Gå til innhold

Anmeldelse: Mount & Blade (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rhodoks har ingen kavaleri-enheter, men du kan rekruttere ifra andre factions som du ikke er i krig med. Samme måte som å rekruttere ifra din egen faction, dra til landsbyene og rekrutter. Husk at verken Nords eller Rhodoks har kavaleri-enheter, men både vaegir, swadia og khergit har. Du kan også rekrutere kavaleri i taverns rundt i byer,

watchman -> caravan guard -> mercenary horseman? -> mercenary cavalry er oppgraderings-treet så du kan kjøpe noen ifra det treet og oppgradere. Husk at du må følge den rekka for at du skal få kavaleri, det går an å oppgradere for eksempel watchman til noe annet også, men det er ikke kavaleri. Mercenary cavalry er den beste av leie-kavaleri-typen.

Lenke til kommentar
Noen som har noen tips på å skaffe seg kavaleri raskere?. Nå har jeg veldig mange spearmenn og sharpshooters men savner noe skikkelig kavaleri. Er forøvrig Lord av Rhodoks.

Sliter endel mot crossbow/archer kavaleri.

Khergits får hester først, så tidlig som de første soldatene (Tribesmen) og etter det er det utelukkende kavaleri. Khergits kavaleri er generelt langt raskere enn Vaegirs og Swadians, siden de etter hvert bruker Courser, som er den raskeste hesten på spillet, men de tåler til gjengjeld mindre.

Lenke til kommentar
Dette høres intersangt ut og må testes. Et spørsmål, går det an å ha cavalery archer i spillet? Ut fra det jeg har lest her tviler jeg litt til det.

 

Det går helt fint ann, tips til deg: bli med i khergits, de er Mount and Blade's svar på Mongoler. Enda et tips, se på Mount and Blade sine forumer, der er det mange tråder om forskjellige spillestiler. Mount and Blade sine forum

Lenke til kommentar

Har sagt det før og sier det igjen, hadde spillet her hatt multiplayer så hadde jeg grinet av glede. Kor kult hadde det ikke vært å slåsset i sanntid og konkurrere om å erobre kontinenter ? Litt morro å se at utviklere som ikke har fått et eneste øre mens de har laget spillet her faktisk knuser konkurrenter som sitter med millioner av kroner.

Lenke til kommentar
Har sagt det før og sier det igjen, hadde spillet her hatt multiplayer så hadde jeg grinet av glede. Kor kult hadde det ikke vært å slåsset i sanntid og konkurrere om å erobre kontinenter ? Litt morro å se at utviklere som ikke har fått et eneste øre mens de har laget spillet her faktisk knuser konkurrenter som sitter med millioner av kroner.

Hadde spesielt elsket å se folk i online tournament: 64 deltakere, 1 vinner :dribble:

Og det særlig nå, når fordelingen av utstyr før kampen for en gangs skyld er rettferdig

Endret av Ollie2
Lenke til kommentar
prøvde det litt, lett å drepe folk med 1 sverd kutt :p men er det mulig med xbow og pil og bue å ? :)type hvis du treffer bra så dør de ?

 

når du kommer høyere opp i lvl så kan du drepe med et skudd, får du bra bue, bra piler, høy draw power, og mye på archer skillen kan du drepe selv de beste ridderne på 1 head shot, og alle vanlige soldater uansett hvor du treffer dem, men det er ikke før lvl 20+

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...