Gå til innhold

Anmeldelse: Mount & Blade (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dreper du alle kongene er du rimelig god for du kommer vel ikke inn til kongene i full våpen opprustning, dvs at du må beleire alle slottene og det er ikke gjort i en håndvending da du trenger litt flere menn for å storme et slott enn bare deg selv og et bare knytt never.

 

Drep alt i Mount & Blade, I dare you.

Lenke til kommentar
hvis spillet er mindre enn gothic/oblivion i størrelse på map. å du er fri til å gjøre allt mulig. hva om jeg blir en assassin å dreper alle kongene å alle de "viktige" personene da? blir spillet helt øde da eller hva er d man gjør når man har drept allt??

 

Jeg vet ikke om det er forandret i 1.0, men i de tidligere versjonene har du ikke kunnet drepe noen av de viktige personene. Dersom du møter dem i kamp kan du bare slå dem bevisstløse, for så å ta dem til fange. Etter en stund blir du tilbydt løsepenger for å slippe dem løs.

Lenke til kommentar

HAr spilt versjon 1 et par timer nå, og må si jeg er mektig imponert! At det går an å lage et så avhengighetsskapende spill!? Jeg skulle bare teste i fem minutter før jeg begynte å studere, jeg! :D Men neida.

 

Men jeg lurer på et par ting.

For det første, hvordan zoomer jeg ut når jeg f.eks er i kamp på hesterygg? Det står på controls at du gjør det med + og minus på numpaden, men det fønker ikke helt (jeg synes at kameravinkelen er litt for mye "over the shoulder", vil gjerne se fyren min og hesten.

Og hvordan går jeg av hesten?

 

Til slutt lurer jeg bare på disse moddene folk snakker om, hvor finnes de (eventuelt de beste). Spesielt interessert i grafiske oppdateringer og modder som gir økt innhold mtp. quests o.l. (mindre interessert i å ha LOTR, WoW eller futuristiske modder akkurat nå, kanskje senere :D)

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
HAr spilt versjon 1 et par timer nå, og må si jeg er mektig imponert! At det går an å lage et så avhengighetsskapende spill!? Jeg skulle bare teste i fem minutter før jeg begynte å studere, jeg! :D Men neida.

 

Men jeg lurer på et par ting.

For det første, hvordan zoomer jeg ut når jeg f.eks er i kamp på hesterygg? Det står på controls at du gjør det med + og minus på numpaden, men det fønker ikke helt (jeg synes at kameravinkelen er litt for mye "over the shoulder", vil gjerne se fyren min og hesten.

Og hvordan går jeg av hesten?

 

Til slutt lurer jeg bare på disse moddene folk snakker om, hvor finnes de (eventuelt de beste). Spesielt interessert i grafiske oppdateringer og modder som gir økt innhold mtp. quests o.l. (mindre interessert i å ha LOTR, WoW eller futuristiske modder akkurat nå, kanskje senere :D)

 

Takker for svar!

 

Kjøpte du på gamersgate da eller?. Venter fortsatt på download for oss som har spilt beta i årevis jeg :(.

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å drepe det meste i Mount and blade, men det blir på slagmarken eller ved beleiring av slott. I de fleste tilfeller vil kongen derimot komme seg unna eller bli tatt til fange, men da er det bare å kaste ham nederst i dypet i et fengsel i en eller annen borg så er man kvitt ham for en stund. Tar man over alt skjer det ikke noe spesielt, man har bare ingen flere å kjempe mot..

Lenke til kommentar
Til slutt lurer jeg bare på disse moddene folk snakker om, hvor finnes de (eventuelt de beste). Spesielt interessert i grafiske oppdateringer og modder som gir økt innhold mtp. quests o.l. (mindre interessert i å ha LOTR, WoW eller futuristiske modder akkurat nå, kanskje senere :D)

 

Takker for svar!

 

Det er en egen del av spillets forum som er dedikert til mods. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...