Gå til innhold

– Littlebigplanet «umulig» på 360 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stemmer det at det vil bli plassproblemer osv, og det med at mirosoft ikke vil ha fritt brukergenerert innhold. Men det finnes spill til 360 som bruker fysikk langt mer enn LBP, det var det som var poenget mitt.

 

Hvilke spill? LBP bruker fysikk i absolutt alle ledd. Alle objekter på brettene er påvirket av fysikk, bygger du et tak i lufta detter det ned om det ikke festes fast. I de fleste spill er fysikk kun på utvalgte objekter.

 

Og til dere som avfeier harddiskproblemet ved at nesten alle har harddisk: Microsoft har sagt at alle spill skal kunne spilles på alle maskiner. Det har dog kommet et par unntak der utviklerne har kunne satt harddisk som krav.

 

Det er også en som nevner at dette ikke var noe diskusjon i forrige generasjon der Microsoft hadde harddisk. Jeg husker ihvertfall masse diskusjon om fiender som ble liggende selv om man kom tilbake lenge etterpå vs. fiender som bare fadet vekk fordi det ikke var nok plass til å lagre hvor og hvordan de hadde dødd.

Lenke til kommentar

Flere utviklere har sagt at LBP har en utrolig bra fysikkmotor, men tviler på om det er noen her på Gamer.no som har ekspertise til å bekrefte eller avkrefte, om det er mulig på 360.

 

Havok-folkene er vell egentlig de fremste ekspertene på fysikk, og de skrøt ihvertfall av PS3 sin Cell-arkitektur, men de vil ikke brenne noen broer, verken med Sony eller Microsoft.

 

Er ikke sikkert alltid det er hardware som avgjør mulighetene.

i.e. youtube-opptak o.l., som begynner å bli vanligere og vanligere på PS3-spill, nå når det er i devkit'ene.

Det er ikke 'mulig' på 360, ikke pga. av svak maskinvaren, men pga. forskjellig buisness-filosofi hos MS og Sony..

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
SNIP*

 

 

Ok, overdrev litt der, men ta en titt på disse filmene da.

 

 

 

Du kan lage baner av bevegelige objekter her og.

 

Wii har også en del spill som bruker fysikk, og den er jo en del svakere enn begge konsollene.

 

 

 

Kan du linke til en lbp film hvor så mange objekter påvirker hverandre på en gang (det er vel det som krever mest av cpu når det kommer til fysikk)? Jeg har spilt enkle nettspill på pc hvor du må tegne objekter som påvirker hverandre, hvor poenget er å få en objekt til å komme til målet.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fanboys, fanboys.

 

Når utvikleren, som utvikler spillet sier;

Det er ikke mulig å lage identisk utgave for 360.

 

Så stemmer nok dette.

LittleBigPlanet er et KNAKENDE morro spill, om de kunne bare portet det til 360, hadde de garantert gjort dette.

 

Ikke tro, dere 360 fanboys, at dette er en konspirasjon og at firmaer har lyst å tape penger, bare for å disse xbox360.

 

ps3 har alltid vært en dyrere maskin, det har alltid vært en maskin med høyere specs og 360 fanboys har hele tiden sagt at de ikke trenger de specsene (bluray bla.a.).

 

Ps3 fanboys (og andre, som ikke er fullt så fanboys), har påpekt at man aldri får for mye lagring. I tiden fremover, vil spill garantert bli enda større.

 

360 er begrenset til DVD, med mindre de får en addon bluray spiller. (hd-dvd er jo faset ut).

 

Det er dog samme problemet: man kan ikke release spill for en liten gruppering av spillere, som har en viss maskinvare. Det er for kostbart, samt det vil også begrense spillets dynamiske egenskaper.

 

Hadde alle 360 eiere hatt harddisk, kunne de releaset spillet til den konsollen.

Men, siden 360 bare har DVD, ville man da måttet bytte plate ganske ofte, eller eventuellt installert spillet på disken, som man måtte gjøre med spill før DVD-spillere var vanlig (dere husker vel hvor grusomt det var med 7-8 cd-plater!). Insert disc1, insert disc2, insert disc1, insert disc4, insert disc2, insert disc5, etc. regelrett hat.

 

Ellers, er dette spillet UFATTELIG morro :-) Det er utrolig morro å spille multiplayer lokalt. Har ikke testet multiplayer over internett enda, samt har ikke testet editoren :-) Men det er utrolig bra, morro, mye å gjøre, frihet i spillet, etc. :-)

 

Musikken er også veldig bra, samt grafikken er knas.. og denne følelsen av en hybrid 2d/3d er bare herlig!!

Lenke til kommentar
ps3 har alltid vært en dyrere maskin, det har alltid vært en maskin med høyere specs og 360 fanboys har hele tiden sagt at de ikke trenger de specsene (bluray bla.a.).

 

PS3 er IKKE dyrere enn Xbox360.

