC. Dette funker dårlig sammen med min maskinvare. Spillet fryser i det det loader inn grafikken, jeg kommer så langt at jeg kan skimte karakteren min, så fryser hele maskinen og lyden begynner å loope. Jeg må bruke resetknappen for å restarte maskinen på nytt. Må nå reinstallere vista32.

 

Noen tips om hva dette skyldes?

 

 

 

Min maskin

 

Asus p6t deluxe

6gb corsair dominater ram

i7 920 cpu

xfx gforce 295

win7 64b (beta)

Endret av HvorforD
Lenke til kommentar
Selvfølgelig finnes det en nyere build enn 7000.

De begynte vel på build 7001 straks 7000 var ferdig.

 

Var vel snakk om screenshots fra build 7025, eller noe slikt, for litt siden.

 

Men det er kun 7000 som du får en lovlig betalisens til.

er det mulig å få nyere en 7000 uten lisens?

så med andre ord en må gå pirate veien for nyere build?

 

Jupp, om det i det heletatt har lekket ut en nyere build.

 

7022 er det som har lekket ut. 7025 var bare en fake som en eller annen dust hadde lagt ut. 7022 derimot er ute under navnet 7022.x86fre.winmain.090115-1850 Forresten så er siste internasjonale build 7034, men den er ikke lekket ;)

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Ser også ut til at vi må vente nesten 2 måneder etter RTM før vi får en norsk windows 7 :( Skulle lagt til bildet her, men forumet jeg så det på nekter å la meg kopiere hverken bildet eller lenken. Men det står hvertfall at norsk språk kommer i "Wave 4 RTM +59 days" sammen med dansk og finsk.

 

Den samme kilden (windows7news.com) sier også følgende:

 

"Microsoft plans to release Win 7 RC (Release Candidate) in April.

Win 7 OEM will be available July 1 (Oem= pre-installed on new PCs).

The retail version will be available around Christmas 2009."

 

Han fyren her har ikke tatt feil av noe før, så tviler på at han har feil nå heller :p

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Herregud så lei jeg er av Windows 7. Er det virkelig absolutt ingen som har problemet med at når man booter kommer den bare til en svart skjerm med musepekeren, rett før login-skjermen egentlig skal dukke opp? Er jo så sykt lei av å formatere og reinstallere dag ut og dag inn. Evig mange timer på forums og google. Men ingen resultater! Ingen med samme problem! Må jo være noen form for løsning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6
Partisjon er en del av harddisken din. Du har tydeligvis bare 1 partisjon. Det eneste du kan gjøre nå er å formatere den og legge inn vista på nytt hvis du vil ha vista igjen. Hvis du går inn i den windows.old flolderen din så skal du få tilgang til de gamle filene dine slik at du får kopiert de til en ekstern harddisk eller minnepenn før du formaterer. Når du legger inn vista på nytt så må du huske å formatere disken din slik at du ikke får 2 windows.old foldere på maskinen din.

 

Hva tenkte du på da du la inn windows 7 egentlig? Det står jo klart og tydelig når man laster ned betaen fra microsoft at det krever teknisk kunnskap om diverse ting og ikke minst å ta backup av alt du har før du installerer. Står også tydelig i teksten at "Do install the Beta only on a dedicated test computer. "...

 

Og til sist. Lyst til å dele med oss hvorfor du ikke vil ha windows 7 lengre? Den fungerer jo nesten nøyaktig likt som vista, bare bedre...

 

Grunne til at jeg ikke likte Windows 7 er at det var bare ikke min smak og ha oppsette slik. Jeg trodde det skulle være bedre. Åsså fikk jeg ikke ting til og virke. Jeg har finger skanner på datamaskinen min og den virker ikke på Windows 7. Jeg har prøvd og laste ned driverene til den og alt det der, men den vil ikke virke. Åsså får jeg ikke lyden til og virke. Når jeg kobler et head sett opp til pc, så kommer det ikke lyd i dem. Det kommer bare lyd fra pc'en.

 

Likte også utsende til Vista bedre :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Grunne til at jeg ikke likte Windows 7 er at det var bare ikke min smak og ha oppsette slik. Jeg trodde det skulle være bedre. Åsså fikk jeg ikke ting til og virke. Jeg har finger skanner på datamaskinen min og den virker ikke på Windows 7. Jeg har prøvd og laste ned driverene til den og alt det der, men den vil ikke virke. Åsså får jeg ikke lyden til og virke. Når jeg kobler et head sett opp til pc, så kommer det ikke lyd i dem. Det kommer bare lyd fra pc'en.

 

Du er klar over at Windows 7 er et beta OS? Noe som betyr at slike ting må en egentlig forvente.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...