Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal opp og handle WIN7 Home Premium nå. Trenger jeg å gjøre noe på forhånd, eller er det bare å stappe inn DVD-en med WIN7, slå maskinen på og så er vi igang, og Vista og alt annet dritt jeg har på den nå forsvinner for godt?

 

EDIT: Ble visst WIN7 Professional.

Endret av Bolaños
Lenke til kommentar

Hvordan kommer jeg inn i BIOS og får endret til å boote fra CD? Skal formatere PCen, så må boote fra CD.

 

Når du nettop starter maskinen så kommer en Acer loading screen i ca 2 sek. Da trykker du på F2 så kommer du i bios. Bla deg bort til boot menyen. Der kan du enkelt endre oppstartrekkefølge. Sett sånn at CD/DVD- booter som nummer 1.

Så når du booter maskinen nestegang med DVD-en i stasjonen, så kommer det opp "Press any key to boot from DVD" eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Hatt problemer med skjermen en stund, nå virker den så vidt 0,o

Virker som det bare er en løs kontakt, er dette vanskelig å fikse? Pcen er utenfor garanti tid.

Jeg vil ikke bruke 5 års reklamasjons retten min pga jeg åpna pcen for å fjerne litt støv for en stund siden og klarte å miste den ene skruen :L

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Regner med at skjerm greiene er slitasje så vurdereå ta av skjermen og putte pcen i et kabinet el av f.eks aluminium.

 

Det jeg da lurer på er fløgendes.

 

-Hvordan an jeg få bios skjermen til å vises på en tv med HDMI, finner ikke noe for dtte i bios. FN+SKJERMKNAPP virker ikke.

 

-pcen må bli så liten som mulig, hva av plastikk rundt pcen kan taes vekk uten for mye operasjoner?

 

-Noen som har gjort noe lignedes?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei

 

Har hatt denne pcen i 1,5 år ++ nå, og installerte Counterstrike for litt god gammel moro..

 

Har jo kjempe problemer med å i det hele tatt spille DET gamle spillet på pcen.

 

Har 3 giga minne installert, og Vista home. Har lukket alle andre prosesser, og flaskehalsen er ikke båndbredden - bruker ethernet kabel og ping er nede på 30 tallet.

 

Fikk faktisk bare ca 50-60 FPS, 120k\s inn, og 22k\s ut

 

Burde ikke denne pcen klare å spille CS med 6 spillere på en liten bane??????

Lenke til kommentar

Noen som kjører eksterne skjermer gjennom HDMI her?

 

Tenkte å skaffe en 24" benQ eller noe og kjøre den på HDMI med 1920x1080..

 

Hvordan tror du skjermkortet takler dette? Og med spill?

 

Pcen takler ikke mer enn 50-60 FPS på gamle counterstrike engang, så ville ikke håpt på for mye med det skjermkortet.

Lenke til kommentar
Kanskje det som XtaZ skrev tidligere i tråden kan være til hjelp?

 

Leste at noen har problemer med plutselig dårligere ytelse i spill osv. Skjedde det samme med meg i går. etter en restart av maskinen så syntes jeg den hadde mista en del futt i spill og sånn da jeg fikk skikkelig dårlig FPS. skjønte ikke hva dette kunne vere. å restarte maskina og registry cleaning osv funka ikke. Viste seg nå at av en eller annen merkelig grunn så har "high performance" instillingen min stilt CPU speed ned på low mens alt det andre fortsatt var på high :O Så dette da jeg rotet meg inn på acer sin batteristyring (dobbeltklikke batteriet på acer toolbaren) skrudde denne på high igjen som den normalt skal vere å nå går maskinen som en kule igjen :) Merkelig at det har stilt seg inn på low av seg selv uten å gi fra seg noen melding :S

 

 

Men uansett. sjekk om dette kan ha skjedd hos dere også :)

 

 

Det virket ikke for meg :(

FORBANNA ACER PC! Lagger som et helsike mange ganger :wallbash:

 

Noen som vet hvordan jeg kan stoppe den helt forferdelige laggen? OG IKKE KOM MED KOMMENTARER SOM:"SKRU NED GRAFIKKEN." Det har ikke noe med det å gjøre, fordi spillene kjører glatt litt, men så etterhvert får jeg et utrolig få antall fps (bilder per sekund).

 

 

Jeg fant ut hva som var problemet, vifta som er dårlig! Har bestilt en notebook cooler (http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1810663;c:36231;r:kelkoo) som skal hjelpe å holde grafikkkortets temp nede (var oppe i 91-92 C).

 

En annen ting jeg også kan gjøre er å kjøpe et stativ på biltema.

Saken er løst :D

 

Hmm.. hvordan finner du tempen på skjermkortet?

Lenke til kommentar

Beklager at jeg tar opp en så gammel tråd, men tenkte å høre noen av dere andre har samme problem som meg.

 

Koblingen for nettverket på maskinen er ikke helt bra. Må stikke koblingen helt inn for at det skal fungere, drar jeg den litt ut, så faller jeg ut av nettet. Den sitter altså litt løst. Har prøvd med to nettverkskabeler og er samme på begge. Er det andre som har dette problemet eller det bare maskinen min? Har ikke brukt kabel før nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...