Gå til innhold

Anmeldelse: Mount & Blade (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håper virkelig at den video gamer.no har i forbindelse til spillet er sikkelig gammel, for hvis ikke såg dette helt ræva ut.

 

Grafikken er nok ikke av det beste, men det spiller ingen rolle når gameplayet er så bra som her.

 

Enige at grafikk er ikke alt, men dersom det ser ut som lego blokker gidder jeg ikke å spillet et 3D spill.

 

Men den nye videoen som en linket til her var mye bedre, og spillet ser nokså bra ut.

 

Er det noe Online/Multiplayer options i spillet?

Lenke til kommentar
Selv om grafikken ikke er den store så er det noen kamper som er ganske heftige, hvor god PC burde man ha for kunne spille?

Spiller det på min 4 år gamle laptop jeg. Hvis du takler å skru ned grafikken/battle size så tror jeg du kan få det til å kjøre på bortimot alt.

 

Og hvis du så gjennom tråden står dette her:

System Requirements

Pentium 766 MHz or Compatible Processor

Windows 98/ME/2000/XP

Direct3D 3D accelerator

Lenke til kommentar

DET ER UTE

 

kan lastes ned her

 

http://files.filefront.com/mountandblade+1...;/fileinfo.html

 

Selv om grafikken ikke er den store så er det noen kamper som er ganske heftige, hvor god PC burde man ha for kunne spille?

Spiller det på min 4 år gamle laptop jeg. Hvis du takler å skru ned grafikken/battle size så tror jeg du kan få det til å kjøre på bortimot alt.

 

Og hvis du så gjennom tråden står dette her:

System Requirements

Pentium 766 MHz or Compatible Processor

Windows 98/ME/2000/XP

Direct3D 3D accelerator

 

jeg kan spille på fullt med slag på ca. 200 mann, da hakker det litt i begynnelsen av slaget, kanskje 5 sekunder eller noe akuratt når det starter, men så funker det som bare det resten av slaget.

 

specs i profil

Lenke til kommentar
Så dette følger fotsporene til The Elder Scrols og Gothic spillene med et åpen rpg? Er det slik å oppfatte dette spillet som?

 

 

det er mye mye mer åpenet enn de spillene, bare hoppe på hesten din ri hvor du vill, hele kartet er noe mindre, men spillet er fremdeles mer åpent, masse pene slag med hundrevis av soldater

 

M&B kan ikke sammenlignes med Gothic og TES, da det inneholder alt for mange elementer som de to andre spillseriene bare kunne drømme om (Gothic har ikke hester, ingen av serien har siege-muligheter, og handel finnes knapt).

 

Jævlig fint å se at spillet får en så høy karakter. Mange anmeldere vil nok gi det lavere karakter, grunnet førsteintrykket (som baserer seg veldig mye på hvordan spillet ser ut). Men Mount & Blade er det beste eksemplet man kan finne for at gameplay knuser grafikk. Ja, jeg vil nesten si at det er selvedefinisjonen på at gameplay knuser grafikk. Anyday.

 

Det virker nesten snodig at spillet faktisk er ferdig og utgitt nå. Ironisk nok har jeg selvsagt mistet serial-koden min etter en formatering (har spilt spillet siden 2006), og den e-tjenesten man kan bruke for å få serialen tilbake ser ikke ut til å funke bra for meg. Jaja. Da får jeg vel kjøpe spillet på nytt da. Blir vel den fysiske versjonen da.

 

Kjøpte just en key fra taleworlds.com, men ligger kun 0.960 der. Når legges 1.0 ut?

 

Når du går inn på hjemmesiden til TaleWorlds kan du sjekke forumet. Der blir den nyeste versjonen lagt ut. Du vil finne den øverst blant viktige kunngjørelser. Der finner du både den nyeste M&B versjonen og den sist utgitte modifikasjonen. Den siste versjonen som er ute nå er 1.003. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Tror du det er noen fysiske butikker i Oslo f.eks. selger dette spillet?

Er litt glad i å ha et cover i hånden, men jeg vil laste ned hvis jeg ikke finner den fysiske kopien. Ser at det er henvist til to nettbutikker, men har ikke mulighet til å bestille derfra. Ville gjerne få kjøpt spillet, så er det noen som har fått kjøpt spillet i butikk?

Ser flott ut, uavhgengig av grafikk (som egentlig ikke ser så ille ut det heller).

Må jeg laste ned så må jeg, men jeg har egentlig ventet på at det skulle bli tilgjengelig i butikk.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...