Gå til innhold

Toshiba tror fortsatt på HD DVD


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Blu-Ray har nå 85 % av salget i USA. Det er ingen HD-DVD filmer på topp 10 lista over solgte titler.

 

I Norge har Blu-Ray fra før av ca. 80 % av markedet, og andelen har neppe gått ned de siste dagene.

 

Fint at krigen endelig er over! Og for en gangs skyld vant Sony og det beste formatet - vanligvis pleier jo begge de partene å tape.

Jeg er ikke enig at Blu-ray er det beste formatet. Sett fra forbrukers synspunkt er HD-DVD langt på vei å foretrekke.

 

Hvis det blir at BR går av med seieren mellom de to formatene, tror jeg de taper krigen om hjemmemarkedet. Salget av vanlige DVD spillere er fortsatt meget bra. BR blir for dyrt rett og slett. I mellomtiden kommer stadig flere gode alternativer for kjøp av filmer på nett.

Lenke til kommentar
hva skjer nå med filmene som er ut gitt ut på hd-dvd ?

kommer de i blu-ray formatet ?

hva skjer juridisk med dem som nettopp har skaffet seg hd-dvd filmer og spiller ?

 

hvor går det når de komemer for å bytte dem inn ?

1. Regner med at Universal går over til Blu-ray, og at Paramount går tilbake til Blu-ray, de kommer til å gi ut filmene på Blu-ray

 

2. De som nettopp har skaffet seg HD-DVD og spiller kan i enkelte tilfeller levere det tilbake i butikken (hvis butikken har fri returrett, mange har det)

 

Eller så har de ingen rettigheter. De har jo en god DVD spiller, og den kan spille HD-DVD filmer, selv om fremtidig tilgjengelighet høyst sannsynlig kommer til å bli dårlig.

Lenke til kommentar
hva skjer nå med filmene som er ut gitt ut på hd-dvd ?

kommer de i blu-ray formatet ?

hva skjer juridisk med dem som nettopp har skaffet seg hd-dvd filmer og spiller ?

 

hvor går det når de komemer for å bytte dem inn ?

1. Regner med at Universal går over til Blu-ray, og at Paramount går tilbake til Blu-ray, de kommer til å gi ut filmene på Blu-ray

 

2. De som nettopp har skaffet seg HD-DVD og spiller kan i enkelte tilfeller levere det tilbake i butikken (hvis butikken har fri returrett, mange har det)

 

Eller så har de ingen rettigheter. De har jo en god DVD spiller, og den kan spille HD-DVD filmer, selv om fremtidig tilgjengelighet høyst sannsynlig kommer til å bli dårlig.

 

hd-dvd spilleren hadde de kjøpt for framtiden og nå kan de ikke bruke den til annet en å se på de "gamle" hd-dvd filmene. jeg håper det ikke er for mange som har kjøpt hd-dvd spiller .

 

det blir interessant å se hva som skjer i USA.

sikker en del bråk fra dem som hadde kjøpt hd-dvd spiller der.

som kjen så er de litt for seg selv der borte når det gjelder søksmål og slikt

 

slik jeg ser det så er hd format ikke kommet skikelig i gang enda.

- fordi nesten ingen har laget kombi spiller - ingen til en aksebtabel pris

- bd er for dyr ( jeg er red for at prisen ikke går ned på en stund)

- ikke så mange som har tv som støtter dette format

- produsenten sitter og venter på at vi skal kjøpe de dyre spileren mens vi venter på noe som er biligere

- få sender i hd formatet

- snuskede spill av sony

det er sikker flere men jeg kommer ikke på noen nå

 

selv om jeg ikke har skaffet meng non hd spiller så likte jeg hd-dvd best

Lenke til kommentar
hd-dvd spilleren hadde de kjøpt for framtiden og nå kan de ikke bruke den til annet en å se på de "gamle" hd-dvd filmene. jeg håper det ikke er for mange som har kjøpt hd-dvd spiller .

