Gå til innhold

Hva er det første spillet du spilte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt første må ha vært Super Mario på Nintendo 64 og synes enda at det eie.

 

Første data spill må vell være Command & Conquer Red Alert.

 

Det er savn og spille C&c Red Alert jeg og søskene barnet mitt kunne sitte i flere tima og spille det og når vi fant ut at man kunna lage egne baner var liksom alt bare perfekt.

 

Og så noen år etter med å bare ha spillt dem fikk jeg prøve GTA Vice City, men mamma klikka jo helt da ho fant det ut. :p

Endret av arcticcat
Lenke til kommentar

Noen av det første jeg spilte var vel DuckTales: The Quest for Gold, Lemmings, et eller anna Formel1-spill og Tetris. Dette var på min far sin på begynnelsen av 90-tallet (når han kjøpte den vet jeg ikke). Var såpass liten av DuckTales: The Quest for Gold ble litt i overkant vanskelig for meg. Tror aldri jeg greide å runde det helt. Lemmings derimot koste jeg meg godt med. Artig spill indeed. Etter disse spillene gikk det mer i SNES hos en kamerat av meg. Spill som Super Mario Bros 3 og Super Mario Kart var vel de store slagerne.

 

Det var først ved lanseringen av Nintendo 64 (I Norge) på en spillmesse i Grieghallen jeg skulle få "min egen" konsoll. Første spillet var selvsagt Super Mario 64. Dette spillet introduserte meg til 3D-spillenes verden. Akk så morsomt spillet var også. Dette spillet er vel det første jeg faktisk rundet. Etter dette ble det Mario Kart 64, og The Legend of Zelda: Ocarina of Time.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Super Mario Bros 1 på Nes. Fikk det når jeg var rundt 2 år gammel. Man skal tidlig krøkes. No var det ikke akuratt kjøpt til meg, var mine foreldre som kjøpte for å ha det, men det resulterte i at jeg spilte det. Husker faktisk at jeg runnet det da jeg var 3 år gammel. :!:

WOW 3 ÅR!? :dontgetit: heh det var tidlig.

Endret av rbr
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
spilte et sånt kanon spill med min far ^^ et sånt spill hvor man skyter over et fjell i midten og må stille in vinkel og sånn, det er fortsatt bra :)

 

Noen som husker hva det her spillet heter?

Husker det jeg og! Kjempeartig! Multiplayer non-realtime, kunne kjøpe bedre bomber osv etter hver runde hvis du hadde "drept" noen

Lenke til kommentar

Var nok noe mario-greier på en gammel nintendo konsoll. Men det spillet jeg virkelig husker som det første spillet jeg spilte, er 1080. Snowboardspillet altså.. Ahh gode minner!

 

spilte et sånt kanon spill med min far ^^ et sånt spill hvor man skyter over et fjell i midten og må stille in vinkel og sånn, det er fortsatt bra :)

 

Noen som husker hva det her spillet heter?

Husker det jeg og! Kjempeartig! Multiplayer non-realtime, kunne kjøpe bedre bomber osv etter hver runde hvis du hadde "drept" noen

 

Det hvor man er tankser? Grønne og røde og lilla (osv) tankser? Hvor man kunne kjøpe missiles og andre bomber? Hvis det er dette lurer jeg også virkelig på navnet. Gud så mye morro jeg hadde med det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...