Gå til innhold

Anmeldelse: Dead Space (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pluss så er FPS låst på 30, så reaksjonen er så utrolig treg, spesielt når man skal skyte.

 

Det er jeg ganske sikker på man kan slå av i options. Pleier i hvertfall å ha den muligheten i spill hvor fps er "låst".

 

Mulig jeg ikke har sett godt nok etter, men jeg har ikke sett noe til det. Men skal sjekke en ekstra gang i morgen.

 

Trenger litt hjelp til dere som har spilt spillet:

 

Har kommet til et sted der jeg trykket på et sånnt display, og en sånn lang ting går over rommet og griper veggen eller hva man skal kalle det. Man skal også gjøre det på andre siden, men det går bort til veggen, men så går den tilbake igjen. Det skal vist være noe som blokkerer den, men jeg kan ikke se noen ting. Hjelp?

 

Lenke til kommentar
Pluss så er FPS låst på 30, så reaksjonen er så utrolig treg, spesielt når man skal skyte.

 

Det er jeg ganske sikker på man kan slå av i options. ...

Skru av Vertical Sync så blir spillet kjapt og responsivt. Surround anlegg anbefales :)

 

Vertical Sync er skrudd av, men FPS ligger bestandig på 30. Først trodde jeg kanskje det var at PCen ikke klarte mer, så jeg tok alt så lavt som mulig, men allikevel lå den på 30.

 

Edit: Hehe, Vertical Sync var tydeligvis på allikevel, må nok ha sett feil. Var godt med over 100 bilder i sekundet, men synes jeg måtte bevege veldig mye på musen for å sikte til å flytte på seg. Men uansett så ble det tusen ganger bedre! :D

Endret av aleksanderro
Lenke til kommentar
Pluss så er FPS låst på 30, så reaksjonen er så utrolig treg, spesielt når man skal skyte.

 

Det er jeg ganske sikker på man kan slå av i options. Pleier i hvertfall å ha den muligheten i spill hvor fps er "låst".

 

Mulig jeg ikke har sett godt nok etter, men jeg har ikke sett noe til det. Men skal sjekke en ekstra gang i morgen.

 

Trenger litt hjelp til dere som har spilt spillet:

 

Har kommet til et sted der jeg trykket på et sånnt display, og en sånn lang ting går over rommet og griper veggen eller hva man skal kalle det. Man skal også gjøre det på andre siden, men det går bort til veggen, men så går den tilbake igjen. Det skal vist være noe som blokkerer den, men jeg kan ikke se noen ting. Hjelp?

 

 

 

Du må bruke stasis for å få den til å stå stille en stund, så går du kjapt opp til kontrollpanelet i midten og slår på.

 

Lenke til kommentar

Spillte dette spillet i hele går. Skjønner ikke helt hvorfor det "bare" fikk 8/10. Greit at man går tom for ammo hvis man er uforsiktig, men det er meningen at man skal spare på det man finner.

 

Sag-kutteren er forresten genial på de bitte små monsterne som kommer i store flokker. Legger et snurrende sagblad foran de og ser blodbadet begynne :) Ganske effektiv på vanlige monstere også. Kutter av begge bena på et blunk og dreper de så fullstendig etter at du har fått de i bakken. Allt med kun 1 sagblad. Men på de vanskelige "boss" fiendene og når det kommer flere normale fiender på en gang er den ganske ubrukelig.

 

Finnes det et bedre skrekkspill i denne sjangeren akkurat nå? Jeg kan ikke komme på noen. Jeg hadde gitt spillet en sterk 9er. Digger stemningen, lydene, historien, våpnene, monsterne, drapsmetodene, grafikken, kort og godt alt!

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Nice, takk Tomtruck!

 

 

Sånn der stasis, er det evig med det? :p

 

Nei, du må fylle det opp med enten dispensere du finner/kjøper i butikken eller dedikerte automater. Du ser hvor mye du har igjen ved å titte bort på den blå sirkelen på høyresiden av ryggen din :)

 

Årets største overraskelse for min del, og muligens det beste spillet jeg har spilt i år. Hadde ikke store forventninger til det siden jeg generelt er veldig lite begeistret for survival horror-spill, men stemningen i dette spillet er rett og slett fantastisk.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar
Hvor mange kapitler er det?

Gametrailers sier 12

 

For de som ikke lar seg overbevise av anmeldelsen kan jeg anbefale de animerte tegneseriegreiene på Gametrailers, som forklarer forhistorien - jeg var overbevist allerede etter å ha sett dem.

Sett på de nå, Så genialt :whistle::D

ps: hvor mange ganger sier han som vi ser på slutten av siste ep. "fuck" / bullshit ? :!:

Endret av Lasse_H
Lenke til kommentar
Hvor mange kapitler/baner er det? Har selv kommet til kapitel 3, blir sikkert litt mer spilling i kveld. Men må si meg fornøyd med kjøpet! :)

Gametrailers sier 12 (kapitler, "chapters")

 

 

Uff er jeg over halveis allt? Jeg har spillt i seks timer, ifølge savegamet mitt og er langt inne i kapittel seks. Håper kapitlene blir lenger utover i spillet.

 

Men om det bare varer i 12 timer så tror jeg det vil bli mine beste 12 timer foran skjermen på lenge :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...