Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Hadde tenkt til å gi opp da jeg hadde lastet ned flere drivere til lydkortet uten hell, da jeg fant ut at bare lydutgangen foran på pcen virker :!: Snodig.

 

Forresten har nettet blitt tregere hos dere? Sider blir av og til avbrutt osv når jeg laster dem ned. Virker som det varierer en del hvor tregt/raskt det går.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forresten har nettet blitt tregere hos dere? Sider blir av og til avbrutt osv når jeg laster dem ned. Virker som det varierer en del hvor tregt/raskt det går.

 

Det er nok bare linja di. Har ikke opplevd et eneste problem med nettet mitt. Eneste forskjell jeg har merket er at VPN forbindelsen med høyskolen er enda mer stabil enn den var i vista.

Lenke til kommentar
Forresten har nettet blitt tregere hos dere? Sider blir av og til avbrutt osv når jeg laster dem ned. Virker som det varierer en del hvor tregt/raskt det går.

 

Det er nok bare linja di. Har ikke opplevd et eneste problem med nettet mitt. Eneste forskjell jeg har merket er at VPN forbindelsen med høyskolen er enda mer stabil enn den var i vista.

Aldri vært sånn før, men det kan hende det er andre grunner. Grunnen til at noen sider ikke lastet var at jeg ikke hadde www (gikk før), ellers så avsluttes samtaler ei skype brått uten noe spesielt "mønster". Kanskje det er en bug med skype bare.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Aldri vært sånn før, men det kan hende det er andre grunner. Grunnen til at noen sider ikke lastet var at jeg ikke hadde www (gikk før), ellers så avsluttes samtaler ei skype brått uten noe spesielt "mønster". Kanskje det er en bug.

Det er ikke god støtte for Skype i Windows 7. hadde samme problem som deg. Last ned nyeste Skype (Beta) Da funker det fint:

www.skype.com/download/skype/windows/beta/

 

Er usikker på hva som er galt med at sidene ikke lastes som de skal, bruker du FireFox, Opera eller IE ?

Lenke til kommentar

Har faktisk den nyeste (4.0.0.181). Og de som skrev om buggen på nettet skrev at der ble samtalen avsluttet med en gang du tok telefonen, ikke etter en tilfeldig tid. Men det kan jo godt hende at det er dette som er galt. Har også merket at linker døde ut osv, for eksempel når jeg skulle laste ned msn og skype så virket ikke linkene til nedlastingene ved første forsøk.

 

edit: virker som det går litt bedre nå da...

 

edit2: wow! NIS 2009 var blitt lagt ut hos telenor, og det tok bare noen minutter å installere! Husker tiden da det kunne ta en halvtime med de eldre versjonene på xp. Funker helt greit ser det ut som og.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Jeg har selv 1 utrolig slitsomt problem.

 

Jeg får ikke JAVA til å fungere med FIREFOX. Har prøvd både 3.05 og siste 3.1B2 men det har ingen effekt.

 

Det fungerer i IE8..

 

Noen som har noen tips? :( Har lest overalt på nettet uten å finne noe spesifikt.

 

Har et annet slitsomt "problem" også. Når jeg skal spille bf1942 må jeg alltid godkjenne før jeg starter spillet..er det noen måte å fjerne dette på uten å skru av AUC? Får "Do you want to allow the following program from an unkonwn publisher to make changes to this computer?

Lenke til kommentar
Jeg har selv 1 utrolig slitsomt problem.

 

Jeg får ikke JAVA til å fungere med FIREFOX. Har prøvd både 3.05 og siste 3.1B2 men det har ingen effekt.

 

Det fungerer i IE8..

 

Noen som har noen tips? :( Har lest overalt på nettet uten å finne noe spesifikt.

 

Har et annet slitsomt "problem" også. Når jeg skal spille bf1942 må jeg alltid godkjenne før jeg starter spillet..er det noen måte å fjerne dette på uten å skru av AUC? Får "Do you want to allow the following program from an unkonwn publisher to make changes to this computer?

 

Da må du skru av UAC hvis du skal få til det. Har du prøvd å sette ned UAC ett nivå?

Lenke til kommentar
Jeg har selv 1 utrolig slitsomt problem.

 

Jeg får ikke JAVA til å fungere med FIREFOX. Har prøvd både 3.05 og siste 3.1B2 men det har ingen effekt.

 

Det fungerer i IE8..

 

Noen som har noen tips? :( Har lest overalt på nettet uten å finne noe spesifikt.

 

Har et annet slitsomt "problem" også. Når jeg skal spille bf1942 må jeg alltid godkjenne før jeg starter spillet..er det noen måte å fjerne dette på uten å skru av AUC? Får "Do you want to allow the following program from an unkonwn publisher to make changes to this computer?

 

Da må du skru av UAC hvis du skal få til det. Har du prøvd å sette ned UAC ett nivå?

 

Istedet for å slå av UAC helt er det bedre å automatisk elevere uten prompting via group policy.

Da har man fremdeles nytten av IE protected mode under browsing hvilket man mister ved å slå av UAC.

Og gadgets vil funke.

post-35394-1232058778_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Prøv med; høyreklikk C:/ -> Properties -> Disk Cleanup. Se om et punkt for søkeresultater kommer opp der. Eventuelt (etter fjerning) skru av Windows Search-tjenesten via run -> services.msc så slipper du indeksering av søk. Superfetch og Windows Search er to tjenester jeg deaktiverer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...