Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nytt problem har oppstått her..

Windows 7 funka dårli å nå får jeg ikke til

å kjøre recovery fra den dedikerte disken for recovery...

I bios står D2D aktiv og alt iorden der.

har prøvd å trykke alt+F10, men dette funker ikke..

 

Noen som har noe forslag/tips her?? :)

 

ingen som kan løse problemet for meg? :)

Lenke til kommentar
du skal SEFØLGELIG ta (Intel x86) install/live DVD den er laged for Intel maskiner ( ja denne maskinen har faktisk intel CPU og intel HK :) )

 

Jo men hva med 64bit da? Er ikke x86 bare 32bit?

 

Eller er det noe jeg ikke har forstått her? :p

 

det burde være en 64 bit av Ubunut. (kan hende at du skal laste ned noe annet enn Live CDen men jeg er en linux nuub :p )

Lenke til kommentar
nytt problem har oppstått her..

Windows 7 funka dårli å nå får jeg ikke til

å kjøre recovery fra den dedikerte disken for recovery...

I bios står D2D aktiv og alt iorden der.

har prøvd å trykke alt+F10, men dette funker ikke..

 

Noen som har noe forslag/tips her?? :)

 

ingen som kan løse problemet for meg? :)

 

beskriv det bedre. hva mener du med at det funker dårlig? og D2D står for Disck 2 Disk Recovery (betyr at du gjennopretter windows fra en windows du har lagra som en backup på en DvD/CD plate)

også ALT F10 er for recovery men det funker dårlig uten en vista kopi på maskina :s (trooooor du må ha en vista install på maskina for at du kan ta fabrikk install av vista :) )

 

edit: ops dobbelpost :ph34r:

Endret av Submit
Lenke til kommentar
nytt problem har oppstått her..

Windows 7 funka dårli å nå får jeg ikke til

å kjøre recovery fra den dedikerte disken for recovery...

I bios står D2D aktiv og alt iorden der.

har prøvd å trykke alt+F10, men dette funker ikke..

 

Noen som har noe forslag/tips her?? :)

 

ingen som kan løse problemet for meg? :)

 

beskriv det bedre. hva mener du med at det funker dårlig? og D2D står for Disck 2 Disk Recovery (betyr at du gjennopretter windows fra en windows du har lagra som en backup på en DvD/CD plate)

også ALT F10 er for recovery men det funker dårlig uten en vista kopi på maskina :s (trooooor du må ha en vista install på maskina for at du kan ta fabrikk install av vista :) )

 

 

er den ALT + F10 jeg har prøvd uten hell..

da er vel problemet det at jeg ikke har en vista install på disken nå, har win 7 men den funker ikke bra. Får vel bare finne e vista vers og legge inn da..

takk for svar :)

 

hvordan er det om jeg ønsker 64bit versjon av Vistan jeg har på recovery partisjonen?

funker det med en "oppdatering"?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har et problem med webcameraet. Jeg har crystal eye software installert men når jeg starter den så kommer bare programmet opp uten noe bilde fra webcameraet. Jeg har også begynt å få en feilmelding i windows som sier "Ukjent USB enhet" og siden jeg ikke har noen usb enheter tilkoblet så antar jeg at det er webcam'et.

(Er denne porten i enhetsbehandling som kommer opp som ukjent enhet: Port_#0003.Hub_#0004)

 

Har prøvd å avinstallere crystal eye software'n å installere den på nytt uten noe særlig hell.

 

Noen som vet hva jeg må gjøre for å få det til å fungere igjen?

 

Mvh.

Magnus

 

 

Ingen som har noen tips som jeg kan prøve??

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med at maskinen skrur seg av dersom man legger litt trykk på visse punkter på undersiden eller slår i bordet som maskinen står på? Utrolig irriterende og må jo være ekstremt påpasselig med hvordan jeg løfter PC-en. Vurderer å sende den inn til MPX og få det fikset, men det tar jo sikkert noen måneder.

Lenke til kommentar
Jeg har et problem med webcameraet. Jeg har crystal eye software installert men når jeg starter den så kommer bare programmet opp uten noe bilde fra webcameraet. Jeg har også begynt å få en feilmelding i windows som sier "Ukjent USB enhet" og siden jeg ikke har noen usb enheter tilkoblet så antar jeg at det er webcam'et.

(Er denne porten i enhetsbehandling som kommer opp som ukjent enhet: Port_#0003.Hub_#0004)

 

Har prøvd å avinstallere crystal eye software'n å installere den på nytt uten noe særlig hell.

 

Noen som vet hva jeg må gjøre for å få det til å fungere igjen?

 

Mvh.

Magnus

 

 

Ingen som har noen tips som jeg kan prøve??

 

Har samme problem. Mener det er et problem med hardware'n til webcam'et. Når jeg beveger på laptopen, så kopler det seg av og på hele tiden.

 

Så til mitt spørsmål. Hvordan oppdaterer jeg BIOS?

Endret av k_flaathe
Lenke til kommentar
Har installert Windows 7 64bit. Hvor finner man drivere som er tilpasset denne maskinen? Finnes det drivere? Eller må jeg benytte meg av vista driverene på acer siden?

 

Kunne noen henvist meg videre til nettstedet hvor jeg laster ned driverene om de finnes? :)

 

 

Ja, sånne drivere skulle jeg også gjerne hatt :p

 

Skulle hatt Webcam osv. det fant ikke Windows Update.

Lenke til kommentar
om det er interesse for det, så kan jeg ordne en liten guide for å få rensa viften for støv. det hjelper meget godt på ytelsen, da denne laptopen blir veldig varm når støvet samler seg. Jeg fjerna nettopp støv i 2 cm tykkelse rundt vifta.

 

Hvis du hadde orket å gjøre det så hadde det vært kjempebra! Har meget store planer om å gjøre det selv, så en liten what-to-not-to hadde ikke vært dumt.

 

Er det forresten noen som vet hvilken driver jeg må innstalere for å få volumhjulet til å fungere etter en formatering? Har byttet til windows 7, som forøvrig fungerer utmerket :)

Endret av JKDahl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...