Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Ser noen vil ha en liten guide for å rense vifta for støv. Har nå gjort dette, og dette er helt ufarlig.

 

1. Bruk et smalt stjerneskrujern.

562356.jpeg

 

2. Skru ut skruene som er markert i rødt. (VELDIG SMÅ, VELDIG LETT Å MISTE)

562357.jpeg

 

 

3. Lirk deretter forsiktig ut dekselet, jobber man seg rundt så er det enkelt.

 

 

4. Skru ut skruene som er markert i rødt.

562358.jpeg

 

5. Lirk ut vifta forsiktig, og pirk vekk støv.

 

6. Blås med munnen så det blir rent rundt vifta. Bruker man støvsuger så er det veldig lett for at det er noen skruer som forsvinner, osv.

562353.jpeg

 

7. Gjør samme prosedyre baklengs, og hold kontroll på alle skruene.

 

Dette er en enkel metode for å få en laptop til å gå bedre. Siden sist jeg rengjorde laptopen (3 måneder), så hadde det samlet seg opp en sukkerbit med støv.

Håper dette var til hjelp for noen.

 

 

kjempebra! Dette har jeg ventet på lenge.

 

Denne bør linkes til i første post

 

M

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, håper noen har en løsning på problemet mitt!

 

I går kveld låste/frøs den trådløse tilkoblingen min, mens jeg streamet. Knappen på venstre side der man trykker for den trådløse virker plutselig ikke. Det trådløse kortet "virker som det skal" inne på systembehandling (det er ikke noe problem med modem/router, siden jeg har trådløst nett på en gammel Dell-maskin). Har prøvd utallige restarter uten resultat.

 

Veldig takknemlig hvis noen har en idé om hva som kan være problemet? Har ikke hatt noe trøbbel med maskinen før, og nå er den ca 1,5 år gammel.

Lenke til kommentar
Hei, håper noen har en løsning på problemet mitt!

 

I går kveld låste/frøs den trådløse tilkoblingen min, mens jeg streamet. Knappen på venstre side der man trykker for den trådløse virker plutselig ikke. Det trådløse kortet "virker som det skal" inne på systembehandling (det er ikke noe problem med modem/router, siden jeg har trådløst nett på en gammel Dell-maskin). Har prøvd utallige restarter uten resultat.

 

Veldig takknemlig hvis noen har en idé om hva som kan være problemet? Har ikke hatt noe trøbbel med maskinen før, og nå er den ca 1,5 år gammel.

 

Prøv å reinstaller driveren.

Lenke til kommentar

Hva er normale temperaturer på gpu og cpu på maskinen? Min har begynt å hakke en del når jeg spiller, eller gjør andre ting som krevert mye, spesielt grafikk krevende saker. Nå sitter jeg og ser på fotballkamp på TV2 sumo (Silverlight), og CPU ligger på 66 grader og GPU på 83 grader. Er dette for mye? Den er UTROLIG varm når jeg kjenner på den på undersiden.

Lenke til kommentar
Hei, håper noen har en løsning på problemet mitt!

 

I går kveld låste/frøs den trådløse tilkoblingen min, mens jeg streamet. Knappen på venstre side der man trykker for den trådløse virker plutselig ikke. Det trådløse kortet "virker som det skal" inne på systembehandling (det er ikke noe problem med modem/router, siden jeg har trådløst nett på en gammel Dell-maskin). Har prøvd utallige restarter uten resultat.

 

Veldig takknemlig hvis noen har en idé om hva som kan være problemet? Har ikke hatt noe trøbbel med maskinen før, og nå er den ca 1,5 år gammel.

 

Prøv å reinstaller driveren.

 

Takker så mye!! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal kjøpe meg Windows 7 og i samme slengen tenkte jeg at jeg skulle kjøpe ny 500 gb disk. Er det en grei sak å bytte disk i maskinen? Er det noe jeg må tenke må når jeg kjøper og installerer ny disk?

 

Tenkte på denne fra komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579372

 

Passer den greit i maskinen uten videre?

 

Siden jeg skal kjøpe ny disk, da kan jeg vel heller ikke kjøpe Windows 7 oppgradering, må jeg kjøpe fullversjon da siden jeg må installere fra bunnen av?

Lenke til kommentar
Har den versjonen med 3gb ram (oppgradert til 4gb). Lurte på om det er mulig å sette inn en blue ray spiller i stedenfor den dvd spiller/brenneren som står i, og er det da mulig å sette inn denne? Eller er det noen andre som har prøvd lignende? Hvordan er det med drivere og slikt hvis jeg skal bytte?

 

Hvis det er noen som har lyst til å oppgradere pcen sin fra 3 til 4gb med ram så byttet jeg ut begge brikkene med to helt nye med 2gb+64 bits windows 7 system

 

Hvorfor byttet du ut begge minnebrikkene? Har du fortsatt en 2gb som du byttet ut ?

 

Byttet ut begge for å ha begge brikkene make. Har fremdeles den gamle brikken. Har lest noen steder at det er bedre å bytte ut begge brikkene siden den nye brikken kanskje er litt annerledes enn den gamle.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd seg på å fjerne keyboardet?

 

EDIT: åpnet nettopp bakdekselet og rengjorde maskinen innvendig. Til min store overraskelse var nesten ingenting støv der inne! Et par fnugg her og der og litt i sentrum av viften. Vanskelig å tro at maskinen ble kjøpt høst 08. Skulle tro det var et par mnd gammel.

Endret av 8ruk3rn4vn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...