De har en meget god DVD spiller da... :roll: De HD-DVD filmene som allerede er ute slutter heller ikke å fungere over natten.

 

- bd er for dyr ( jeg er red for at prisen ikke går ned på en stund)

Her tar du fulstendig feil. Prisen på Blu-ray kommer til å fortsette nedover. Blu-ray har vunnet denne krigen, nå begynner krigen mot DVD.

 

- ikke så mange som har tv som støtter dette format

Jo, begynner å bli mange HD-klare TV'er ute nå. De fleste nye TV'er som selges er HD-klare

 

- få sender i hd formatet

Hvile TV-kanaler som sender i HD blir en annen diskusjon. Hjemme hos meg har jeg jeg 7 kanaler som sender i HD.

 

- snuskede spill av sony

Den må du utdype, kan ikke se at Sony har gjort noe galt her.

Lenke til kommentar

den største grunnen til at hd-dvd taper er fordi sony gjorde det slik at ps3 spiller av bd. da får man den effekten et alle tror at bd kommer til å vinne og da bygger det seg slik opp at ingen tør å satse på noen annenet format.

 

da får man den effekten som sier at bd vinner fordi mange ønsker å spille dataspil på ps3. oprinelig så var det kun for å spille dataspil og blu-ray støtten er ren bonus.

 

hvis de da skulle kjøpe hd-fil og for å slippe å kjøpe en spiller til sa kjøpt de bd filmer.

dette så konkurrentene og turte ikke å satse skikkelig på hd-dvd formatet

 

 

uten om discovery hd og noen fra canal digital hvilke kanaler er det du har som er i hd. jeg regner med at viasat har noen også.

du har antakelig abonnent hos både canal digital og viasatt pluss noen til for å få så mage kanaler i hd

 

 

riktig nok har nye tv-er hd støtte i varierende grad , men det er forsatt ikke mange som kjøpe tv-er over 32 tommer og fra 32 tommer og ned over så har forskjellen på hd og vanlig bilde liten effekt

det er også mange som ikke ønsker å kaste den gamle tven sin enda fordi den er for nye. ( ny tv rett for flatskjerm boomen)

min tver bare noen få år selv om den ikke er en flatskjerm

min lokale distributør har lanser en dekoder som støtter hd formatet men de levere ingen kanaler på dette formatet enda.

jeg får håpe på at det er mulig å ned-skalere hd bilde hvis det er nødvendig slike at jeg slipper å kjøpe nytt tv med engang det kommer hd kanaler

Lenke til kommentar
den største grunnen til at hd-dvd taper er fordi sony gjorde det slik at ps3 spiller av bd. da får man den effekten et alle tror at bd kommer til å vinne og da bygger det seg slik opp at ingen tør å satse på noen annenet format.

Og så? Hva er "snuskete" med dette? Ingen som hindret Microsoft å putte en HD-DVD spiller inn i XBOX360...

Sony satset faktisk endel der. Blu-ray var med på å gjøre at Playstation 3 kom 1 år etter XBOX360, da Blu-ray spilleren var veldig dyr å lage i starten

 

da får man den effekten som sier at bd vinner fordi mange ønsker å spille dataspil på ps3. oprinelig så var det kun for å spille dataspil og blu-ray støtten er ren bonus.

Playstation 2 var veldig tidlig ute med en DVD spiller, så Sony har hatt en tradisjon med å stltte film. Dessuten bruker også spillene til Playstation 3 også Blu-ray, dog kun enkeltlag (25GB)

 

hvis de da skulle kjøpe hd-fil og for å slippe å kjøpe en spiller til sa kjøpt de bd filmer.

dette så konkurrentene og turte ikke å satse skikkelig på hd-dvd formatet

Hvis du gidder å sjekke hvilke av "konkurentene" som er medlem i HD-DVD-gruppen sammenlignet med BDA (Blu-ray Disc Asociation) så skjønner du kanskje hvorfor flere ikke har satset på HD-DVD...

