Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
85-88 grader på et graffikort i en laptop er noe du må forvente ;) (med eller uten støv)

Grafikkort i stasjonære (eks 4870x2) med orginal kjøler kommer jo lett opp i det under spilling ;-)

 

joda, greit nokk att det kan komme opp i slike tempraturer, men pcn var ikke helt glad i slike tempraturer :(

pcn var glovarm på hele undersiden...

får vel sjekke hvordan det står til med cpu vifta i dag, ang støv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Rasling i vifta.

 

Har ikke funnet noe svar i forumet om det med vifta som bråker som f... Noen tips om hvordan problemet kan løses? Er utrolig irriterende og sitte med en så bråkete pc under forelesninger osv. Tidligere har den jo vært stille som en mus!

 

Btw så har jeg også måttet sende den inn på reparasjon en gang etter at ladern streika. Da hadde vifta allerede begynt å bråke. og subwoferen var sprengt. Jeg sendte pcen inn med forklaringer om alle problemene, men når jeg fikk pcen tilbake var en ny lader alt som var fikset. woofern var like sprengt og raslinga fra vifta var enda der.

 

Hvordan få vifta back to normal?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Jeg har installert windows 7 64 bit ultimate på denne pc'en, men får ikke HDMI utgangen til å virke, den virket helt fint på vista 32 bit..

 

Noen som har tips til hva jeg må gjøre?

 

Jeg har installert grafikkdriveren for nvidia og en high def. lyd oppdatering fra windows update.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Jeg har installert windows 7 64 bit ultimate på denne pc'en, men får ikke HDMI utgangen til å virke, den virket helt fint på vista 32 bit..

 

Noen som har tips til hva jeg må gjøre?

 

Jeg har installert grafikkdriveren for nvidia og en high def. lyd oppdatering fra windows update.

 

Never mind :blush:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+19283741
Noen som har drivere til lyden for Win7? Funker det å bare laste ned Realteks AC97 drivere fra dem direkte? Acers egne sider synes jeg er helt fucka, står jo at alt skal funke fint med W7. Funker jo, men ikke sånn som jeg vil..

 

Har også spm ang. lyd. Etter jeg oppgr. til win7 mistet jeg mye av bassen. Må jeg installere crapware for å få den tilbake, eller er det snakk om drivere?

Lenke til kommentar
Noen som har drivere til lyden for Win7? Funker det å bare laste ned Realteks AC97 drivere fra dem direkte? Acers egne sider synes jeg er helt fucka, står jo at alt skal funke fint med W7. Funker jo, men ikke sånn som jeg vil..

 

Har også spm ang. lyd. Etter jeg oppgr. til win7 mistet jeg mye av bassen. Må jeg installere crapware for å få den tilbake, eller er det snakk om drivere?

 

Du må installere crapware. For min del skurra subben så mye at jeg ble glad den ikke virker, men det du må gjøre er å installere Acer eManagement + eAudio + Gammel lyddriver som var orginalt på maskinen. (hadde brent ut en CD med alle driverene før jeg sletta Vista og installerte w7). Da virka det for meg, selv om jeg fikk noen rare feilmeldinger og slikt fordi programvaren ikke var tilpasset W7.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Litt OT: Men når man endelig får installert en ren win7 så skal man begynne å putte tilbake all crapware'n? Nesten litt ironisk :p

 

Tok ett kjapt søk på google og fant denne linken: http://en.kioskea.net/forum/affich-48679-g...-bar-is-missinf

 

Just solved it; started 'launch manager' in start menu if anyone else has the problem on an acer

 

Launch manager did the tirck. acer5335 here. thank u

 

 

Prøv dette..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...