Gå til innhold

Anmeldelse: Mount & Blade (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørsmål til dere som spiller:

 

Er det mulig å være skikkelig tyv eller snikmorder i dette spillet? Snike seg rundt i byer og stjele det man trenger og ta livet av viktige personer.

 

 

nei, ikke noe sniking i spillet, er vel noen modder som har snike med, men ikke i orginal spillet.

 

det er dusinvis av mods til spillet. alt fra fantasi til historisk til sci-fi

warhammer mods, lotr mods, viking mods, napoleons krigene, amerikanske revolusjonen, 100 års krigen, star wars osv. osv.

Lenke til kommentar

Har spillt dette spillet siden versjon .808, og ble hekta med en gang. Elsker rett og slett åpenheten og muligheten til å velge hvordan du selv vil spille.

Det eneste problemet er at spillet blir veldig repetivt etterhvert, og derfor blir en smule kjedelig...

Uansett, gleder meg til jeg kan laste ned 1.0-versjonen! (Mener å ha lest at den slippes 23., men er ikke sikker på om det var offisielt...)

 

EDIT: Leste nettopp på spillets forum at det slippes på nettsidene deres i morgen. :)

Endret av wwwerner
Lenke til kommentar
Så ikke at anmelder nevnte modding-kulturen rundt spillet som er helt enormt. Spillelengden kan mangedobles etter som det ikke finnes akkurat mangel på mods ;)

 

Tenkte også på dette!

 

Hadde også vært på sin plass å ta med noe om utviklingen til spillet, da den er noe spesiell. Men alt i alt, en god omtale som jeg kan si meg enig i.

 

Bare å handle dette folkens!

(Jeg har gjort det for lenge siden!)

Lenke til kommentar

Det sier vel sitt når 2 tyrkiske utviklere presterer å lage et spill som danker ut det meste på RPG fronten kun ved deres egene midler og en genial foretningsmodell. Hatten av for dem.

 

Mount and Blade er et spill jeg har ønsket skulle bli laget av storfolkene i en årlang tid men det eneste jeg har fått er en stereotypisk og generelt sett lik RPG opplevelse fra alle som en. Her har man endelig et spill som virkelig snur sjangeren totalt på hodet og bringer en storm av frisk pust inn i en døende sjanger. Kjempefint.

 

Det skulle bli nevnt at spillet kunne moddes og slik at de irritasjonsmomentene som er nevnt blir løst.

 

Men uansett, god omtale og hjertens enig med karakteren. Dette er et kjempespill. GTA's frihet møter middelalderens barbariske verden. Er du nesten død hjelper det ikke med en liten kopp te mens fiendene stormer rundt deg, her er det vinn eller forsvin.

Lenke til kommentar

Kjøpte Mount & Blade for et års tid siden, etter å ha spillt tidligere versjoner litt on/off i noen år.

 

1.0 er evig rått, mange forbedringer over .960, og jeg lurer på om det ikke har blitt en smule vanskeligere i startfasen (men slikt kan man jo justere en del på). Kult er det i alle fall! Anbefales! :D

Endret av XDamage
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...