 

uten om discovery hd og noen fra canal digital hvilke kanaler er det du har som er i hd. jeg regner med at viasat har noen også.

du har antakelig abonnent hos både canal digital og viasatt pluss noen til for å få så mage kanaler i hd

Nå har ikke Viasat. Har Canal Digital på kabel.

De kanalene jeg har er: Discovery HD, History Channel HD, Silver HD, Voom HD, Canal + Film HD, Canal + Sport HD og SVT HD.

 

riktig nok har nye tv-er hd støtte i varierende grad , men det er forsatt ikke mange som kjøpe tv-er over 32 tommer og fra 32 tommer og ned over så har forskjellen på hd og vanlig bilde liten effekt

Selv om det ikke er stor forskjell på en 32" så er det ikke noe problem å se forskjell på en standard DVD spiller og Blu-ray på en 32". Bildet med Blu-ray blir klarere, skarpere og flere detaljer kommer frem.

 

jeg får håpe på at det er mulig å ned-skalere hd bilde hvis det er nødvendig slike at jeg slipper å kjøpe nytt tv med engang det kommer hd kanaler

Det er ikke noe problem, alle dekodere gjør det. Regner med at du bruker SCART, den kontakten støtter ikke HD, da blir bildet skalert ned automatisk

Lenke til kommentar
riktig nok har nye tv-er hd støtte i varierende grad , men det er forsatt ikke mange som kjøpe tv-er over 32 tommer og fra 32 tommer og ned over så har forskjellen på hd og vanlig bilde liten effekt

 

Min erfaring fra jobb hos elektroforhandler i sommer var at de aller fleste ville ha skjermer på 37 tommer eller mer. Jeg får nøyaktig det samme inntrykket når jeg er innom elkjøp eller expert, at salgspresset er størst på 37 og 40 tommer. :)

Lenke til kommentar
den største grunnen til at hd-dvd taper er fordi sony gjorde det slik at ps3 spiller av bd. da får man den effekten et alle tror at bd kommer til å vinne og da bygger det seg slik opp at ingen tør å satse på noen annenet format.

Og så? Hva er "snuskete" med dette? Ingen som hindret Microsoft å putte en HD-DVD spiller inn i XBOX360...

Sony satset faktisk endel der. Blu-ray var med på å gjøre at Playstation 3 kom 1 år etter XBOX360, da Blu-ray spilleren var veldig dyr å lage i starten

 

da får man den effekten som sier at bd vinner fordi mange ønsker å spille dataspil på ps3. oprinelig så var det kun for å spille dataspil og blu-ray støtten er ren bonus.

Playstation 2 var veldig tidlig ute med en DVD spiller, så Sony har hatt en tradisjon med å stltte film. Dessuten bruker også spillene til Playstation 3 også Blu-ray, dog kun enkeltlag (25GB)

 

hvis de da skulle kjøpe hd-fil og for å slippe å kjøpe en spiller til sa kjøpt de bd filmer.

dette så konkurrentene og turte ikke å satse skikkelig på hd-dvd formatet

Hvis du gidder å sjekke hvilke av "konkurentene" som er medlem i HD-DVD-gruppen sammenlignet med BDA (Blu-ray Disc Asociation) så skjønner du kanskje hvorfor flere ikke har satset på HD-DVD...

 

uten om discovery hd og noen fra canal digital hvilke kanaler er det du har som er i hd. jeg regner med at viasat har noen også.

du har antakelig abonnent hos både canal digital og viasatt pluss noen til for å få så mage kanaler i hd

Nå har ikke Viasat. Har Canal Digital på kabel.

De kanalene jeg har er: Discovery HD, History Channel HD, Silver HD, Voom HD, Canal + Film HD, Canal + Sport HD og SVT HD.

 

riktig nok har nye tv-er hd støtte i varierende grad , men det er forsatt ikke mange som kjøpe tv-er over 32 tommer og fra 32 tommer og ned over så har forskjellen på hd og vanlig bilde liten effekt

Selv om det ikke er stor forskjell på en 32" så er det ikke noe problem å se forskjell på en standard DVD spiller og Blu-ray på en 32". Bildet med Blu-ray blir klarere, skarpere og flere detaljer kommer frem.

