Gå til innhold

Anmeldelse: Mount & Blade (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Betyr det at spillet er svakt? Jeg vil nå si at det er ganske reelt jeg da. Og det er veldig stor forskjell på swadian knights og Marnid (på level 2) på hest.
Selvsagt, men hadde du hatt 100 stk. Marnid på lvl 2 hadde de rævkjørt det meste de også. Det betyr fint lite hva som sitter oppå hesten såfremt det har sverd, jeg har selv testet med en mix av litt av hvert på hest (140 party limit) og de sendte 400 menn med halen mellom beina. Til vanlig brukte jeg 100 Mercenary Cavalry, og de slakter alt uansett hva det måtte være. Samtlige konger må vike selv om de tropper opp med 500+ menn. Og ja jeg mener det er litt svakt at hester er så overlegne, siden det ikke er innebygd noen strategi i A.I-en som ville utliknet dette maktbalansen.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Hmmm... Dette så fristende ut.. Nesten som Oblivion, eller?

 

Blasfemi! :cry:

 

Dette spillet funka faktisk bra i DX7 mode paa min Celeron 1,8 Ghz og Intel X3100 :)

Syntes dette spillet er litt ensformig. Det er akkurat som heroes of Might and magic uten magic. Oblivion, The witcher osv er 100 ganger bedre og ja det er lett og se at spillet er laget av to stk fra Tyrkia. No offense.

Lenke til kommentar
Hmmm... Dette så fristende ut.. Nesten som Oblivion, eller?

 

Blasfemi! :cry:

 

Dette spillet funka faktisk bra i DX7 mode paa min Celeron 1,8 Ghz og Intel X3100 :)

Syntes dette spillet er litt ensformig. Det er akkurat som heroes of Might and magic uten magic. Oblivion, The witcher osv er 100 ganger bedre og ja det er lett og se at spillet er laget av to stk fra Tyrkia. No offense.

Ånei, grafikken suger. Det har så mye å si når gameplayet er knallgodt, kast det i søpla før det gjør permanent skade på pc'en :nei:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er en grafikktøs selv, men syns dette spillet var fint til tider. Men jeg er så oppslukt i spillet, så eventuelle feil og mangler i grafikken ser jeg lett forbi.

 

Installerte spillet i 23-tiden igår, kjøpte serial-key da jeg kom til level 7, og her er jeg. Fortsatt våken :) Digger dette spillet.

 

Hehe, herlig! Lenge siden jeg har spilt spillet selv nå, mistet litt lysten da det viste seg å ikke være med en main-quest alikevel i spillet.

Lenke til kommentar
...mistet litt lysten da det viste seg å ikke være med en main-quest alikevel i spillet.

 

Ja akkurat dette ble jeg også litt overrasket over. Selv har jeg spilt M&B i to-tre år nå, og det var fra starten av hensikten at en "arc" skulle bli lagt inn i versjon 1.0. Men etter hvert sluttet de å si det, så det ante meg at det ikke ville være noen main quest da 1.0 faktisk kom.

 

Likevel. Spillet er flott, og det er alltid oppslukende å få skaffet seg den neste rustningen, bli en vassall, komme til det neste nivået, skaffe seg enda et slott, levle opp mannskapet og fikse opp en ny helt. Jeg bruker å spille av musikk fra diverse "middelalder"-filmer (PotC, Braveheart, Gladiator, LOTR, osv) i bakgrunnen, da dette fungerer som en utrolig god stemingshever. Foreslår at de som har slik musikk, bruker den.

 

... Mods er jo også noe som gjør spillet spillbart enda lengre. Det har allerede kommet noen mods til siste versjon av spillet (1.011).

 

 

EDIT:

 

Ja, jeg er enig i at AI er for dårlig til fots, spesielt ved at de ikke holder seg samlet og prøver å forsvare høyder, men jeg syns at de har blitt mye bedre på versjon 1.0. Syns de treffer mye oftere når jeg rir mot dem med sverdet enn tidligere.

 

Dette er faktisk feil. Om du cranker opp combat-AI, så vil du se at folk faktisk gjør mer enn bare å storme. Det er enklest å se dette når man er i et slag med noen allierte. Disse gjør som de vil, og følger ikke dine ordre. Det de ofte velger å gjøre, er å samle seg på en fjelltopp og vente på at fienden skal storme. Men dette kommer igjen an på hvilke enheter hæren har. En hær hovedsaklig oppsatt på hest, vil foretrekke å storme, mens en fotoppsatt tropp (spesielt de med bueskyttere) foretrekker å holde stand. Antallet soldater på hver side i slaget har også mye å si.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg llurte på en ting: Jeg har nå alliert meg med Lord Kastor of Veluca(tror det er det han heter) for å ta tronen fra King Graveth i Rhodoks. Jeg har nå 8 lords på min side, mens han har 12. De 12 andre har jeg spurt, men de vil støtte Graveth. Hva burde jeg gjøre nå? Burde jeg sloss mot alle de jeg finner, og svekke dem, eller ta over borger, eller noe annet?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...