Gå til innhold

Hjelp til valg av pulsklokke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en Polar F6 tror jeg den heter, er 1 års tid gammel... synts den funker fett til mitt behov, men har ikke sånne fancy tilleggsting som data synkronisering osv, men viser puls, own zone, tid, klokka og litt sånt annet ;) til enkelt bruk vil jeg ikke nøle med å anbefale denne.. kosta vel 16-1700 kroner i fjor, sikkert falt mye i pris ;)

 

edit; er selvfølgelig kcal måler og bakgrunnslys også.. ;)

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

eg har polar rs 100: http://www.pulsklokke.no/modeller/rs100.html

Den måler puls, tar tida(og rundetider) viser gjennomsnittspuls, har own zone, viser kaloriforbruk(sikkert litt unøyaktig) den har alarm, lys i display og så klart vanleg klokke ;)

Eg er veldig fornøgd med den så langt ( har hatt den sidan august)

Eg måtte betale 1300 for den men eg tippar at du finn den billegare på nettet :thumbup:

Lenke til kommentar

Tror det kommer veldig an på hvilke funksjoner du trenger og hva du skal bruke den til. Hvis alt du skal er å vise pulsen, så trenger du ikke mer enn det absolutt billigste. Hvis du skal ha regnet ut kaloriforbruk osv, så må man gå for litt dyrere modeller. Er også egne klokker som er beregnet på sykling, løping ute, trening i treningsstudio osv.

Lenke til kommentar

Dei billegaste pulsklokken er kanskje ikkje så nøyaktige, så eg vil anbefale deg å kjøpe polar rs100

Det er veldig greitt å vite snittpuls og kunne ta tida på klokka. At klokka reknar ut kaloriforbruk er ikkje så viktig, men det kan vere kjekt å vite, og hjelp meg med å hugse å ete godt etter trening. I tilegg har den ein funksjon der du kan sjå kor mykje du har trent den siste måndaden eller halvåret, alt etter kor tid du nullstiller. Dette gjer at du kan haled ein liten oversikt over om du har trent meir eller mindre denne månaden.

Kjøper du polar veit du i alle fall at det er nokonlunde riktige målingar.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...