Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741
Får ikke spilt av bluray!!! :(

 

Noen som kan hjelpe?, jeg har windows 7 64bit, har virket fint i vista (prøvde i sommer før win7RC ble installert).

 

Både Acer arcade deluxe og Powerdvd9 sier at grafikk kortet ikke er kompatibel. Selvom jeg har den nyeste driveren. Jeg har prøvd å "rulle" driveren tilbake, uten hel. Så kan noen som har en virkende blu ray spiller sjekke hvilken driver de har innstalert? :)

 

BTW bruker ubuntu til vanelig, ingen som vet om et program som spiller BD?

 

:D

 

 

Wifi funker fint hos meg også :)

 

1. Går utifra at du har lastet ned driveren for win7 64 bit?

2. Oppgraderte du eller tok du en ren installasjon fra vista?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får ikke spilt av bluray!!! :(

 

Noen som kan hjelpe?, jeg har windows 7 64bit, har virket fint i vista (prøvde i sommer før win7RC ble installert).

 

Både Acer arcade deluxe og Powerdvd9 sier at grafikk kortet ikke er kompatibel. Selvom jeg har den nyeste driveren. Jeg har prøvd å "rulle" driveren tilbake, uten hel. Så kan noen som har en virkende blu ray spiller sjekke hvilken driver de har innstalert? :)

 

BTW bruker ubuntu til vanelig, ingen som vet om et program som spiller BD?

 

:D

 

 

Wifi funker fint hos meg også :)

 

1. Går utifra at du har lastet ned driveren for win7 64 bit?

2. Oppgraderte du eller tok du en ren installasjon fra vista?

 

Ja, har den driveren.

Ren installasjon :)

Prøver å laste ned den eldre driveren fra acer. :)

 

Edit: den eldre driveren gikk ikke å innstalere.

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Lastet du ned driveren fra nvidia? Windows søker gjerne etter drivere selv, men der er ikke dermed sagt den finner en optimal driver. På min pc fikk jeg f.eks. 1.0 på skjermkort ytelse, windows hadde da lagt inn en standard driver, etter jeg la inn fra nvidia fikk jeg 5 elns..

Lenke til kommentar
Lastet du ned driveren fra nvidia? Windows søker gjerne etter drivere selv, men der er ikke dermed sagt den finner en optimal driver. På min pc fikk jeg f.eks. 1.0 på skjermkort ytelse, windows hadde da lagt inn en standard driver, etter jeg la inn fra nvidia fikk jeg 5 elns..

 

Har lastet ned fra acer sine hjemme sider. På nvidia sin hjemmeside, finner jeg bare masse reklame om skjermkortet (ingen driver download).

 

Har også prøvd driveren windows innstalerer selv, men virket (selvfølgelig) ikke. :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Beklager at jeg ikke har fulgt med og oppdatert tråden siden.. 2008 :p

Hvis noen har lyst til å hjelpe meg litt, kan dere gå gjennom tråden og finne ut hva som kan være i førstetråden for så å sende meg? Så skal jeg finne litt tid til å sette det inn.

 

Hvis dere gidder :p

Lenke til kommentar

Har fulgt med på denne tråden men ikke sett noe løsninger på mitt problem. Problemet er med lyden, den blir noen ganger forvrengt. Det pleier å gå over i løpet av noen minutter, men er ganske plagsomt. Det virker til å ha noe med sub`en å gjøre siden lyden blir bra om jeg skrur den ned, men får ikke samme trykket på lyden. Noen som har en smart løsning? Kjører Windows Vista.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har acer modellen med 3GB minne. Jeg skal oppgradere os til 64-bit og ønsker derfor å sette inn mer minne.

 

Spm 1.

Prosessor:Intel® Core2 Duo CPU P7350 @ 2.00GHz, 1066 MHz

Om jeg har forstått dette riktig så har valget av minnehastigheten på rammen ikke noe å si med tanke på klokkehastigheten på prosessoren(her 1066 MHz), så lenge jeg ikke skal overklokke?

 

Spm 2.

Siden det står en på 2 GB ram i maskinen tenker jeg å beholde denne og bytte ut den på 1 GB. Er det noe jeg må tenke på når jeg skal sette inn nytt ram?(minnehastighet,ddr2 vs ddr3, osv)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Har fulgt med på denne tråden men ikke sett noe løsninger på mitt problem. Problemet er med lyden, den blir noen ganger forvrengt. Det pleier å gå over i løpet av noen minutter, men er ganske plagsomt. Det virker til å ha noe med sub`en å gjøre siden lyden blir bra om jeg skrur den ned, men får ikke samme trykket på lyden. Noen som har en smart løsning? Kjører Windows Vista.

