Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Fordi det er en europeisk turnering for europeiske lag. Langt flere europeere enn amerikanere som ser på.

Hvorfor skal den arrangeres et annet sted? Det gir ikke mening.

Antallet europeere som skal se på kampen blir nesten helt like om det spilles i USA eller Europa fordi de aller fleste ser det på tv.

 

Motstanden er ikke helt logisk fra et praktisk standpunkt men det er forståelig fra et emosjonelt synspunkt. Det er min kake, ikke din, selv om du elsker kaken like mye som jeg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mer kulturelt dyptgripende enn som så JJ. Det vil provosere den Europeiske sjel for mye å gjøre noe sånt. Det passer seg definitivt ikke, nei takk.

Det trodde jeg også, men ikke alle ville innrømme det. Det blir enda større motstand enn når USA fikk VM i 1994.

 

Likevel er forballmarkedet i USA ganske ung med stor mulighet for vekst, mye større enn i Europa. Et nytt lag her i hjemmebyen får mer tilskuere enn noe baseball kamper (> 30.000) uten å bli et MLS lag.

 

Dette ignores ikke av investører på begge sider av dammen. Turneringer mellom Europa og USA blir noe som allerede tenkes på.

Lenke til kommentar

Typisk amerikansk mentalitet å ha slike storhetstanker. USA skal liksom eie alt og ha kontroll over hele verden.

Nå er det vel ikke det som er hensikten her, men heller at UEFA vil prøve å øke populæriteten til fotball i USA, for å kunne tjene mer på sponsoravtaler i det amerikanske markedet.

Lenke til kommentar

Så billig som det er å fly til USA blir vel prisen for en kamp nærmere 10k per pers. Med opphold, billett og fly.

 

Kampen burde spilles der laget supportere skal kunne støtte laget, ikke i et land hvor CL ikke har en relasjon.

Tror du det finnes ingen supportere til de store CL lagene i USA? Mange ivrige supportere finnes idag. Denne relasjon som allerede eksisterer ville vokse hvis de kommer

 

Jeg forstår motstanden godt, det blir stor motstand i USA hvis superbowl ble spilt i London av kulturelle årsaker, selv om det blir en god ting likevel.

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Jeg gjentar; Klubbene i Europa ønsker ikke dette. At det snakkes om dette i gangene til arrangørene overrasker meg ikke, men det betyr ikke at klubbene kommer til å gå med på det. Det du linker til der er forøvrig en pre-season turnering, at best.

Det er mye klubbene ikke ønsker å gjøre men som skjer likevel.
Lenke til kommentar

Typisk amerikansk mentalitet å ha slike storhetstanker. USA skal liksom eie alt og ha kontroll over hele verden.

 

"Den amerikanske Imperialismen" som Johan Galtung kaller det. Alt skal amerikaniseres.

 

På tide å jekke dem ned litt tror jeg :glare: Stikke av med den Europeiske CL finalen?? Høres ut som en dårlig vits. 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

 

Så billig som det er å fly til USA blir vel prisen for en kamp nærmere 10k per pers. Med opphold, billett og fly.

 

Kampen burde spilles der laget supportere skal kunne støtte laget, ikke i et land hvor CL ikke har en relasjon.

Tror du det finnes ingen supportere til de store CL lagene i USA?

 

 

Jo, og konsekvensene av å heie på et lag på den andre siden av Atlanteren er deres problem. 

Skal man begynne å relokalisere lag også eller? Kanskje ikke en så veldig radikal idé mtp at det er vanlig for klubber å true med å flytte til en annen stat hvis de ikke får penger for å bygge nye stadioner...

 

Det finnes enda flere supportere av de store lagene i resten av verden.

Lenke til kommentar

Finnes jo noen lag som har flyttet på seg geografisk, spesielt i USA er det jo noen eksempler på dette. Det er helt forferdelig spør du meg.

 

Også har vi jo skrekkhistorien med det som skjedde med Wimbledon i England. 

 

Til det som diskuteres - dette har vi jo VM for klubblag til. Her konkurrerer vinnerne i verdensdelene mot hverandre. Og grunnen til at denne turneringen er lite populær, er nivåforskjellene, lite gunstige tv-tider og lav prioritet hos FIFA.

Lenke til kommentar

 

Typisk amerikansk mentalitet å ha slike storhetstanker. USA skal liksom eie alt og ha kontroll over hele verden.

"Den amerikanske Imperialismen" som Johan Galtung kaller det. Alt skal amerikaniseres.

 

På tide å jekke dem ned litt tror jeg :glare: Stikke av med den Europeiske CL finalen?? Høres ut som en dårlig vits.

Jeg tror ikke ideen var å flytte finalen til NYC på permanent basis, men å spille kampen en gang i USA til å øke interesse.

USA ofte latterligjøres fordi fotball ikke er topp idretten her og flere er ignorante. Det er fint, det er morsomt, men når interessen i fotball øker og amerikanere ville se på de topp lagene i verden så blir det sett som "imperialisme"? Det finnes en del NFL supportere i Europa, jeg synes det blir veldig positivt hvis superbowl ble spilt engang i Europa hvis det fører bare til mer felles interesser. Det blir mindre "oss" og "dem" hvis oss og dem har felles interesser

Lenke til kommentar

Har aldri registrert noen unison stemning for å få Amerikanske finaler hit, samme hva det er.

 

De Amerikanske variantene pleier helst å bli dyttet på oss fra et mindretall/særinteresser.

Det spilles 3 NFL kamper i London på Wembley stadion med 83.000 tilskuere hver kamp. BBC har et NFL show hver uke. NFL leker med ideen å ha et London NFL lag. Dette gjør de uten et stort opprør i USA og interesse i NFL øker hvert år i England. Hadde det blitt superbowl ville interesse øke enda mer, tror NFL ledere
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...