Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problem med grafikken. Kjører Win 7 64 bit. Men da jeg skulle spille Starcraft så var fargene helt forvrengt! Har installert nyeste driver fra nvidia. Er det en spesiell driver jeg må laste ned? evt link?

 

Også Etter at jeg fikk Win 7 så fungerer ikke cinematicsene i Warcraft 3, og spillet vil ikke ta hele skjermen. Kun 4:3 format. Så to store sorte felt på hver side av bildet...

Lenke til kommentar

Problem med grafikken. Kjører Win 7 64 bit. Men da jeg skulle spille Starcraft så var fargene helt forvrengt! Har installert nyeste driver fra nvidia. Er det en spesiell driver jeg må laste ned? evt link?

 

Også Etter at jeg fikk Win 7 så fungerer ikke cinematicsene i Warcraft 3, og spillet vil ikke ta hele skjermen. Kun 4:3 format. Så to store sorte felt på hver side av bildet...

 

Går ut fra at du nå kjører driverene som ble installert automatisk da du la inn Windows 7? Den driveren er håpløs og du kan bare glemme å spille med den. Jeg lastet ned driver fra Nvidia og ytelsen ble super! Driverfilen jeg lastet ned heter 197.16_notebook_winvista_win7_32bit_international_whql.exe og du finner den nok på http://www.nvidia.com.

Endret av rolvs
Lenke til kommentar

Hadde Installert en driver fra nVIDIA, men installerete aller nyeste nå. Ingen forandring i problemet!

 

Kan det være fordi jeg har et 64-bits OS? Har aldri hatt det før, og hadde ikke problemer før det! Hva kan jeg gjøre? utrolig irriterende!

Spillene vil ikke tilpasses hele skjermen, noe de ble før jeg installerte Win7 64-bit. Pluss at fargene i StarCraft (gamle) er helt feil. I tillegg vil ikke cinematics vises i Warcraft 3.

 

Noen andre som har forslag?

Blir veldig glad for all hjelp nå.

Lenke til kommentar

Hadde Installert en driver fra nVIDIA, men installerete aller nyeste nå. Ingen forandring i problemet!

 

Kan det være fordi jeg har et 64-bits OS? Har aldri hatt det før, og hadde ikke problemer før det! Hva kan jeg gjøre? utrolig irriterende!

Spillene vil ikke tilpasses hele skjermen, noe de ble før jeg installerte Win7 64-bit. Pluss at fargene i StarCraft (gamle) er helt feil. I tillegg vil ikke cinematics vises i Warcraft 3.

 

Noen andre som har forslag?

Blir veldig glad for all hjelp nå.

 

 

 

Ok Jeg klarte å løse problemet :D:D

 

For WC3 måtte jeg tvinge oppløsning. Kjørte Regedit.exe gikk til mappen for WC3 og endret der "reshight" og "reswidth" Til det som er fullscreen for meg. (Høyreklikk, trykk endre, og velg "desimal" og endre tallet) For denne Laptopen er jo dette 1280 Width og 800 hight.

 

Dette fixet WC3 problemet. Bildet ble noe utstrukket siden WC3 ikke har støtte for widescreen, men det får så være. Til og med cinematics fungerer nå, uten at jeg vet hvorfor, men jeg klager ikke.

 

 

StarCraft var vanskeligere, siden man ikke kan endre Oppløsningen idet heletatt.

For å få det til å kjøre i fullscreen måtte jeg forandre skjerminstillingene i nVIDIA kontrollpanelet. På "juster skrivebordstørrelse og posisjon" valgte jeg "bruk nVIDIA-skalering"

Dette strakk ut bildet til fullscreen.

 

Fargene var fremdeles bare sarv, men til slutt fant jeg en løsning på internett.

Løsningen var å avslutteprosessen explorer.exe når spillet startet, for så å starte igjenn når spillet avsluttes.

For å gjøre dette skrev jeg inn følgene i notepad:

 

taskkill /f /IM explorer.exe

D:\"spill"\"StarCraft"\"StarCraft.exe"

start explorer.exe

 

(Adressen i linje to blir jo alt etter hvor spillet er installert. Skal uansett være adressen til StarCraft.exe)

 

Så lagret jeg dokumentet som en .bat fil og bruker den til å starte StarCraft. Og vips det funker! :D

 

Dermed var problemene løst :D

 

Jeg vet ikke hvorfor explorer og StarCraft ikke kan kjøre samtidig uten å ødelegge fargene, men uansett så fungerer det nå. Så hvis andre vil spille StarCraft med Win7 64-bit, så vet dere hvordan.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+19283741

Det har eg ikkje. Då gjer eg blanke - synd, fekk akkurat gratislisens frå universitetet. Kjem vel godt med ein gong.

 

Hvis du har valget mellom begge deler ville jeg valgt 64 bit fremfor 32 bit hvis du ikke har noen spesielle programmer som krever 32 bit.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som har bytta ut harddisk i 5930g før? Harddisken min har streika. Lurer på om jeg skal prøve meg på en 7200 rpm, men strømtrekket blir vel større da. :)

 

Uansett er det 2,5" SATA som passer sant?

 

Det er veldig enkelt å bytte på 5930g ja.. Er en vanlig 2.5" SATA, som er montert med 2 skruer.

 

Hadde anbefalt Seagate Momentus XT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...