Gå til innhold

Hva er det første spillet du spilte?


Anbefalte innlegg

Akk ja, Lemmings..

 

Hvilken konsoll spilte du Wintergames på Leo?

Mener å huske et OL-spill der man ikke kunne gå for intenst i løypa for da skalv du noe inni h.. når du skulle skyte :hmm:

 

På PC, var det vel. Intens trykking på space for å få fart, men ikke bare maniac-trykking, trykket man for fort ble det utakt, rytmen hadde noe å si.

 

Fant det forresten på Abandonia (regner med Abandonware ikke bryter med noen retningslinjer)

Winter Games

Og som sagt fantes det tilsvarende også et Summer Challenge.

Summer Games

 

Ellers spilte jeg på den tiden spill som Police Quest 1, Space Quest 1, et plattformspill ved navn X-Comic (dette tas fra husken og jeg var vel 6-7 år, så det er godt mulig at det er et spill i X-Com-serien, skjønt siden det var plattform og ikke strategi?), og det var vel også rundt her jeg begynte med Wolfenstein 3D :D (skytespill og 7-åringer? JADA. Er jo bare stygge nazister man dreper)

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pong på det Originale TV-Spillet. Slå den smågutter ;)

Var også pong her også, vet ikke om det var orginalen eller en kopi, men du hadde i allefall kun et par lignende spill, ingen kasetter for nye spill.

Samme her. Var med en eller annen merkelig kontroll der du måtte vri på en rund knapp for å styre opp og ned.

Lenke til kommentar

Det er nok sånn at nostalgien tar over for forstanden, ja. Vi ser på denne perioden som den lykkeligste i vårt liv, og da er alt rosenrødt. Men når alt kommer til alt, var spillene rimelig ræva ift nå. Ingen historie annet enn 3 linjer i manualen, skytespill der de bare gjorde det mere og mere umulig og ikke gadd å finne på en slutt, sportsspill der man røska på seg senebetennelse med joysticken, strategispill med manualer like tjukke som telefonkatalogen, sinnssvake kopibeskyttelser (la oss spre rødt blekk over hele manualen, så han må lese den gjennom en rød plastlinse!! Da kan den ikke kopieres!!) eller finn ord 16, paragraf 12 på side 153, eller ta vare på papp-kodehjul som går i stykker og da kan man ikke spille mere, kjenn igjen vage omriss av en tanks på side 25.

 

Sett deg ned med en C64 emulator på PC og noen hundre spill fra en zipfil. Se hvor mange av klassikerene du orker å spille i mere enn 10 minutter nå. Det er ikke mange.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Det er nok sånn at nostalgien tar over for forstanden, ja. Vi ser på denne perioden som den lykkeligste i vårt liv, og da er alt rosenrødt. Men når alt kommer til alt, var spillene rimelig ræva ift nå. Ingen historie annet enn 3 linjer i manualen, skytespill der de bare gjorde det mere og mere umulig og ikke gadd å finne på en slutt, sportsspill der man røska på seg senebetennelse med joysticken, strategispill med manualer like tjukke som telefonkatalogen, sinnssvake kopibeskyttelser (la oss spre rødt blekk over hele manualen, så han må lese den gjennom en rød plastlinse!! Da kan den ikke kopieres!!) eller finn ord 16, paragraf 12 på side 153, eller ta vare på papp-kodehjul som går i stykker og da kan man ikke spille mere, kjenn igjen vage omriss av en tanks på side 25.

 

Sett deg ned med en C64 emulator på PC og noen hundre spill fra en zipfil. Se hvor mange av klassikerene du orker å spille i mere enn 10 minutter nå. Det er ikke mange.

Jeg tror vi har hatt noen av de samme spillene :p

 

Forøvrig er det enkelte klassikere jeg fortsatt kan spille "i evigheter", men som du sier så er det langt mellom dem.

Lenke til kommentar
Første jeg husker var Age of Empires, men spilte sikkert noe før det. Ludo kanskje? :)

 

Husker spesielt de mennene med lange jævelstaver som drepte en hest med tre kjappe stikk.

 

Age of Empires var også legendarisk! Skjønt det kom først lenge etter andre spill for min del, begynte vel først å game det når jeg var rundt 15-16 år.. Men for min del var det porten inn i RTS-verden! AOE det første, og senere også 2'eren og C&C-serien... Ah, good times! :D

 

(har forøvrig nettopp plukka frem AOE igjen, og "de mennene med lange jævelstaver", eller Hoplite/Phalanx (første upgrade)/Centurion (Andre upgrade) som de faktisk heter, er geniale, selv om jeg foretrekker Chariot Archers)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...