Gå til innhold

Hva er det første spillet du spilte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husker ikke hva spillet nøyaktig het, tror det het noe med "Hovercraft" eller noe sånt. Man svevet rundt i en hovedcraft av noe slag og skulle plukke opp saker mens fiendtlige hovercrafts dultet borti deg hele tiden og dyttet deg ned fra tak. Det var på pc på midten av nittitallet en gang tenker jeg.

 

Du tenker sannsynligvis på Microsoft Hover! som var et spill som var levert sammen med Microsoft Windows 95, og som faktisk fungerer på Windows Vista også. Det var laget for å vise frem avansert, og kraftig multimediafunksjonalitet på datidens datamaskiner.

 

Hover.png

Hoverss1.png

Hoverss2.png

 

Red:

Kan lastes ned gratis fra Microsoft: Microsoft Hover!

Endret av Stinux82
Lenke til kommentar

Hm. Husker ikke nøyaktig, men et av følgende tre spill:

 

Lemmings (DOS) - hvem har vel ikke sittet lenge oppe og frustet over å få inn den ene siste lemmingen som bare går og går uten å komme til døra?

 

Stunts (DOS) - ser flere her husker den legendariske bilsimulatoren hvor man kunne bygge egne baner. Fantastisk spill!

 

Summer/Winter Games - Lister begge som en, Accolades sportssimulator var herlig engasjerende samtidig som det var frustrende. Skiskyting med en karakter som var like stø på hånden som Olga på 90 med epilepsi, anyone?

Lenke til kommentar

Stunts var artig, ingen tvil om det :)

 

Er det noen som husker navnet på et annet bilspill fra den tiden? Et spill hvor man hadde sin egen garasje til å mekke på bilene, lakkere i andre farger etc... man hadde også muligheten til å kjøpe nye deler til bilen. Motor, girkasse og andre nyttige oppgraderinger. Man hadde også in-car view...

 

Edit: Fant spillet. Street-Rod!

 

Et annet spil som vekker gode minner hos meg, er Interstate 76'... Nesten rart å se skjermbilder fra det i dag.

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar

fikk min VIC 20 en gang på tidlig 80 tallet. Husker jeg satt i en boks som økte minne med 520 K eller noe sånt. Kosta 600 kroner. Helt vilt. Hadde noen spill på den. Bytta kasetter i øst og vest.

 

På PC var mitt første spill Quake 1. Det var våren 98 på Svalbard og jeg ble HEKTA.

Ved ankomst fastlandet ble det Cresco card og min første PC. Så bare ballet det på seg. Kjøpte et spill i uka og koste meg vilt. Siden da har det vel bare gått en vei.

Lenke til kommentar
Husker ikke hva spillet nøyaktig het, tror det het noe med "Hovercraft" eller noe sånt. Man svevet rundt i en hovedcraft av noe slag og skulle plukke opp saker mens fiendtlige hovercrafts dultet borti deg hele tiden og dyttet deg ned fra tak. Det var på pc på midten av nittitallet en gang tenker jeg.

 

Du tenker sannsynligvis på Microsoft Hover! som var et spill som var levert sammen med Microsoft Windows 95, og som faktisk fungerer på Windows Vista også. Det var laget for å vise frem avansert, og kraftig multimediafunksjonalitet på datidens datamaskiner.

 

Red:

Kan lastes ned gratis fra Microsoft: Microsoft Hover!

 

Ja det spillet husker jeg!

 

Men det første spillet jeg spilte var på pappas PC fra 1990 var et slikt spill der man skulle skyve ting. Man var en figur seende ut som en "H" tror jeg. Så skulle man skvise og drepe andre ting på et map. 2D sett ovenfra.

Lenke til kommentar
Pong på det Originale TV-Spillet. Slå den smågutter ;)

Var også pong her også, vet ikke om det var orginalen eller en kopi, men du hadde i allefall kun et par lignende spill, ingen kasetter for nye spill.

 

Første spillet jeg spilte mye var moon bugy på C64, et helt elendig spill som fulgte med maskinen. Så lærte jeg å kopiere og jeg fikk hundrevis av elendige spill og noen bra.

Må altid smile når folk sier at spillene var mye bedre før i tiden. Over 90% av spillene jeg hadde på C64 var meget elendige.

Gameplay, hvilken gameplay, vi bare pøser på med fler og fler fiender eller hindringer til spilleren dør var standard for mesteparten av spillene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...