 

Så at Lefdal hadde en Arcade til 995,-!

 

Dermed begynte jeg å regne:

 

Konsoll 995,-

160GB HD 1600,-

WLAN 700,-

Spesialkabel for å få HDMI 300,-

 

Dette blir 3595,- Altså omtrent det samme som en PS3. Og enda har man ikke Blu-Ray spiller. En PS3 inkl. LBP koster jo 3899,-!!

 

PS3 er IKKE dyrt. Tenk på maskinvaren, er jo utrolig hvor mye man får for pengene.

Lenke til kommentar
ps3 har alltid vært en dyrere maskin, det har alltid vært en maskin med høyere specs og 360 fanboys har hele tiden sagt at de ikke trenger de specsene (bluray bla.a.).

 

PS3 er IKKE dyrere enn Xbox360.

 

Så at Lefdal hadde en Arcade til 995,-!

 

Dermed begynte jeg å regne:

 

Konsoll 995,-

160GB HD 1600,-

WLAN 700,-

Spesialkabel for å få HDMI 300,-

 

Dette blir 3595,- Altså omtrent det samme som en PS3. Og enda har man ikke Blu-Ray spiller. En PS3 inkl. LBP koster jo 3899,-!!

 

PS3 er IKKE dyrt. Tenk på maskinvaren, er jo utrolig hvor mye man får for pengene.

 

Dyrt eller ikke, det er forskjell på 1000 kr og 4000. Sony sin feil at de har puttet inn så mye tull i maskinen som mange ikke bryr seg noe om. Ditt argument er: Mercedes er ikke dyrt, bare se på alt ekstrautsyret den har!

Lenke til kommentar
ps3 har alltid vært en dyrere maskin, det har alltid vært en maskin med høyere specs og 360 fanboys har hele tiden sagt at de ikke trenger de specsene (bluray bla.a.).

 

PS3 er IKKE dyrere enn Xbox360.

 

Så at Lefdal hadde en Arcade til 995,-!

 

Dermed begynte jeg å regne:

 

Konsoll 995,-

160GB HD 1600,-

WLAN 700,-

Spesialkabel for å få HDMI 300,-

 

Dette blir 3595,- Altså omtrent det samme som en PS3. Og enda har man ikke Blu-Ray spiller. En PS3 inkl. LBP koster jo 3899,-!!

 

PS3 er IKKE dyrt. Tenk på maskinvaren, er jo utrolig hvor mye man får for pengene.

 

Å herregud å herregud, assa, jeg så en PS3 til 3995 men så begynte jeg å regne, blu-ray krever jo assa kjempeskjerm, 42 tommer, og HDMI, trenger beste kabler og. Og så trenger jeg et supert anlegg assa, kosta meg 15 000 det og TVen kosta meg 12 000. Fytte rakkern assa hvor dyr PS3 er assa.

 

:nei:

 

Du får forøvrig en X360 pro med 20 Gb HDD til rundt 2000 på elkjøp med 2 spill, 1 trådløs håndkontroll og Component kabler. Skal du ha trådløst i tilegg koster det 600 ,-. Totalt 2600 rundt regnet. Ikke at dette har noe relevanse what so ever, du får valutta for pengene når du koser deg med konsollen du har kjøpt. Om den koster 4000 eller 2000 spiller ingen trille, spilling og konsoller handler om underholdning og føler du at du får underholdning av enheten du har kjøp så er pengene vel brukt.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
bla

blabla

 

Håper du huska å sjekke om TV'n du kjøpte til PS3'en hadde nok kabelinntak til 360, for hvis ikke må jo du ut med 12 000 ekstra for å få bilde på 360'en..

Det er uansett viktig å betale masse, fordi tommelfingel-regelen er at du får hva du betaler for.. Så hvis du kjøper alle spillene på Spaceworld, så vil du ha det 1/5 mere moro, enn kunder som kjøper spill andre plasser. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Du kan ikke sammenligne specs mot specs, PS3 er en kraftigere maskin. Ferdig med det.

For det første, å repetere noe til det kjedsommelige vil ikke gjøre det sant, Avean. For det andre, X360 har hatt mye større suksess enn PS3 i sine første leveår, og med god grunn. Ferdig med det.

Lenke til kommentar

Dette har ingenting med tema å gjøre, men tallene er jo ikke så vansklig å finne frem så vil ikke kalle det spekulasjon. :-/

 

Japanske Nikkei er de som har offentligjort mest analyser, og gir jevnlig ut artikler om salgstall bassert på både GFK, NPD og Enterbrain, som er henholdsvis Europeisk, Amerikansk og Japansk marked.

Google litt, så ser du nok at det jeg sier stemmer noenlunde. :)

 

Hvis du skal ha den mest populære konsollene og håndholdt uavhengig alder, så blir valget enkelt, PS2 eller DS.

Kan godt hende konkurenter blir like populær, men det blir spekulasjon.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...