Gå til innhold

Far Cry 2 vs. Crysis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ble voldsomt mye Far Cry 2 VS Crysis må jeg si. Dette er jo to komplett ulike spill. Grafikken i spillene er svært forskjellig, og det samme er spillbarheten.

Skrevet

Spør du meg så skjønner jeg ikke hvordan FC2 kunne fått såpass høyt i omtalene. Det er så mye feil og mangler at det er uspillbart for min del. Glad jeg fikk testet det i nesten to timer i går, slik at jeg ikke kjøpte det i dag. Ser at flere på forskjellige forum har samme inntrykket. Enkelte ser ut til å like det riktignok, noe jeg aldri vil forstå.

Crysis og Warhead er to langt bedre spill som underholdte så det holder. Og det selv i fra starten. De første minuttene i Crysis er noe av det mest imponerende innenfor teknologi jeg som spiller har sett de siste 10 årene. Er ikke dette en film?! Warhead er kanskje ikke like godt, men klarer å vise en delvis annen retning som også passer serien. Det er en grunn til at jeg har rundet disse spillene 5-6 ganger på delta.

Skrevet

Ble en smule skuffa ja. Branneffektene var jo kule, men det var lissom ikke fullt av hefitge effekter slik Crysis er. Men mulig Far Cry må spilles en del for å komme ordentlig inn i det ... Greit kjøp, men det er Crytek som kan det!

Og spillene er ikke SÅ ulike, desuten har begge røtter i det Far Cry (store områder, stor frihet osv)

Skrevet
Spør du meg så skjønner jeg ikke hvordan FC2 kunne fått såpass høyt i omtalene. Det er så mye feil og mangler at det er uspillbart for min del. Glad jeg fikk testet det i nesten to timer i går, slik at jeg ikke kjøpte det i dag. Ser at flere på forskjellige forum har samme inntrykket. Enkelte ser ut til å like det riktignok, noe jeg aldri vil forstå.

Crysis og Warhead er to langt bedre spill som underholdte så det holder. Og det selv i fra starten. De første minuttene i Crysis er noe av det mest imponerende innenfor teknologi jeg som spiller har sett de siste 10 årene. Er ikke dette en film?! Warhead er kanskje ikke like godt, men klarer å vise en delvis annen retning som også passer serien. Det er en grunn til at jeg har rundet disse spillene 5-6 ganger på delta.

Må si meg ganske enig i det. Mener å huske at utviklerne av Far Cry 2 mente nesten alt i spillet kunne ødelegges, noe som ikke stemmer i det hele tatt.

Skrevet (endret)
De første minuttene i Crysis er noe av det mest imponerende innenfor teknologi jeg som spiller har sett de siste 10 årene. Er ikke dette en film?!

Ja damn, det var episk :love:

Synes Far Cry 2 er et hittil greit spill. Det blir liksom litt GTA FPS, noe som er fett og slitsomt. Crysis er bedre, men Far Cry 2 er hittil rimelig bra det også :) Og ser vi på alle de andre FPSene som har kommet den siste tiden, er det ikke så mange som er bedre.

Endret av MrLG
Skrevet (endret)
Må si meg ganske enig i det. Mener å huske at utviklerne av Far Cry 2 mente nesten alt i spillet kunne ødelegges, noe som ikke stemmer i det hele tatt.

Det reagerte jeg også på! i Crysis kan man jo faktisk denge løs på hus slik at de raser sammen, og man kan skyte i stykker trær. Far Cry 2 er da ikke noe særlig i forhold? bortsett fra flammene da! Det skal de ha, at brann sprer seg er noe etterlengtet i spill.

Endret av hardrock_ram
Skrevet

crysis gruser farcy 2, å jeg likte ikke crysis. har noen her prøvd å spille mp på pc. det er et mareritt. for det første er lobbyen helt lik det du finner på xbox 360. altså det er portet. for det andre må du finne et spill som ikke er i gang (tar tid)for å komme inn. for det tredje blir du sparket ut etter at runden er ferdig(man får ikke bli i serveren),

ellers har de tatt vekk funksjoner som lean og strafe. man kan ikke løpe å snu seg da stopper man opp automatisk.

de har croppet widescreen slik jeg man blir kvalm når jeg spiller mer enn en time.

kan fortsette i det uendelige men orker ikke

dette er sof payback en gang til å jeg fatter ikke at folk ikke ser det. dette er portet rett fra en konsoll.

dette er siste gang jeg kjøper et spill uten å "prøve det"først.

totalt bortkastede penger.