 

jeg får håpe på at det er mulig å ned-skalere hd bilde hvis det er nødvendig slike at jeg slipper å kjøpe nytt tv med engang det kommer hd kanaler

Det er ikke noe problem, alle dekodere gjør det. Regner med at du bruker SCART, den kontakten støtter ikke HD, da blir bildet skalert ned automatisk

 

 

 

 

det var lit uklart . har viasat hd kanaler eller ikke ?

 

 

siden sony kom med bd spiller som bonus ( husk at det var ikke p.g.a. bd den ble kjøpt) da er det ikke riktig å frem den som et argument for at bd har vunnet krigen.

men det kan virke som om det er det som fikk konkurentene til å gi seg .

 

hvilken konkurense er det når et produkt gies nesten gratis bort og så fremer det som argumet for at den ene har vunnet når konkurenten sin må batales for ?

 

bd ble git bort til kundene av ps3 selv om bd var dyrere i motsetning til hd-dvd som var biligere selv om man bar kunne får den ved å kjøpe en ren spiller. dette ser jeg som konkuranse vridnig eller snusk

 

skal dette vær avgjørende hvem som vinenr ?

Lenke til kommentar
siden sony kom med bd spiller som bonus ( husk at det var ikke p.g.a. bd den ble kjøpt) da er det ikke riktig å frem den som et argument for at bd har vunnet krigen.

men det kan virke som om det er det som fikk konkurentene til å gi seg .

 

hvilken konkurense er det når et produkt gies nesten gratis bort og så fremer det som argumet for at den ene har vunnet når konkurenten sin må batales for ?

 

bd ble git bort til kundene av ps3 selv om bd var dyrere i motsetning til hd-dvd som var biligere selv om man bar kunne får den ved å kjøpe en ren spiller. dette ser jeg som konkuranse vridnig eller snusk

 

skal dette vær avgjørende hvem som vinenr ?

Beklager elg-elg123, men dette er bare vrøvl fra ende til annen!

 

Blu-ray er ikke en bonus i Playstation 3. Alle Playstation 3 spill er på Blu-ray, så den må ha Blu-ray spilleren.

 

Synes ikke 4000 kroner for en Playstation 3 er å gi bort gratis! I begynnelsen ble Playstation 3 litt subsidiert, men det er helt vanlig på spillekonsoller, fordi det er spillene som de tjener penger på.

 

HD-DVD har også gitt bort masse filmer. Kjøper du en HD-DVD spiller nå så får du med 5 stk. gratis HD-DVD filmer. Samme gjelder også enkelte Blu-ray spillere, så kan ikke helt se at den ene siden er mer "snuskete" enn den andre. Toshiba selger også HD-DVD spillerene sine med et ganske stort tap nå, er det også "snusk"?

 

Statistikken over antall solgte HD-DVD og Blu-ray inkluderer ikke filmene som er gitt bort.

Lenke til kommentar

Blu-ray er ikke en bonus i Playstation 3. Alle Playstation 3 spill er på Blu-ray, så den må ha Blu-ray spilleren.

 

En fin liten tilleggsopplysning er at det nå ryktes at Microsoft må komme med en oppfølger til XBox 360 lenge før en evt. Playstation 4 kommer, fordi det ordinære DVD-drevet i XBox 360 ikke gir nok plass på platene til nok høyoppløste teksturer til fremtidige spill. :)

 

Blu-Ray i PS3 var intet mindre enn det eneste lure valget, Microsoft trodde de kunne ta en større markedsandel (eller i hvert fall en stor nok) ved å slippe XBox 360 så tidlig som mulig og være først til markedet, men mot slutten av XBox' levetid (som blir mye før PS3 nærmer seg slutten) vil de måtte betale for det. At en kan spille BD-filmer på en PS3 er også en av tingene som gjør at folk kjøper PS3, da en ikke bare har en spillkonsoll, men et HD-mediasenter. :)

Lenke til kommentar

Toshiba måtte jo gjøre det for ikke å komme i bakleksa.

det du i ikke forstår ( virke slik) er at de som kjøpte ps3 ikke kjøpte den få å spille bd-filmer men for å spille.

da blir de feil i mine øyne når det skal være med å ta knekken på hd-dvd.

