Gå til innhold

Mirrors Edge Demo!


vegavnil

Anbefalte innlegg

depth of field?

 

Kunstig bluring av deler av bildet som antas ikke å være i fokus.

 

Personlig er jeg en stor fan av denne effekten.

Synes den var ganske tøff jeg og, ihvertfall når brukt riktig (som i demoen). Litt dumt at fjerning av siktet fjerner også muligheten til å vite om du har slowmotion.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde demoen en gang til og det er en del ting som irriterte meg nok til at dette gikk fra "awesome" til "njaaa".

 

- Det virker veldig lineært: Jeg prøvde å hoppe ned på tak som ikke lå langs den opprinnelige ruten og døde hver gang selv om det ikke var spesielt høyt. Jeg prøvde å klatre opp steder utenfor ruten og hun ville ikke gripe noen ting. Jeg fant ingen alternative ruter i demoen. Greit at dette "bare" er en demo, men demoer skal selge spill såfremt jeg vet og det ville vært selvmord å vise oss en helt lineær bane i demoen dersom banene i spillet ikke er det.

- Jeg drepte de 4 i starten og ingen pistoler lå igjen.

- Ingen cover system. I et spill hvor man kan gjøre så mye så er det rart at det ikke var med.

- Ingen iron sights og kjedelig skyting.

- Få alternativer i nærkamp.

- Tåpelig at de har gjort skyting så ekstremt trasig. Greit at de ikke vil at det skal være et skytespill, men hvorfor ikke gi folk valget? Ekstra valg og frihet gir masse replayvalue og et mye bedre spill i mine øyne.

 

Er vel bare å vente på et review og se hva som blir sagt. :)

 

Håper imidlertid flere tar ibruk det at man kan se hele kroppen sin i en FPS. Ekstremt mye tøffere enn å bare være et svevende kamera, og burde være veldig enkelt å få til.

Lenke til kommentar

Personlig likte jeg demoen svært godt, har nok spilt gjennom den minst fem ganger.

Eneste som irriterte meg var at det virker litt for lineært, og at skytingen var mildt sagt elendig. Dette er spesielt frustrerende når man tenker over at det er selveste Dice som er utvikleren, og at de hadde vært i stand til å ha inkludert et langt bedre skytesystem, hvis de bare gadd.

Lenke til kommentar

Grunnen til at skytingen er såpass dårlig er vel fordi det ikke er meningen at du skal skyte? Slik jeg forstod det var det viktigere å få gjort det du skulle enn å stoppe opp for å skyte fiender hele tiden. Det kan jo bli et avbrekk fra all "kill, kill, kill" som vi ser i veldig mange FPS-spill for tiden. :)

Jeg har uheldigvis en følelese av at dette spillet blir veldig forhåndsbestemt, slik at du bare skal følge løypa framfor å finne den tryggeste/ kjappeste veien. Håper det ikke blir fullt så "låst" i fullversjonen. :)

Lenke til kommentar
Elendig på hvilken måte da?
At folk tåler for mye og at du ikke kan bruke ironsight.

 

At de ikke vil at du skal kunne plaffe deg gjennom hele spillet er greit nok, men da ville det vært en bedre løsning å gjøre slik at du tåler mindre.

 

+1

Greit nok at de ikke vil at vi skal skyte så mye, men det lille som var kunne de kanskje gjort bedre? Man får ikke moro en man lager selv :)

Lenke til kommentar

For meg verkar det definitivt som om spelet ikkje vil du skal skyte. Det var ganske tydeleg under treninga, der du vart instruert i å avveæpne og kaste vekk våpenet. Dette er eit designvalg eg respekterar. Fokuset er på halde seg i bevegelse og å komme seg unna, ikkje på å slå seg igjennom. Der ser heller ikkje ut til å vere noko særleg blod, noko eg òg synest er bra, då det ikkje ville ha tilført spelet noko anna enn ei høgare aldersgrense. Der er nok spel du skal massemyrde deg gjennom historia, so eg synast eigentleg mangelen på blod og grov vald er med på å gjere dette spelet annleis og interessant.

 

Når det gjeld lineariteten, blir det interessant å sjå korleis det er i det fulle spelet. I demoen ser det ikkje ut til at du har for mange valg, men opplegget er for min del rikeleg interessant nok til at eg vil kjøpe det sjølv om det er slik i resten av spelet. Med ei interessant historie og spennande "løyper" vil det uansett vere ein god start. Dette er det første spelet eg har sett av denne typen, so eg ser ikkje vekk ifrå at der kan bli ei viss utvikling av konseptet i oppfølgjarane.

