Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Nye MSN er jo konge.

 

Uansett. Hvis du finner frem til msnmsgr.exe i Windows Live mappa i program files, høreklikk - properties og så velger du å kjøre den i kompatibilitetsmodus for windows vista så får du den lille mannen i stystem tray og kun én messenger greie i taskbar når den er åpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du finner frem til msnmsgr.exe i Windows Live mappa i program files, høreklikk - properties og så velger du å kjøre den i kompatibilitetsmodus for windows vista så får du den lille mannen i stystem tray og kun én messenger greie i taskbar når den er åpen.

Please sett i 1.post...

Lenke til kommentar
Nye MSN er jo konge.

 

Uansett. Hvis du finner frem til msnmsgr.exe i Windows Live mappa i program files, høreklikk - properties og så velger du å kjøre den i kompatibilitetsmodus for windows vista så får du den lille mannen i stystem tray og kun én messenger greie i taskbar når den er åpen.

Jeg har prøvd alt nå.. Kjør som administrator, unpin from taskbar og kompatibelitetsmodus for vista..

 

Har også avinstallert.. Fremdeles krasj :(

Lenke til kommentar
Etter noen dager med Windows 7 på skolepcen ( Acer Aspire One A150), må jeg si at jeg er veldig positiv. Dette er innmari bra at Windows. Håper denne blir lansert nå til sommeren, det hadde vært veldig fint :D

 

jeg vil heller at MS utsetter W7 så lenge de kan inntil deres produkt er klar, da vista kom følte jeg at den enda var i beta stadiet

Lenke til kommentar

Har hatt Windows 7 betaen liggende på en DVD her noen dager nå. Skulle gjerne ha installert den, men er litt redd for å klundre til maskinen.

 

Har derfor et spørsmål: På maskinen min (en Acer Aspire 6920G) har jeg to partisjoner. Begge med ca. 140 GB. Tror dere det hadde gått bra å legge inn Windows 7 på D: partisjonen der jeg bare har noen bilder og litt musikk? Er det stor sjanse for at en slik installasjon kan ødelegge noe for Vista installasjonen på C: partisjonen? Om jeg ikke tar helt feil har også maskinen en tredje partisjon, Q: tror jeg den heter. Denne er derimot usynlig i Windows og kan brukes til å gjennopprette Vista slik den var da maskinen var ny dersom noe skulle gå galt. Dette er noe jeg har funnet veldig nyttig flere ganger før, maskinen har nemlig krasjet ganske saftig noen ganger og trengt en reinstallasjon. Det som bekymrer meg litt er at jeg mener å huske at jeg har lest at denne gjenopprettelses funksjonen blir ubrukelig om du legger inn et annet OS på en annan partisjon. (Mener å huske at det var XP eller Ubuntu det var snakk om)

Tror dere en eventuell Windows 7 installasjon også kan skade denne partisjonen og/eller gjøre det umulig å bruke gjennopprettelses funksjonen? Har snakket med Acer og de sa at de kunne formatere hele harddisken på maskinen og legge in Windows helt på nytt om problemene med at maskinen krasjer helt uten videre (må bruke gjenoppretteren hver gang dette skjer...) skulle vedvare. Om maskinen skulle krasje etter å ha installert Win 7 og denne funksjonen ikke fungerer lenger vil jeg vel altså slite litt? Får hvertfall ikke Acer til å fikse det da? Da må jeg vel formatere, kjøpe en helt ny Windows versjon og legge inn alt selv? Noe jeg egentlig ikke har så skrekkelig lyst til...

Lenke til kommentar

LucarioX: Fikk du CD eller DVD for gjennoppretting med på bærbarkjøpet? Meg bekjent leverer de fleste leverandører dette (har selv en Acer-bærbar). Regner med at Acer bruker fortsatt Norton Ghost for systemgjennopprettingene sine, dette er da lagt inn som image-fil på de (den) CD-en/DVD-en du har fått.

Lenke til kommentar
noen som veit om en virtual cdmount greie som funker med windows7?

UltraISO eller PowerISO.

 

Denne skal vistnok fungere i W7 også:

Gizmo Drive, men det kan jeg ikke personlig bekrefte. Dette programmet er også freeware.

 

takktakk. installerte gizmo drive, den funker halvveis, går fint å installere isoene, men det gir noen 1-2sec henging av systemet innimellom, så ikke helt perfekt. får prøve et av de andre neste gang jeg skal installere no

Lenke til kommentar

Fikk ikke med noe CD eller DVD nei. Maskinen spør derimot om jeg vil brenne ut en backup. Tror de kaller det "Factory default" eller noe sånt. Vet bare ikke helt om det går ann å gjennopprette fra denne om jeg fucker opp Vista installasjonen på C: og ødelegger denne Q: partisjonen. Eller er det kanskje akkurat derfor de har gitt meg muligheten til å brenne den ut på DVD? :hmm:

Uansett, hvor trygt er det å installere Win 7 på D: partisjonen tror dere? Er det stor sjanse for å ødelegge noe?

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Brenn ut den DVD-en og boot opp med den. Se hvilke alternativer du får, jeg mener å huske at gjennoppretting med en backup-DVD lar seg gjøre såfremt recovery-partisjonen er til stede. CD-en jeg fikk med lar meg gjennopprette i hvilken som helst tilstand sist jeg prøvde. Recovery-partisjonen har jeg personlig fjernet for lenge siden. :)

 

Edit; @ LucarioX.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Brenn ut den DVD-en og boot opp med den. Se hvilke alternativer du får, jeg mener å huske at gjennoppretting med en backup-DVD lar seg gjøre såfremt recovery-partisjonen er til stede. CD-en jeg fikk med lar meg gjennopprette i hvilken som helst tilstand sist jeg prøvde. Recovery-partisjonen har jeg personlig fjernet for lenge siden. :)

 

Edit; @ LucarioX.

Akkurat, derfor jeg frykter at recovery-partisjonen skal gå i stykker ;) Kan jo prøve å boote opp med denne DVDen, om det gjør deg noe klokere? Og i så fall, hvordan gjør jeg egentlig det? Bare å sette i DVDen og restarte PCen?

Lenke til kommentar
Noen andre som opplever at programmer som fryser og blir "Not responding..." ofte er umulig å drepe? Prøver å drepe prosessen i task manager fungerer heller ikke, kun å reboote. Mektig irriterende.

Å logge av og på skal nok holde.

 

Noen som har lagt merke til at ikonene i taskbar har forskjellig bakgrunnsfarge når du tar musepekeren over? Noen som vet hvordan denne fargen blir valgt av Windows?

Den velges ut i fra den sterkeste og markante fargen i ikonet. Noen ikoner har en for fremtonet farge. Disse vil få en helt annen for å hindre å overskygget ikonet.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...