 

muligheten til å spille av hd- filmer fik de med gratis mens hd-dvd måtte man kjøpe for å spille av hd filmene

 

at begge har drevet med snusk kommer jo av de måtte gjøre noe for motvirke konkurransen.

 

uansett så kommer det nok til å ta en stund før en ren bd-spiller kommer ned i behagelig pris som jeg mener ligger på ca 500 kr

en akseptabel pris blir noe annet. noen synes tusen kroner er nok mens andre mener at 3-4 tusen er greit nok

 

men så var de prisnivået på bd filmene da.

 

denne teknologien blir nok gammel før det blir en standard som alle må ha for å spille film. da må nok prisen ned på et behagelig nivå.

 

siden flere og flere lansere videoutleie over internnett / tv så spørs det om prisen på spilleren raser fort nok eller produsentene venter på at flere skal kjøpe noen stykker får de bestemmer seg for å senke prisen. side det er monopol ( bare bd) så kan produserte fort holde igjen på prisen for å tjene mest mulig penger. det er forsett for få som har det store behovet for hd-spillerne enda.

3 og en halv tusen er forsett lit mye i pris siden vanlig dvd eksisterer. de første dvd spilleren kostet sikkert mer i begynnelsen men da var jo vhs bra nok

Lenke til kommentar
Toshiba måtte jo gjøre det for ikke å komme i bakleksa.

det du i ikke forstår ( virke slik) er at de som kjøpte ps3 ikke kjøpte den få å spille bd-filmer men for å spille.

da blir de feil i mine øyne når det skal være med å ta knekken på hd-dvd.

 

Har du snakket med dem som kjøper PS3? De jeg kjenner som har PS3 sier at muligheten for å bruke PS3 som et HD mediacenter med BD-filmer og streaming av film over nettverket var en veldig viktig faktor for å kjøpe PS3. :)

 

muligheten til å spille av hd- filmer fik de med gratis mens hd-dvd måtte man kjøpe for å spille av hd filmene

 

Vel, det er "problem" Microsoft skapte selv ved å droppe HD-DVD-spiller på XBox 360 for å komme før PS3 til markedet. Microsoft kunne uten problemer utsatt lanseringen av XBox 360 med et halvt år og hatt HD-DVD innebygget. At Microsoft ikke gjorde det har ikke Sony eller BD-leiren skyld for, og det gjør heller ikke at Sony har drevet med snusk.

 

elg-elg123: Har du en HD-DVD-spiller?

Lenke til kommentar

selv om bd muligheten i ps3 er et viktig årsak så er neppe det hov årsaken til kjøpe av ps3 som er argumentet mitt

 

Microsofts ønsket neppe å virke snuskete som sony.

hvorfor er det dem som skal konkurrere mot sony ?

da ps3 turte ikke konkurrentene i filmbransjen å satse på hd-dvd og alt det dere ble forsinker samtidig som bd gruppe presset mer på

det har vær en litt rar effekt fra begynnelsen side så få har tur å konkurrere mod bd-gruppen.

effekten er at har noen sagt det så tror alle på det uten å undersøke det nærmere og det er den effekten sony med sin ps3 har utnytte rått - nå får igjen får bd vant på god og vondt.

 

 

 

jeg har svar i en annen tråd som handler om det samme at jeg ikke har hd spiller og det er det flere grunner til.

 

- hvilket format vinner

- hvorfor er bd spillerne så dyre ( om det er det som gjør at kombi spillerne også er dyre )

- tv min støtter ikke hd

- har heleller ingen hd kanaler tilgjengelig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...