Gå til innhold

Sons of Anarchy - Generell Diskusjon - (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt dønn ærlig så synes jeg SoA er blant det beste noensinne på sesongavslutninger. Husker jeg synes avslutningen i sesong 1 var veldig bra. Sesong 2 sin sesongfinale var enda bedre og sesong 3 sin toppet det hele. Låtvalgene var også fenomenale og spilte en rolle for at finalene var av såpass høy kvalitet synes jeg da. John The Relevator, Gimme Shelter og Hey Hey My My er låter SoA verdig.

Lenke til kommentar

What, hva har skjedd med håret til Jax?

 

Jeg vil tippe at Jax på en eller annen måte har fjernet deler av håret sitt. Hvordan han har gått frem for å få til det har jeg derimot ingen anelse om.

 

Hunnam måtte shave skallen til filmen Blackbird, derfor han er så tynn i håret. Og Perlman har latt det gro litt. Kan ikke vente til neste sesong jeg (September).

Lenke til kommentar

Kurt Sutter har jo vært passe genial på castinger. Så tviler på at det blir så elendig egentlig også. Sesong 4 ser uansett kjempebra ut så langt. Rockmund Dunbar gjorde det brilliant som politi-etterforsker i Terriers. Debi Mazar er herlig i Entourage. Danny Trejo er en av de største badass`ene som finnes i Hollywood om dagen. Å Ray McKinnon var herlig i Deadwood.

 

Sutter er kanskje en av de mest dyktigste showrunnerne synes jeg. Han har klart å fått serien til å bare bli bedre og bedre for det meste. Dyktig og gangske koselig fyr utifra alle videoene han legger ut på youtube. Ikke mange serieskapere som "underholder" fansen så mye under pauser som han.

 

Også annonsert at det vil komme mini-episoder før premieren i september. Som er sentrert rundt de 14 måndene pre-sesong 4.

 

Kurt Sutter har jo vært passe genial på castinger. Så tviler på at det blir så elendig egentlig også. Sesong 4 ser uansett kjempebra ut så langt. Rockmund Dunbar gjorde det brilliant som politi-etterforsker i Terriers. Debi Mazar er herlig i Entourage. Danny Trejo er en av de største badass`ene som finnes i Hollywood om dagen. Å Ray McKinnon var herlig i Deadwood.

 

Sutter er kanskje en av de mest dyktigste showrunnerne synes jeg. Han har klart å fått serien til å bare bli bedre og bedre for det meste. Dyktig og gangske koselig fyr utifra alle videoene han legger ut på youtube. Ikke mange serieskapere som "underholder" fansen så mye under pauser som han.

 

Også annonsert at det vil komme mini-episoder før premieren i september. Som er sentrert rundt de 14 måndene pre-sesong 4.

Lenke til kommentar

Er bare i første sesong så jeg prøver å snike meg inn her uten å plukke opp noen spoilere. Serien er relativt bra, settingen og alt er der, men den mangler ennå det lille ekstra. Håper det er en sånn serie som blir bedre og bedre i stede for motsatt vei. Det største problemet jeg har nå er at veldig få av karakterene er i det hele tatt er lik bare (Unntatt Jackson, men han er jo det shining light, moralen i hele serien så det er jo ganske obvious). Når det kommer til SoA gjengen er jeg nesten mer enig med politiet. De oppfører seg som en gjeng med drittunger som bare bryr seg om hverandre og i tillegg så skal de drive å leke politi. Er det sånn at vi skal like de på grunn av at det? Av det jeg har sett så langt så har de torturert folk, skjært av baller og har så og si null respekt for menneske liv.

 

Jeg har ikke noe problemer med at karakterer ikke er perfekte, de beste serien har karakterer med store "flaws", men Sons of Anarchy gjengen virker bare rett og slett tvers igjennom "Evil". Ikke ta meg feil, det er jo interessant og jeg er ikke noe sånn "hippie" love fyr, det gjør det bare vanskelig å like karakterene. Ta f.eks. The Wire som også har mange mordere og shit, men du følte at, til de fleste av drapene, så var det en liten "følelse ladd" grunn. Ikke bare en gjeng med bikers som løper rundt med automat våpen som at det skulle vært et PC spill.

 

 

Idk, kanskje jeg bare har blitt for soft. Har sett litt for mye på sitcoms i det siste. God serie da, 8/10 så langt.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Når det kommer til SoA gjengen er jeg nesten mer enig med politiet.

 

Og det er vel bare bra? Du tenker det samme som Jax "hey, det er kult med damer, motorsykler og skinnvester, men burde vi ikke klare å leve slik uten å bryte samtlige statlige lover?". Resten av bikerne i SoA rettferdiggjør sin eksistens utifra flere argumenter, blant annet at de er et nødvendig onde for lille Charming. Uten dem som en buffer, ville Mayans, nynazistene og annet kriminelt avskum ta over gatene og flomme stedet med narko, våpen og vold. Så SoA er ikke mors beste barn, de synker bare ikke like lavt som resten av underverden. Du trenger ikke like dem, men du kan akseptere dem slik den aldrende sherrifen gjør.

 

Uten å dra deg med på en spoilerfest kan jeg si at i sesong 2 strammes både de indre og ytre konfliktene til, og utgjør for langt mer interessant titting.

Endret av KjemikerJon
Lenke til kommentar

Når det kommer til SoA gjengen er jeg nesten mer enig med politiet.

 

Og det er vel bare bra? Du tenker det samme som Jax "hey, det er kult med damer, motorsykler og skinnvester, men burde vi ikke klare å leve slik uten å bryte samtlige statlige lover?". Resten av bikerne i SoA rettferdiggjør sin eksistens utifra flere argumenter, blant annet at de er et nødvendig onde for lille Charming. Uten dem som en buffer, ville Mayans, nynazistene og annet kriminelt avskum ta over gatene og flomme stedet med narko, våpen og vold. Så SoA er ikke mors beste barn, de synker bare ikke like lavt som resten av underverden. Du trenger ikke like dem, men du kan akseptere dem slik den aldrende sherrifen gjør.

 

Uten å dra deg med på en spoilerfest kan jeg si at i sesong 2 strammes både de indre og ytre konfliktene til, og utgjør for langt mer interessant titting.

 

Uten å gå for langt inn på temaet, mest siden jeg ikke kan alt for mye om det, er dette med at gjenger som "rettferdgjør sin eksistens" med at de er beskyttere av nabolaget/byen en klassiker. I realiteten kan dette føre til mer vold og drap - åpne skuddvekslinger mitt på veien? Folk som blir kastet ut av vinduer midt i gate? Ja de gjør en skikkelig god jobb, Charming er jo rene monarkiet hvor byens skjebne blir bestemt av én mann. Å holde byen ren for nazister, narkomanere osv. Er Politiets jobb. (Men vi vil jo så klart at SoA skal fortsette)

 

Men ja argueably så gjør SoA sikkert Charming til et mye finere sted, California er jo et sted med mye kriminalitet så skjønner at de vil beskytte det lille stedet sitt.

 

Edit: Som jeg nettopp så nå i episode 7: "Tell me, Are they all just afraid of you? Or convinced that you're a necessary evil?"

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...