Gå til innhold

Bør sosiale medier tillate oppfordring til vold mot farlige individer?


  

15 stemmer

  1. 1. Er individer som PJW og Milo Yiannopoulous farlige?

  2. 2. Bør sosiale medier tillate oppfordring til vold mot individer som PJW og Milo Yiannopoulos?



Anbefalte innlegg

Individer som Paul Joseph Watson og Milo Yiannopoulos ble i mai klassifisert som farlige av Facebook. De har derfor blitt kastet ut av Facebook for livsstid, og det er ikke lov å linke til deres innhold uten å fordømme det.

 

Facebook har nå tatt et steg videre. Det er nå lov å oppfordre til vold så lenge det er mot individer som Facebook har klassifisert som farlige. Personlig føler jeg at dette er et farlig trend, og det som skremmer meg mest er at lederene i Facebook forstår ikke at dette er langt over grensen.

 

Så hva synes dere om dette? Gjorde Facebook et riktig valg? Bør andre sosiale medier følge i Facebook sine fotspor?

 

2019-07-09_18-29-17.jpg?itok=ixl9w4CJ

 

https://www.facebook.com/communitystandards/credible_violence/

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Du kan ikke oppfordre til brutal vold mot personer på vår platform med mindre det er mot akkurat disse personene eller personer som er beskyldt for voldelige eller seksuelle lovbrudd via media"

Hva i alle dager slags unntak er det de kommer med? Er det noen forhistorie her jeg ikke har fått med meg?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Du kan ikke oppfordre til brutal vold mot personer på vår platform med mindre det er mot akkurat disse personene eller personer som er beskyldt for voldelige eller seksuelle lovbrudd via media"

Hva i alle dager slags unntak er det de kommer med? Er det noen forhistorie her jeg ikke har fått med meg?

Individene ble klassifisert som farlige, de ble ikke kastet ut av FB fordi de oppfordret til vold eller fordi de brøt retningslinjene. Det de mener med farlige er at retorikken deres kan føre til at andre utfører vold.

 

FB sier nå at det er ikke mot deres retningslinjer å oppfordre til vold mot slike individer.

 

Det blir litt som å si at det ikke er ulovlig å banke opp folk som tidligere har utført vold. Slik fungerer heldigvis ikke norsk lov.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Individene ble klassifisert som farlige, de ble ikke kastet ut av FB fordi de oppfordret til vold eller fordi de brøt retningslinjene. Det de mener med farlige er at retorikken deres kan føre til at andre utfører vold.

 

FB sier nå at det er ikke mot deres retningslinjer å oppfordre til vold mot slike individer.

 

Det blir litt som å si at det ikke er ulovlig å banke opp folk som tidligere har utført vold. Slik fungerer heldigvis ikke norsk lov.

Ser nå at det ikke bare er lov til å oppfordre til brutal vold men også lovt med dødstrusler noe som jo ikke gir noen mening siden uansett hvem det er mot så er dødstrusler fortsatt ulovlig i USA, UK og i norge så jeg skjønner ikke hva facebook holder på med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo ikke mulig å svare noe annet enn nei på spm 2.

Joda, jeg valgte "Ja", det gikk helt greit.

 

Dog syns jeg det var interessant hva som anses som farlige personer-organisasjoner

 

Screen-Shot-2019-07-10-at-13-58-46.png

https://www.facebook.com/communitystandards/dangerous_individuals_organizations

 

Sitter nå og venter på at denne karen blir perma-banned

 

Screen-Shot-2019-07-10-at-13-58-20.png

 

Samt denne dama her:

Screen-Shot-2019-07-10-at-14-05-32.png

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det egentlige spørsmålet er om det er ønskelig å tillate vold mot personer man er uenig med, alternativt personer med et politisk ukorrekte meninger. Evt også om man skal tillate vold I tilfeller der man ikke er I stand til å faktisk reflektere over andres og egne meninger.

Lenke til kommentar

Det egentlige spørsmålet er om det er ønskelig å tillate vold mot personer man er uenig med, alternativt personer med et politisk ukorrekte meninger. Evt også om man skal tillate vold I tilfeller der man ikke er I stand til å faktisk reflektere over andres og egne meninger.

De sier jo at hvis du har en god nok grunn i deres øyne så er det helt OK. Slippery slope, lets see where this leads! 

 

Kan hende de bare vil at folk skal bytte plattform snart, at FB har utspilt sin rolle og at de har en annen greie klar? Eierne som skype kjøpte MSN opp for å bare legge ned MSN så folk ble tvunget til å bruke skype, så why not? Begynner jo å bli hamskifte-tid?

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Å oppfordre til vold mot noen som helst bør ikke tillates samme hvilken plattform man bruker. Om man gjør det i gata eller på internett er likegyldig.

 

At disse to individene er klassifisert som "farlige" viser jo egentlig bare hvor langt tankepolitiet er villige til å gå i sin søken etter total meningsdominans.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette var vel drøyt og reglene ser ut til å ha blitt moderert nå.

 

Men terroristganisasjonen Antifa fortsatt tillatt på Facebook.

Det ble reversert akkurat nå. Ikke rart, med tanke på at mange på venstresiden forsto at dette var galt. Men at forandringen engang gikk igjennom sier litt om hva slags folk som styrer Facebook.

 

Og Facebook har mange skjulte regler, jeg tipper at reglen fortsatt gjelder i praksis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det ble reversert akkurat nå. Ikke rart, med tanke på at mange på venstresiden forsto at dette var galt. Men at forandringen engang gikk igjennom sier litt om hva slags folk som styrer Facebook.

Det er liten tvil om at ledelsen i sosiale medier lever i et ekkokammer. Under en høring i Kongressen skrøt Zuckerberg om hvor mye de nå jobbet for å få sensurert terrorister. Hun fikk da raskt motsvaret at "Diamond and Silk", som de akkurat hadde sensurert, ikke var terrorister. Han så ganske så forvirret ut av at ikke alle var inneforstått med at alle konservative personer var terrorister.

 

diamondandsilkfb_si.jpg

Endret av robertaas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...