Gå til innhold

Hva er det første spillet du spilte?


Anbefalte innlegg

Himmel og hav. Er det meningen at man skal huske noe slikt??:)

 

Jeg var vel ca 6 år da jeg prøvde VIC20 første gang mener jeg. Men er usikker på spillet. Mulig det var Blue Max. Ellers så hadde naboen et tv-spill der man hadde tennis, som gikk ut på å dunke en ball frem og tilbake. Husker ikke så mye mer enn det :)

 

Ga i hvert fall nok mersmak til at jeg nå 30 år etterpå fremdeles sitter og koser meg med spill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan spille nibbles.bas og gorilla.bas!

 

1. Last ned dosbox.

2. Last ned Qbasic Compiler.

3. mount Qbasic mappen. (Eks; mount c C:\qb45)

nå kan du skrive cd c:\qb.exe

4. last ned nibbles.bas og gorilla.bas, legg de i Qbasic mappen.

 

5. åpne bas filen in Qbasic og kjør.

 

6. Bruk "Ctrl + F11/F12" for å justere hastighet

 

 

Side med Qbasic spill

Endret av Akidon
Lenke til kommentar

Ingen aning faktisk. Broderen hadde i likhet med de fleste på hans alder i byggefeltet Amiga500, og piratopiering foregikk i stort omfang. Han hadde dermed de fleste spill etterhvert, og jeg husker ikke hvilket jeg spillte først, men har mange gode minner med mange spill.

 

Det første jeg spillte på data var til pappas P 133mHz (senere oppgradert til 166!). Fulgte med en del spill, og Syndicate var det første jeg la min elsk på, elsker det enda. For øvrig var Beneath a Steel Sky det andre spillet jeg prøvde, det fulgte også med, og sammen sikret de meg en god innføring i PC'ens magi.

Lenke til kommentar
Pong på det Originale TV-Spillet. Slå den smågutter ;)

 

Samme her, på slutten av 70-tallet. Men dette var hos en kompis og regnes kanskje ikke? Mitt første spill på egen hardware var originalt nok 'Space Invaders' på en ZX Spectrum i 1982!!

 

Endret av xvis
Lenke til kommentar

Det første TV spillet jeg spilte var på en slagskonsoll hos en kompis.. Konsollen hadde to enorme vri brytere og spillet var en form for tennis.... på en "maskin" av immitert tre :eek:

To hvite rektangulære firkanter som hver spiller kontrollerte på hver side av TV skjermen skulle fange en hvit 'ball' (firkantet såklart :) ) som gikk frem og tilbake.... Mega populært på den tiden, idag hadde vel ungene krepert av kjedsomhet hadde de sett dette, med mindre de hadde død av latter da... :)

 

Huff, som tiden går!!!

 

Det første "ordentlige" spillet jeg spilte på PC var Star Wars: X wing og transport tycoon... I DOS vel og merke, Bill Gates hadde akkurat sluppet windows for workgroups 3.11 og de eneste windows spillene den gangen var tetris og solitare og minesveiper tror jeg... ... :love: Ai ai så gøy det var.... Kunne knalle ned en tie fighter på flere hundre meters avstand... I dag hadde jeg vel sittet og irritert meg over den kornete grafikken og de latterligte dialogene kan jeg tenke meg... he he

 

:)

Lenke til kommentar
Første spillet jeg spilte var vel en gammel, gammel version av Snake. PC-en var så gammel at den kjørte DOS og spillet var å finne på en floppydisk. Og da mener jeg en skikkelig floppydisk.

 

[image]MEGAFLOPPY![image]

 

Ja! Når man skulle boote PC'n måtte man bruke 2 disker først. Så måtte en hele tiden stå inne og man kunne bruke den andre stasjonen for spill og slikt...

Endret av Lord Grÿllwotth
Lenke til kommentar
Det første TV spillet jeg spilte var på en slagskonsoll hos en kompis.. Konsollen hadde to enorme vri brytere og spillet var en form for tennis.... på en "maskin" av immitert tre :eek:

To hvite rektangulære firkanter som hver spiller kontrollerte på hver side av TV skjermen skulle fange en hvit 'ball' (firkantet såklart :) ) som gikk frem og tilbake.... Mega populært på den tiden, idag hadde vel ungene krepert av kjedsomhet hadde de sett dette, med mindre de hadde død av latter da... :)

 

Se og le:

 

http://www.corporatedump.com/oldpong.html

Lenke til kommentar

Et av de første,var et stavelærings eller leselærings spill. Du styrte en blond gutt, eller en jente med svart hår. Du kunne ikke drepe noen selv, men ved å trykke på space kom "leseormen" ned og begravde monstre i lilla slim :D Det er det første spillet tror jeg. Var et matte spill i samme serie, men jeg er helt sikker på at jeg spilte det senere.

 

Et annet tidlig spill jeg husker VELDIG godt, var minebomber, demo versjonen. Hadde alltid lyst å spille full versjonen husker jeg.

minibuster04.jpg

 

Commander Keen 4, spilte jeg hos en venn. Husker at vi aldri klarte å runne det :)

keen4.gif

 

Duck Tales var enda et umulig spill.

duck_tales.jpg

 

Men det første spillet jeg spilte, husker jeg altfor lite om. Var DOS spill som alle de andre på lista mi. Side scroller. Masse farger. Trykke på knapper for å åpne dører. Drepe roboter. Alt jeg husker.

 

Husker at da jeg var liten trodde jeg Monster Bash het Monster Bæsj... Ah, de gode gamle dager.

monbash.gif

 

Andre spill:

Desperado: Wanted dead or alive:

http://en.wikipedia.org/wiki/Desperados:_W...d_Dead_or_Alive

Interstate 76: http://en.wikipedia.org/wiki/Interstate_%2776

C-Dogs: http://en.wikipedia.org/wiki/C-dogs

Endret av Lange
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...