 

Finnes ingen god løsning foruten å deaktivere bassen slik at du får den vanlige spinkle laptop lyden. Hadde samme problem selv, gjorde infocare (reperasjon) oppmerksom på problemet. Fikk tilbake pc'en med samme problemet.

Lenke til kommentar
Finnes ingen god løsning foruten å deaktivere bassen slik at du får den vanlige spinkle laptop lyden. Hadde samme problem selv, gjorde infocare (reperasjon) oppmerksom på problemet. Fikk tilbake pc'en med samme problemet.$

 

Okay.. :(

 

Er det noe som blir værre med tiden eller holder det seg stabilt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Finnes ingen god løsning foruten å deaktivere bassen slik at du får den vanlige spinkle laptop lyden. Hadde samme problem selv, gjorde infocare (reperasjon) oppmerksom på problemet. Fikk tilbake pc'en med samme problemet.$

 

Okay.. :(

 

Er det noe som blir værre med tiden eller holder det seg stabilt?

 

 

For min del var det der alltid. Ble hverken dårligere eller bedre, men det var tilfeldig når det dukket opp og hvor lenge det varte før det kom bort. Har spurt flere ganger i denne tråden uten å få noe godt svar på det samme.

Lenke til kommentar

Har den versjonen med 3gb ram (oppgradert til 4gb). Lurte på om det er mulig å sette inn en blue ray spiller i stedenfor den dvd spiller/brenneren som står i, og er det da mulig å sette inn denne? Eller er det noen andre som har prøvd lignende? Hvordan er det med drivere og slikt hvis jeg skal bytte?

 

Hvis det er noen som har lyst til å oppgradere pcen sin fra 3 til 4gb med ram så byttet jeg ut begge brikkene med to helt nye med 2gb+64 bits windows 7 system

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Har den versjonen med 3gb ram (oppgradert til 4gb). Lurte på om det er mulig å sette inn en blue ray spiller i stedenfor den dvd spiller/brenneren som står i, og er det da mulig å sette inn denne? Eller er det noen andre som har prøvd lignende? Hvordan er det med drivere og slikt hvis jeg skal bytte?

 

Hvis det er noen som har lyst til å oppgradere pcen sin fra 3 til 4gb med ram så byttet jeg ut begge brikkene med to helt nye med 2gb+64 bits windows 7 system

 

Hvorfor byttet du ut begge minnebrikkene? Har du fortsatt en 2gb som du byttet ut ?

Lenke til kommentar
Ser denne tråden lever mye bedre enn hva etterfølgerens tråd gjør. Er det fordi ytelsen er bedre, eller?

 

Tror nok 5930G solgte bedre enn etterfølgerene 5935G, 5940G osv.

 

*Den har et skjermkort med GDDR3 minne mens de fleste daværende og en del nåværende konkurrenter har skjermkort med DDR2/DDR3 minne, dette førte til merkbart bedre spillytelse.

*Den hadde en uslåelig pris med tanke på ytelsen.

*Den ble lansert på et tidspunkt med vekst i markedet for bærbare PC'er som også kunne kjøre spill? Vet ikke, men jeg kjøpte 5930G for at den kunne dra spill og kun kostet 7k. Og faktumet er at 9600GT skjermkortet med GDDR3 minne er nesten like raskt/raskere enn nvidia kort som sitter i maskiner til samme pris i dag, er ikke langt unna GT240 i ytelse fordi de fleste GT240 kort kommer med DDR3 minne, ikke GDDR3.

 

Men nå blir det R.I.P, arvtageren blir en Asus X77JA som jeg akkuratt har fått. Aceren går nok på QXL en av de nærmeste ukene, selv om den fremdeles virker helt fint.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Ser denne tråden lever mye bedre enn hva etterfølgerens tråd gjør. Er det fordi ytelsen er bedre, eller?

 

Jeg så på noen av oppfølgerne, syns de hadde samme/dårligere specs til omtrent samme pris. Dette var da jeg sjekket ett halvt år etter jeg kjøpte min 5930G.

 

Er svært godt fornøyd med min, spes. etter jeg installerte Win 7 (uten crapware). Kommer til å ha denne inntil SDD blir billig sammen med kapasitet eller når vi ser bærbare med minne på min 6 GB til rundt 6-7k

 

Har hatt 4 forskjellige bærbare pc'er av forskjellig merke, og det nærmeste jeg kommer som jeg nesten har vært like godt fornøyd med var whitebook CL1557 (elns).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...