Gå til innhold

Rykte: PlayStation 5 lar deg bruke 664 GB av den totale lagringsplassen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
newman221 skrev (Akkurat nå):

Noen som har lest om den integrerte disken er utbyttbar eller om man kan installere en ekstra m2-SSD?

Høyst usannsynlig at du skal kunne bytte ut den som allerede er i Playstation.

Det er en spesialdesignet SSD, som sannsynligvis er loddet fast i maskinen.

Lenke til kommentar
5 hours ago, Ghost pirate LeChuck said:

 Har 210 kjøpte storspill i Psn biblioteket på ps4 og sletter og laster ned etter behov. Har 500/500 linje. Stor nok disk til alle spillene hadde jeg ikke fått uansett.  Men for all del, hadde jo vært greit med 1TB som ps4 har. 
De som sitter på treg ADSL er det kanskje verre med. Men dere kjøper vel spillene på disk uansett?

 

Hjelper sjeldent med 500/500 mbps når du skal laste ned fra PlayStation Store. De serverne er jo so oftest grisetrege, spesielt når du skal laste ned nye spill når det er nye og aktuelle. Da er jeg ikke i nærheten av å utnytte min 1000/1000 mbps linje hvertfall.

Microsoft er også skuffende dårlige her på Microsoft/Xbox Store, men dog et stykke foran Sony og PlayStation Store. Men får ikke akkurat i nærheten av 1000/1000 mbps der heller.

Mens Battle.net, Steam osv på PC stortsett alltid klarer å gi meg 125 MBps.

Lenke til kommentar
RamGuy skrev (1 time siden):

 

Hjelper sjeldent med 500/500 mbps når du skal laste ned fra PlayStation Store. De serverne er jo so oftest grisetrege, spesielt når du skal laste ned nye spill når det er nye og aktuelle. Da er jeg ikke i nærheten av å utnytte min 1000/1000 mbps linje hvertfall.

Microsoft er også skuffende dårlige her på Microsoft/Xbox Store, men dog et stykke foran Sony og PlayStation Store. Men får ikke akkurat i nærheten av 1000/1000 mbps der heller.

Mens Battle.net, Steam osv på PC stortsett alltid klarer å gi meg 125 MBps.

Det pleier å gå veldig bra. Bare å tømme cache på ps4 av og til så går det som et skudd, men ikke alltid at det nytter. Nye spill forhåndsbestiller jeg som regel så de ligger ferdig nedlastet før jeg i det hele tatt kan spille de. Har sjelden hatt  problemer med nedlastingsfart. Husk å tømme cache når det går dørgende tregt. Det gjør veldig ofte underverker.

Lenke til kommentar
10 hours ago, Ghost pirate LeChuck said:

Men for all del, hadde jo vært greit med 1TB som ps4 har. 

PS4 Pro 1TB har 931GB etter konvertering til Gibibyte.

Syntes artikkelen kunne tatt med at de 825GB er uten konvertering til Gibibyte. PS5 kommer med 768GB etter konvertering til Gibibyte. OSet reserverer selvfølgelig over 100GB akkurat som Series X på grunn av funksjoner som resume play. Da havner man lett på 664GB. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ghost pirate LeChuck skrev (8 timer siden):

Det pleier å gå veldig bra. Bare å tømme cache på ps4 av og til så går det som et skudd, men ikke alltid at det nytter. Nye spill forhåndsbestiller jeg som regel så de ligger ferdig nedlastet før jeg i det hele tatt kan spille de. Har sjelden hatt  problemer med nedlastingsfart. Husk å tømme cache når det går dørgende tregt. Det gjør veldig ofte underverker.

Hvordan tømmer man cache? Trodde jeg hadde rimelig god kontroll på de forskjellige fiffige funksjonene på maskina, men dette har gått meg hus forbi.

Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (9 timer siden):

Hvordan tømmer man cache? Trodde jeg hadde rimelig god kontroll på de forskjellige fiffige funksjonene på maskina, men dette har gått meg hus forbi.

Du slår av Playstation helt, ikke dvalemodus. så trekker du ut strømkontakten i minimum 30 sekunder. så setter du den i igjen og starter maskinen. Da tømmes cache. Jeg gjør alltid det når nedlanstingene går veldig tregt. Og det funker, ikke alltid, men veldig ofte, når det er cachen som er problemet og ikke serverne :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ghost pirate LeChuck skrev (17 timer siden):

Du slår av Playstation helt, ikke dvalemodus. så trekker du ut strømkontakten i minimum 30 sekunder. så setter du den i igjen og starter maskinen. Da tømmes cache. Jeg gjør alltid det når nedlanstingene går veldig tregt. Og det funker, ikke alltid, men veldig ofte, når det er cachen som er problemet og ikke serverne :)

Flott. Skal teste dette. Er minst et år siden jeg hadde strømkontakten ute, og sikkert en måned siden jeg slo den helt av (Elsker dvalemodusen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...