Gå til innhold

Toshiba tror fortsatt på HD DVD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok den er over, ja. Det tror nok Toshiba og, men man må jo klemme ut de siste dråpene av appelsinen.

 

Etter Warners avgjørelse så måtte HDDVD leiren kommentere dette. Da kan man enten svare:

a) Krigen er tapt --> ingen kjøper HDDVD eller lanserer filmer på formatet

b) Ikke over --> Noen kjøper og noen lanserer filmer på HDDVD

Svaret er jo gitt på forhånd.

Lenke til kommentar

Slaget er nok over ja. HD DVD har lugget etter Blu-Ray hele veien, mye på grunn av PlayStation3 som var et genialt trekk av Sony.

 

Over 70% av filmene som kommer i fremtiden er nå Blu-Ray eksklusive, tror neppe HD DVD klarer å gjøre noe med. Er bare å vente på at Paramount blir Blu-Ray eksklusiv også nå, så må Toshiba innrømme ovenfor seg selv og alle andre at det ikke er mer å kjempe for.

Lenke til kommentar

Kommer aldri et Sonyprodukt inn i huset mitt mer !

HD DVD for alle penga her ! Forstår ikke hvordan noen kan tru at Pharamount og Universal som jo er store produsenter ikke vet hva de gjør.

Warner/EMI har visst under 20% av markedet.

Så håper jeg at at spill til Sonyplattformen ikke vil ha noen avgjørende betydning på filmprodusentenes valg.

Må minne om at Sony er et drittselskap som i ord og handling viser at de søker ekstrem kontroll over kundene sine.

De har vært med i formatkrigen før - og tapt - hver gang !

Lenke til kommentar
Tapt... nei, tilbakeslag... ja.

Husk at HD-DVD har selskaper som Microsoft bak seg. Regner med det blir nogenlunde samme resultat som DVD-R og DVD+R i sin tid. Husker jeg ikke feil så er HDDVD billigere å produsere.

 

De er like bilige å produsere etter det jeg har forstått, men med HDDVD kan man bygge om gamle DVD maskiner/brennere/whatever til produskjonen av HDDVD mens med blu ray trenger man helt nye maskiner

Lenke til kommentar
Tapt... nei, tilbakeslag... ja.

Husk at HD-DVD har selskaper som Microsoft bak seg. Regner med det blir nogenlunde samme resultat som DVD-R og DVD+R i sin tid. Husker jeg ikke feil så er HDDVD billigere å produsere.

 

 

Nå har verken Apple eller Microsoft hatt særlig innflytelse på dette markedet så langt. Microsoft gikk i sin tid for "DVD+" og Apple for "DVD-", men i Windows og OSX har du alltid hatt mulighet til å bruke begge formater uansett. Det som har noe å si er hvor filmene kommer "altså bestemmer film-selskapene".

Lenke til kommentar

Jobbet som TV reparatør da, og husker jo formatkrigen på videokassettmarkedet. Den ble vunnet av det formatet som hadde flest filmtitler - og det var langt fra det beste ! Phillips 2000 var det teknisk beste systemet - Sony det klart dårligste. VHS, som vant, var på det tidspunktet svært dårlig, men ble tilslutt et "ok" system.

 

Eneste formatkrigen før dennne var lydkasset, som Phillips vant - tross at Grundig hadde det klart beste formatet.

 

Er egentlig DENNE formatkrigen så viktig ?

Håper at filmer snart kan lastes ned på hardisken på noen minutter...........

Lenke til kommentar

Håper på en snarlig død for HD-DVD. Samme for meg hvilket format som vinner, men vi må ha kun ETT format å forholde oss til. Er nok dette bransjen også har innsett. Få brukere har satset på de nye formatene på grunn av usikkerheten som har rådet, og dermed har hele bransjen, både Blu-ray og HD-DVD, tapt penger. Penger er som kjent det disse selskapene til syvende og sist bryr seg om, så selskapenes overgang til Blu-ray er klart motivert av ønsket om å få fart i HD-markedet. DVD-markedet har jo også stagnert på grunn av formatkaoset, siden entusiastene ikke gidder å investere i en teknologi på vei ut.

 

Jeg kan nå endelig begynne å investere i nye filmer, og kommer nok til å skaffe meg en Blu-ray-spiller ganske snart. Er år og dag siden jeg har kjøpt en DVD, siden jeg ikke investerer i utdatert teknologi. Deilig at dette tåpelige formatkaoset nå tar slutt.

Lenke til kommentar

Hva er et format ?

- en måte å kode tall på og i dette tilfelle å legge inn disse på en plastskive - for salg.

Hvilket system som velges er oss forbrukere revnede likgyldig.

Så mitt utgangspunkt er at det mest forbrukervennlige vinner.

Det med minst koder og drit som bare er egnet til å tjene selgerene - og særlig når det går på bekostning av brukerene.

Det er også en selskapskrig - den som vinner tjener mest penger og hva vil selskapet bruke gevinsten til ?

Sony er en kontrollfreak og en kan vel forvente at penger brukes på å utvike kontrollønsket ?

Vår fordel ?

Lenke til kommentar
Må minne om at Sony er et drittselskap som i ord og handling viser at de søker ekstrem kontroll over kundene sine.

 

Ikke sikker på om du har fått med deg dette, men Sony er faktisk firmaet som har vasket seg. Jeg har i hvert fall langt større tiltro til et format backet av Sony enn et format backet av Microsoft. Sistnevnte selskap har aldri gjort noe for å være mer forbrukervennlig, snarere motsatt. :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg nettopp kjøpt en HD DVD spiller til HTPCen min. Blir litt irritert hvis formatet forsvinner innen et par år, men den virker jo fremdeles som en vanlig DVD rom likevel.

Den er faktisk mye roligere enn en standard DVD brenner da den ikke ruser opp i max turtall hver gang du legger i en ny disk.

 

Vinner BD får jeg kjøpe en vanlig BD spiller til hjemmekinoen så kan jeg spille begge deler.Varer HD DVD formatet mer enn 2-3 år er nok alle delene i pcen min byttet ut før den tid likevel s¨....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...