Skrevet

FC2 er en genial blanding av Far Cry 1, STALKER og GTA med mye imponerende i. I tillegg kan jeg skru alle detaljer på maks uten fps drop... nydelig.

Crysis imponerte meg bare med hvor mongoloid historien og fortellingen var, og hvor latterlig mye det fortsatt krevde av PCen når man setter grafikkdetaljene lavere enn i andre FPS.

Lett kamp, spør du meg.

Skrevet

Dere sier at Far Cry 2 er skuffende i forhold til Crysis. Men jeg har aldri spilt Crysis og kan ikke sammenlikne de to spillene med hverandre, derfor kan jeg ikke bli skuffet over FC2 i forhold til Crysis. Så tror dere at jeg blir å like spillet som det er, og ikke mislike det for hva det kunne ha vært?

Skrevet
Dere sier at Far Cry 2 er skuffende i forhold til Crysis. Men jeg har aldri spilt Crysis og kan ikke sammenlikne de to spillene med hverandre, derfor kan jeg ikke bli skuffet over FC2 i forhold til Crysis. Så tror dere at jeg blir å like spillet som det er, og ikke mislike det for hva det kunne ha vært?

Jeg ville ikke sagt at det er skuffende i forhold, men bare sagt at Crysis er bedre, men alikevell så er det 2 forskjellige spill, så sannsynligheten er like stor for at du vil like det uannsett om du har prøvd det andre eller ikke. Rett og slett: Det spillet ingen rolle uannsett om du har prøvd Crysis eller ikke.

Jeg tror sannsynnligheten for at du vil like dette er ganske stor hvis du er glad i FPS, så jeg ville gitt det en sjangse

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor alle absolutt skal sammenligne grafikken til Crysis og FC2. Det finnes så og si ikke noen spill som når opp til Crysis når det gjelder grafikk, så hvorfor skal FC2 få tyn fordi grafikken ikke er helt der oppe. Vi visste også for lenge siden at FC2 ville komme til konsoll også, så at spillet ikke er kjempeimponerende visuelt var åpenbart. Men når det er sagt, så er ikke grafikken i FC2 så ille og spillmotoren fungerer meget bra.

Personlig synes jeg Crysis er et spill som en spiller pågrunn av akkurat grafikken, hadde ikke den vært god så hadde det vært et heller mainstream spill som ikke kunne heve seg ut fra massene.

Men Crysis og FC2 er ganske forskjellige spill, med ulike stemninger, gameplay og mål. Så derfor blir det litt dumt å sette opp konkurranse mellom dem. En må gå litt mer i detalj og gjøre en lit mer nøye skildring før en begynner å snakke om hvilket spill som er best. Om en setter alle nyere FPS spill under en kam, så kan en ta med Cod4 og Bioshock og si at de er mye bedre enn både Crysis og FC2.

Skrevet

Har spelt begge og Far Cry 2 skuffa meg så at eg ikkje gidder å spela det meir. Veldig kjedeleg og tåpeleg spel. Crysis er betre på dei aller fleste punktane og den største forskjellen er at Crysis presenterer seg sjølv som ein Hollywood produksjon mens Far Cry 2 minner meir om noko utvikla i ein mørk aust europeisk kjeller.

Skrevet
FC2 er en genial blanding av Far Cry 1, STALKER og GTA med mye imponerende i. I tillegg kan jeg skru alle detaljer på maks uten fps drop... nydelig.

Crysis imponerte meg bare med hvor mongoloid historien og fortellingen var, og hvor latterlig mye det fortsatt krevde av PCen når man setter grafikkdetaljene lavere enn i andre FPS.

Lett kamp, spør du meg.

Nettopp.

Jeg er sjeleglad for at noen tør å eksperimenter med sjangre, og satser på å lage gode spill framfor å selge glorifiserte tech-demoer til fullpris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...