 

Kay

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig jeg da.

Forventer du et FPS så er ikke Mirrors Edge ditt spill, men heldigvis finnes det mange andre å ta av i den sjangeren.

DICE har klart sagt at de vil oppfordre folk i spillet til ikke å bruke våpen, og ettersom dette er et så bevisst valg fra de, regner jeg jo med at de har laget spillet artig selv uten våpen.

Skulle de lagt til bedre skyting ville nok det medført massive endringer av gameplay, og tåler man mindre ville nærkamen bli betraktelig redusert hvis du tok telling etter et skudd.

Cover i FPS har vel R6 Vegas bevist fungerer bra, men ser ikke helt behovet for dette i ME.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
- Få alternativer i nærkamp.

 

Få alternativer? Det eneste som setter en stopper for alternativene i nærkamp er fantastien ;)

 

Var nok teknologien som satte grensene i demoen for meg i alle fall.

 

4 forskjellige angrep og et par muligheter til å kombinere de? fantasien min strekker seg lenger enn det. :)

 

Cover system.. i fps?

 

Grunnen til at jeg ønsker cover system er nettopp fordi det er et FPS. De har gjort tonnevis med ting i Mirror's edge som ikke har blitt gjort før og mange av de tingene gjør at spillet føles veldig realistisk. Bare det å rulle etter et hopp i mirror's edge føles veldig ekte. Så hvorfor ikke kaste inn et skikkelig coversystem med mulighet til å se rundt hjørner o.l? Tror det hadde vært helt rått.

 

Helt enig i at spillet handler om å komme seg unna og at utviklerne bevisst har tatt fokus vekk fra våpen, men desto mer frihet desto bedre spill i mine øyne.

 

Gleder meg uansett til spillet kommer. Blir artig å prøve litt parkour når man ikke har tid, ork eller nerver til å gjøre det i virkeligheten. :!:

Lenke til kommentar
Likte demoen jeg også, dem hadde gjort det vanskelig å få til de kuleste stuntente og det er inderlig bra. Så ble ikke så lineært som jeg trodde.

 

Men jeg kan fortsatt ikke vri fra meg ideen om enn hvis dem hadde tatt Mirrors Edge gameplayet i en stor og fri by som i GTAIV ? Hvor kult ville ikke det vært ?

Rett og slett at freerunning er bare en tilleggsting til å skyte og slåss. Det ville vært enormt morro.

 

Crackdown er jo delvis dette?

Lenke til kommentar
Cover system.. i fps?

 

Grunnen til at jeg ønsker cover system er nettopp fordi det er et FPS. De har gjort tonnevis med ting i Mirror's edge som ikke har blitt gjort før og mange av de tingene gjør at spillet føles veldig realistisk. Bare det å rulle etter et hopp i mirror's edge føles veldig ekte. Så hvorfor ikke kaste inn et skikkelig coversystem med mulighet til å se rundt hjørner o.l? Tror det hadde vært helt rått.

 

Helt enig i at spillet handler om å komme seg unna og at utviklerne bevisst har tatt fokus vekk fra våpen, men desto mer frihet desto bedre spill i mine øyne.

 

Gleder meg uansett til spillet kommer. Blir artig å prøve litt parkour når man ikke har tid, ork eller nerver til å gjøre det i virkeligheten. :!:

 

Skjønner det med å se rundt vegger osv, men mirrors edge har allerede et delvis coversystem. I 3.ps så er coversystem altså at en person snur seg 90* og limer seg mot en vegg. Du kan ihvertfall snu det 90* mot veggen. Så lenge du holder litt framover så vil du fortsatt gli langs veggen når du går sidelengs. Du kan jo også dukke opp og ned osv, og det går helt fint å stelle seg inntil. Eneste er som sagt å kunne liksom peake til siden slikt som mange skytespill på pc kan hvis du trykker "q" og "e".

 

Hvis du tenker på som f. eks i prefect dark zero, hvor kameraet blir tredde person når du går inntil en vegg, så er ikke det så veldig tøft, da det ikke er meninga å kunne vite hva som skjuler seg bak en vegg uten å stikke hodet fram.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...