Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Frister å kjøpe en liten hardisk å installere Windows 7 for å teste det. Hvor mye plass tar systemet? Og som Torjus spør: Er det stabilt? Kan man forvente stabilitet av tidlig beta?

Begynner å bli lei av vista for tiden. Om det er noen som er fail så er det vista

Endret av Sniken_123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Broderen har installert Windows 7 på alle sine maskiner nå. Er det virkelig så bra og stabilt? Hva er minimumkravene?

 

* 1GHz processor (32- or 64-bit)

* 1GB of main memory

* 16GB of available disk space

* Support for DX9 graphics with 128MB of memory (for the Aero interface)

* A DVD-R/W drive

 

Ja, Windwos 7 er virkelig så bra og stabilt. Nei, det er ingen programmer (bortsett fra Kaspersky?) som er skrevet for full kompatibilitet i Windows 7 og ei heller er driverparken 100% så du må forvente at ikke alt fungerer "out of the box". Foreløpig virker det veldig tilfeldig for noen programmer om virker eller ikke. Hos noen fungerer ting perfekt med en gang, mens hos andre må det tweaking til.

 

Å gå over til windows 7 på hovedpcen din er IKKE å anbefale. Har du en ekstra PC du ikke bruker så mye, eller ikke er så nøye med så kjør i vei. Skal du mot formodning legge inn på hovedpcen din så burde du vite hva du driver med.

Lenke til kommentar

Noen som kan sjekke eventviewer i sin Win 7 og sjekke om de har denne erroren.

 

Log Name : System

Event ID : 2

Source : Kernel-Processor-Power

 

Performance power management features on processor 1 are disabled due to a firmware problem. Check with the computer manufacturer for updated firmware.

 

 

 

Ser unektlig ut som en melding om at EIST eller C1E ikke funker.

Som forsåvidt er helt riktig iom at jeg har det disablet i cmos settings.

Lenke til kommentar

Jeg har installert Windows 7 beta på en HP Pavilion DV6410 men opplever et lite problem med høytalerne. En gang i blant lager de et lite "smell" som om jeg koblet ut høytalere som stod på(hvis noen av dere har prøvd det, så lager det litt lyd).

 

Denne lyden forekommer både når høytalervolum er satt til "mute" og når de er "på".

 

Noen som vet hva som er feil?

Lenke til kommentar
Broderen har installert Windows 7 på alle sine maskiner nå. Er det virkelig så bra og stabilt? Hva er minimumkravene?

 

* 1GHz processor (32- or 64-bit)

* 1GB of main memory

* 16GB of available disk space

* Support for DX9 graphics with 128MB of memory (for the Aero interface)

* A DVD-R/W drive

Kravene er 512MB ram og 6161MB Harddisk plass, den vil også installere selv om man ikke har DX9 kort uten 128MB, du får bare ikke brukt Aero.

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar

Hei, har installert windows 7 beta på en HP DV09377 og det funker bra med drivere og alt. Men en ting sliter den med, når jeg skal koble meg på nettverket på skolen, som er WPA-Enterprise TKIP med EAP-MSCHAP v2 go sånn pålogging at man har et brukernavn og passord man har fått av skolen som den spør om. Jeg har fulgt guiden for vista og stilt inn alt slik jeg tror det skal være, men den vil ikke koble seg på. Jeg skriver inn brukernavn og passord, men det eneste den gjør er å spørre på nytt. NOen som opplever noe liknende?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Det største problemet jeg har dunka borti er å få installert Photoshop CS3. Etter å ha lukka de nødvendige programmene, for å få installere, så henger den seg fast heeelt i starten av prosessen.

Har ikke funnet noen løsning på det enda heller, men kan jo så klart prøve å kopiere innholdet over på disken når jeg kommer hjem fra jobb.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Hei, har installert windows 7 beta på en HP DV09377 og det funker bra med drivere og alt. Men en ting sliter den med, når jeg skal koble meg på nettverket på skolen, som er WPA-Enterprise TKIP med EAP-MSCHAP v2 go sånn pålogging at man har et brukernavn og passord man har fått av skolen som den spør om. Jeg har fulgt guiden for vista og stilt inn alt slik jeg tror det skal være, men den vil ikke koble seg på. Jeg skriver inn brukernavn og passord, men det eneste den gjør er å spørre på nytt. NOen som opplever noe liknende?

Mulig du bør prøve å laste ned wifi-klienten og driverene til nettverkskortet fra produsenten.

 

EDIT: Om det er Intel kortet du har, finner du nyeste software her:

Clicky

Endret av shabador
Lenke til kommentar
Saken er den at det funker hjemme, men ikke på skolen. Drivere og det er på plass vil jeg tro. Hjemme kom jeg på med en gang, og der er det WPA-PSK

Det er forskjellige nivåer av WPA-PSK though. Derfor jeg tenker at softwaren til Intel muligens vil fungere bedre. (Om du har Intel kortet selvsagt, og ikke broadcom)

 

Driverene jeg linket til ovenfor er til 32-bit.

Endret av shabador
Lenke til kommentar
Hei, har installert windows 7 beta på en HP DV09377 og det funker bra med drivere og alt. Men en ting sliter den med, når jeg skal koble meg på nettverket på skolen, som er WPA-Enterprise TKIP med EAP-MSCHAP v2 go sånn pålogging at man har et brukernavn og passord man har fått av skolen som den spør om. Jeg har fulgt guiden for vista og stilt inn alt slik jeg tror det skal være, men den vil ikke koble seg på. Jeg skriver inn brukernavn og passord, men det eneste den gjør er å spørre på nytt. NOen som opplever noe liknende?

Jeg sliter med det samme. Jeg lastet ned de nyeste driverne som ligger på windows update etter installeringen av Windows 7, og alt ser ut til å fungere. Men får altså ikke logget på WPA-Enterprise på skolen.

Lenke til kommentar

Fikk endelig til Linksys WMP54G-kortet mitt i 64-bit her i går, men midt i innleggsskrivingen slo jordfeilbryteren ut. Prøver på nytt:

 

Du vil ikke finne noen brukbar driver på Linksys' egne hjemmesider. Ralink, som lager chipsettet til i hvert fall versjon 4, som jeg har (står på kortet eller esken, hvis du har den fremdeles), har en som funker. Google "RT2500V3.0.1.0_for_Win2003.zip". Denne inneholder den riktige versjonen av rt2500.sys (heter det samme i Linksys' egne pakker).

 

Dessverre er ikke denne signert, så for å få lov til å laste den må du trykke f8 under oppstart og slå av nektingen av usignerte drivere. Dette må gjøres hver gang, men det sies at valget kan gjøres permanent med Vistabootpro-programmet.

Windows 7 vil ikke gjenkjenne denne driveren som brukbar automatisk, så for å få installert den må du klikke deg frem til "have disk"-dialogen og bla deg frem til fila på egen hånd.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...