Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann folkens.

 

Vet ikke om jeg tør å be om hjelp her etter å ha lest noen tråder... hehe:p

Virker som noen har skikkelig leia.

 

Men uansett, jeg har da installert win7 og det funker veldig fint hos meg. Ikkeno tull med noe egentlig, utenom en ting.

Jeg har litt problemer med "internetten", det har funket bra i hele kveld, men for noen minutter siden så knelte den. Det er kun utorrent som funker og laster. Men ikke IE og antivirusen får ikke oppdatert.

 

Det virker som jeg har nettet oppe og går på pc, men det funker bare ikke. Utenom utorrent :p

 

Å nei..jeg får ikke sove. Har dessuten fri imorra :)

Lenke til kommentar
Heisann folkens.

 

Vet ikke om jeg tør å be om hjelp her etter å ha lest noen tråder... hehe:p

Virker som noen har skikkelig leia.

 

Men uansett, jeg har da installert win7 og det funker veldig fint hos meg. Ikkeno tull med noe egentlig, utenom en ting.

Jeg har litt problemer med "internetten", det har funket bra i hele kveld, men for noen minutter siden så knelte den. Det er kun utorrent som funker og laster. Men ikke IE og antivirusen får ikke oppdatert.

 

Det virker som jeg har nettet oppe og går på pc, men det funker bare ikke. Utenom utorrent :p

 

Å nei..jeg får ikke sove. Har dessuten fri imorra :)

 

Inntaler java, silverlight 2 og flashplayer hvis IE8 er ustabilt. Ellers vet jeg ikke.. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har nå installert windows 7 på 3 maskiner, 2 bærbare og 1 stasjonær...Er veldig fornøyd, men har tross alt windows vista fra før av..Så hva skjer egentlig når beta versjonen går ut i juli?Er det slik at man ikke vil komme innpå operativsystemet uten å legge inn en kjøpt nøkkel?

Eller kan man fortsette og bruke beta versjonen, bare at man ikke får windows update i fremtiden?

 

Litt kjedelig og betale masse penger for windows 7 når man tross alt har vista fra før på alle pcene..Jeg vil heller ikke gjøre meg for avhengig av windows 7 hvis det resulterer i at jeg må ut med en masse peng for å beholde systemet...for beta versjonen holder i masse vis for mitt bruk...

Lenke til kommentar
Jeg har nå installert windows 7 på 3 maskiner, 2 bærbare og 1 stasjonær...Er veldig fornøyd, men har tross alt windows vista fra før av..Så hva skjer egentlig når beta versjonen går ut i juli?Er det slik at man ikke vil komme innpå operativsystemet uten å legge inn en kjøpt nøkkel?

Eller kan man fortsette og bruke beta versjonen, bare at man ikke får windows update i fremtiden?

 

Litt kjedelig og betale masse penger for windows 7 når man tross alt har vista fra før på alle pcene..Jeg vil heller ikke gjøre meg for avhengig av windows 7 hvis det resulterer i at jeg må ut med en masse peng for å beholde systemet...for beta versjonen holder i masse vis for mitt bruk...

 

Litt kjedelig og betale masse penger for brus når man tross alt har vann i springen.

Lenke til kommentar
Jeg har nå installert windows 7 på 3 maskiner, 2 bærbare og 1 stasjonær...Er veldig fornøyd, men har tross alt windows vista fra før av..Så hva skjer egentlig når beta versjonen går ut i juli?Er det slik at man ikke vil komme innpå operativsystemet uten å legge inn en kjøpt nøkkel?

Eller kan man fortsette og bruke beta versjonen, bare at man ikke får windows update i fremtiden?

 

Litt kjedelig og betale masse penger for windows 7 når man tross alt har vista fra før på alle pcene..Jeg vil heller ikke gjøre meg for avhengig av windows 7 hvis det resulterer i at jeg må ut med en masse peng for å beholde systemet...for beta versjonen holder i masse vis for mitt bruk...

 

Det var dumt av deg i grunn. Når nøklene går ut i august er vel eneste alternativet å fjerne W7 og installere det på nytt. Betaen kan ikke oppgraderes til fullversjon.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet mister du alle filene dine så sant du ikke da lager en partisjon til f. eks XP som du bruker til og hente ut filene. Partisjonerer du etter og ha instalert 7 så er det en sjangs for at partisjoneringa tuller med disken så det blir en del jobb og få ut filer.

 

Tror den kræsjinga forkomemr hoss meg ca. 1-2 ganger av 3.

Lenke til kommentar

To merkelige ting: Nettradio på NRK, både i Firefox og IE bryter stadig vekk. Ikke noe problem i Vista eller XP. Og faktisk heller ikke når jeg kjører et medieprogram og bruker Straum-addressen.

 

Og mer irriterende: Min 64-bits nekter å huske at jeg har automatisk skjult oppgavelinje og dobbel høyde på den. Hver gang jeg rebooter kommer den tilbake til normal størrelse og ikke automatisk skjuling. Det er vel det mest irriterende jeg har funnet til nå. Da er det vanskelig å klage på en beta... ;)

Lenke til kommentar

Onyx, takk! Men Firefox lå der alt, men jeg la til IE. Så får vi se om det hjelper.

 

Freebirt, takk for forslaget. Men jeg tror ikke det går an å søke programmer på NRK og høre om igjen ting da. Jeg hører stort sett bare Dagsnytt 18, Her og nå og andre aktualitetsprogrammer, og som regel på andre tidspunkter enn de går. Hører jeg direkte, er det Alltid Nyheter det går på. De programmene du nevner er vel mer beregnet på å høre utenlandske nettradioer med musikk. De spiller så lite som jeg vil høre på... ;)

Lenke til kommentar
Og mer irriterende: Min 64-bits nekter å huske at jeg har automatisk skjult oppgavelinje og dobbel høyde på den. Hver gang jeg rebooter kommer den tilbake til normal størrelse og ikke automatisk skjuling. Det er vel det mest irriterende jeg har funnet til nå. Da er det vanskelig å klage på en beta... ;)

Skal teste dette når jeg kommer hjem, er på jobb nå. Håper du sender tilbakemeldinger om slikt. Jeg maser fælt om dette (på alle), fordi dette virkelig er en gyllen mulighet til å påvirke og få en så stabil og bugfri release-versjon som mulig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...