Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

En klapp på skuldern og en veldig god magefølelse!

 

"Tänk dig att domaren joggar mot dig på planen. Du har varit i en närkamp, egentligen tycker du dig inte ha gjort fel, men där kommer hon kutande och för handen mot fickan. Sedan pekar domaren på dig och lyfter upp kortet mot himlen. Det är grönt. Hon nickar berömmande och så går spelet vidare."

 

Haha, fantastisk at de bruker hunnkjønn også, alt for å gjøre det enda mer politisk korrekt...

Endret av blured
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Positiv reinforcement kan være ganske så brukbart i fotball, men kun om man faktisk får en fordel av å være sportslig.

 

Hvis et grønt kort gir en spiller noe tilbake er det mulig at spillerne ville oppført seg bedre. Hva kunne de fått som belønning? Tre grønne kort er fritak for én kamp suspensjon? Et grønt kort gjør at man trekker fra et gult kort fra statistikken? (5/10 fører til karantene).

 

Uten en form for belønning er kortet bortkastet i min tankegang. Da må de heller innføre en ekstra straff i form av hvitt kort (krangling med dommeren) som fører til timeout og powerplay.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Problemet med å gi fritak fra suspensjon er vel at en spiller kan "jobbe seg opp" nok grønne kort og så ta en Pondus-takling. Jeg ser ikke for meg hvordan man skal kunne gi noe konkret tilbake fordi om utdelingen av gult og rødt kort er litt subjektiv, så vil i hvert fall grønt kort være det.

 

Hvitt kort med x-antall minutter suspensjon kan jeg se for meg, men vil jo også føre til problemer. Laget som må spille med 10 mann i, si 5 minutter, kan bare parkere bussen og vente. Dersom dette skjer tre-fire ganger per kamp så blir det veldig mye avbrudd i spillet med nesten kun forsvar.

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Problemet med å gi fritak fra suspensjon er vel at en spiller kan "jobbe seg opp" nok grønne kort og så ta en Pondus-takling. Jeg ser ikke for meg hvordan man skal kunne gi noe konkret tilbake fordi om utdelingen av gult og rødt kort er litt subjektiv, så vil i hvert fall grønt kort være det.

 

Hvitt kort med x-antall minutter suspensjon kan jeg se for meg, men vil jo også føre til problemer. Laget som må spille med 10 mann i, si 5 minutter, kan bare parkere bussen og vente. Dersom dette skjer tre-fire ganger per kamp så blir det veldig mye avbrudd i spillet med nesten kun forsvar.

Ser for meg spillere jobbe opp nok grønne kort slik at de kan få gule kort for drøying i tilfelle en lagkamerat får hvitt kort. Fremtiden er fargerik. :p
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...