Gå til innhold

– Littlebigplanet «umulig» på 360 (PS3)


Anbefalte innlegg

Nå var det ment som et bombastisk svar i samme ånd som Aveans innlegg. Type "kan du så kan jeg". ;)

 

For min egen del så har det kommet en hel mengde spill til X360 som jeg har funnet interessant å kjøpe og spille (til døde). Jeg har kjøpt langt flere spill enn jeg tør innrømme for kona, og har byttet inn en god del på Game og Gamestop... Til sammenligning har jeg kun kjøpt fem-seks spill til Wii-en. Og hadde jeg eid en PS3 hadde jeg antagelig kjøpt en fem-seks PS3-spill der også, neppe noe mer.

 

Det er det jeg tenker på når det gjelder suksess. X360 har også høyere antall spill solgt per konsoll enn PS3 som jeg vil tro er viktig for spillutviklere å vurdere. Dette er nok en del av årsaken til at noen tidligere PS3-ekslusiver er blitt multiplattform.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå var det ment som et bombastisk svar i samme ånd som Aveans innlegg. Type "kan du så kan jeg". ;)

 

For min egen del så har det kommet en hel mengde spill til X360 som jeg har funnet interessant å kjøpe og spille (til døde). Jeg har kjøpt langt flere spill enn jeg tør innrømme for kona, og har byttet inn en god del på Game og Gamestop... Til sammenligning har jeg kun kjøpt fem-seks spill til Wii-en. Og hadde jeg eid en PS3 hadde jeg antagelig kjøpt en fem-seks PS3-spill der også, neppe noe mer.

 

Det er det jeg tenker på når det gjelder suksess. X360 har også høyere antall spill solgt per konsoll enn PS3 som jeg vil tro er viktig for spillutviklere å vurdere. Dette er nok en del av årsaken til at noen tidligere PS3-ekslusiver er blitt multiplattform.

Om disse tallene er riktige (kilde?) så vil nok endres når multiplattformspill ikke er bedre på X360 enn på PS3. Jeg går da utifra at utviklerne rundtom etterhvert greier å programmere like bra til begge. I tillegg blir PSN/multi på PS3 stadig forbedret slik at den snart ikke står tilbake for betalingstjenesten på X360. Tar en også med i betraktningen at X360 er eneste av dem to som det kan piratkopieres på, så er det vel en litt annen konklusjon utviklerne kommer til etterhvert?

Lenke til kommentar
Det er et mysterium hvordan folk kan si at X er kraftigere enn Y når det som kommer frem på skjermen er så godt som identisk.

PS3 er en kraftigere maskin.

Om dette per dags dato utnyttes i spill eller ei, kan man diskutere.

 

Dog er dette uvesentlig for denne artikkelen, da den omhandler at spillet som drøftes, trenger en viss standardplattform - som xbox360 ikke har.

 

Det er 360er uten harddisk, ingen 360er har bluray spiller, etc., som vanskelig/umuliggjør denne porteringen.

Lenke til kommentar
Det er et mysterium hvordan folk kan si at X er kraftigere enn Y når det som kommer frem på skjermen er så godt som identisk.

PS3 er en kraftigere maskin.

Om dette per dags dato utnyttes i spill eller ei, kan man diskutere.

 

Dog er dette uvesentlig for denne artikkelen, da den omhandler at spillet som drøftes, trenger en viss standardplattform - som xbox360 ikke har.

 

Det er 360er uten harddisk, ingen 360er har bluray spiller, etc., som vanskelig/umuliggjør denne porteringen.

 

Var da svært så vanskelig det skulle være. Vi som har brukt Commodore/Amiga/PC har lært oss å skifte medie (disketter/cd'er/dvd'er) hvis vi har hatt spill/program som ikke passer på én. Skulle vel la seg gjøre på konsoll også? Ingenting er umulig!

Lenke til kommentar
Det er et mysterium hvordan folk kan si at X er kraftigere enn Y når det som kommer frem på skjermen er så godt som identisk.

PS3 er en kraftigere maskin.

Sorry, men nei. For nte gang.

 

Om dette per dags dato utnyttes i spill eller ei, kan man diskutere.

 

Dog er dette uvesentlig for denne artikkelen, da den omhandler at spillet som drøftes, trenger en viss standardplattform - som xbox360 ikke har.

X360 har en standardplattform som er mer innarbeidet enn PS3 sin, men MS er lite lysten på å dele ut brukerskapt innhold.

 

Det er 360er uten harddisk, ingen 360er har bluray spiller, etc., som vanskelig/umuliggjør denne porteringen.

De kunne fint ha laget et LBP-lignende spill til X360 også, men det ville ikke hatt brukerskapte brett. At LBP er avhengig av kapasiteten på en BD-spiller kan hende, men jeg tror også de kunne ha laget et vel så underholdende spill som gikk inn på en DVD9.

 

Det man kan være enige om er at LBP slik det ble laget ikke ville fungert på en X360. Men så er det da også spesialdesignet til PS3 sin arkitektur og utnytter de fordelene PS3 har med større lagringsplass på plata, samt garantert HD.

Lenke til kommentar

Doom 3: 3 CD plater

The Longest Journey: 5 CD plater

The chronicles of the sword: 2 CD plater (PS1)

 

Det var den tiden.

 

Nå tid.

 

Spill tar mer plass enn en DVD plate kan holde = Umulig.

 

Eh, hva? Er folk blitt uber late eller? PS3 har en fordel med at den har mer plass på sitt medie men akkurat det punktet umuligjør ikke en porting av PS3 spill til X360. Det som eventuelt ville umuligjøre noe slikt er enten teknisk eller at 1 singel fil som ikke kan splittes overskrider kapasiteten til en DVD plate. Men man kan ikke vite om dette er komplett umulig uten at man faktisk har prøvd.

 

Virker for som enkelte PS3 forkjempere bruker dette argumentet "umulig" for å fremheve PS3 som superior. Per dags dato er hverken PS3 eller X360 total overlegen, de er temmelig jevnbyrdet. Vi har fremdeles igjen å se hvem som klarer det beste grafiske spillet og selv da kan man ikke være 100% enig eller sikker for grafikk er som kjent en subjektiv mening.

Lenke til kommentar

2006: drømmefall kom ut på cd versjon som tok 7 cder hvis jeg husker riktig:P

2008: Lost odyssey kommer på 4 dvder til 360

 

Nå er det litt annerledes med lbp da, siden da skal man ha tilgang til mye på en gang. Tenkt om man skulle bytte cd for sette ut spesielle deler. Likevel, komprimering gjør alt mulig.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Pleas incert the disc labeled "LittleBigPlanet - Arm - Left - random" to apply this effect

 

:p

Godt poeng.

Det blir meningsløst å sammenligne LBP med lineære historiebaserte spill som kommer på flere plater. Brettene kan spilles i tilfeldig rekkefølge, så hvis noen ønsker å bytte plater i hytt og gevær så sett igang en porting. Tror allikevel ikke at den store hindingen for XBOX ligger i om spillet kommer på BD eller ei. Det er andre faktorer, f.eks mangel på HD og motvilje mot brukerskapt innhold, som er avgjørende. Begge konsollene leverer nok power til det som lages idag uansett.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...