Gå til innhold

Så mange «snylter» på Netflix gjennom andres kontoer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De taper mye mer ved å ha regionsperrer på innholdet

 

Det er hovedgrunden til at jeg IKKE har Netflix..

​Nå har jeg VPN, men siden jeg må bryte lover for å kunne se samme filmer som venner I USA/Canada osv..  så er det fort at en av gutta sender den til meg, eller lignende.. 

 

​åpnes det for fjærning av regionsperre, eventuelt tillater bruk av VPN uten "slakt" så vil jeg blitt kunde på Netflix på dagen..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den dagen vi har fritt utvalg av alle filmer på en platform med ingen begrensinger tilbake i tid og framover av nye filmer etter en viss tidsperiode skal jeg gledelig dumpe 1-2k i året for den platformen.

 

Men til da, "piratverdenen" er mer luksuriøs enn noe annet der ute jeg kan komme på, ubegrenset nedlasting'er så lenge du har plass og du betaler såvidt noe for og laste det ned. Enten du har VPN eller ikke.

 

Personlig liker jeg å holde meg på "den lovlige siden", men ettersom alle skal ha sin egen platform tviler jeg på at det kommer en platform eller en dag hvor vi alle kan nyte filmer i fred og ro uten mye torrent-piss.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For noe vås.
 

48 prosent av Netflix-snylterne sier de ser på tjenesten gjennom foreldrenes innlogging, 14 prosent gjennom et søsken og 12 prosent gjennom sin bedre halvdel.


Selv ikke den norske statskanalen tar avgift fra barn, voksne og ektefeller i samme husstand, det er ikke snylting å dele en Netflix-konto med familiemedlemmer.

 

Selv om man deler Netflix-konto med naboen eller en fetter i Kautokeino, så har Reed Hastings, sjefen i Netflix, flere ganger tidligere sagt at det er helt okey for Netflix.

"We love people sharing Netflix, that's a positive thing, not a negative thing." - Reed Hastings

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Har du noen tall på dette eller er det kun en mening du framlegger som fakta?

Bare å stikke innom en vilkårlig torrent side og telle antall nedlastninger, eller lese hva vi skriver på dette forumet

 

Jeg har betalt for Netflix i flere måneder og har i den perioden kun lastet ned innhold som ikke er tilgjengelig på NORSK Netflix

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den dagen vi har fritt utvalg av alle filmer på en platform med ingen begrensinger tilbake i tid og framover av nye filmer etter en viss tidsperiode skal jeg gledelig dumpe 1-2k i året for den platformen.

 

Men til da, "piratverdenen" er mer luksuriøs enn noe annet der ute jeg kan komme på, ubegrenset nedlasting'er så lenge du har plass og du betaler såvidt noe for og laste det ned. Enten du har VPN eller ikke.

 

Personlig liker jeg å holde meg på "den lovlige siden", men ettersom alle skal ha sin egen platform tviler jeg på at det kommer en platform eller en dag hvor vi alle kan nyte filmer i fred og ro uten mye torrent-piss.

 

Så generøs du er... Opptil hele 170kr pr mnd er du villig til å betale for en tjeneste som inneholder alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så generøs du er... Opptil hele 170kr pr mnd er du villig til å betale for en tjeneste som inneholder alt.

Usikker på hva en platform med alt av innhold burde koste mtp hvor mange forskjellige platformer som eksisterer når og hvor mye dette burde koste til hver enkelt platform tjener nok eller mer til og overleve.

 

170 i mnd ja, tenkte ikke det ble så lite. Hva tenker du en platform med alt av content burde koste :?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Usikker på hva en platform med alt av innhold burde koste mtp hvor mange forskjellige platformer som eksisterer når og hvor mye dette burde koste til hver enkelt platform tjener nok eller mer til og overleve.

 

170 i mnd ja, tenkte ikke det ble så lite. Hva tenker du en platform med alt av content burde koste :?

Ikke helt sikker, men med tanke på at det koster 399 for Premier League alene, og at CanalDigital tar rundt 400 pr mnd for sin begrenset underholdende kanalpakke vil jeg tippe "ganske mye". Bare NRK koster 250 pr mnd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er hovedgrunden til at jeg IKKE har Netflix..

​Nå har jeg VPN, men siden jeg må bryte lover for å kunne se samme filmer som venner I USA/Canada osv.. så er det fort at en av gutta sender den til meg, eller lignende..

 

​åpnes det for fjærning av regionsperre, eventuelt tillater bruk av VPN uten "slakt" så vil jeg blitt kunde på Netflix på dagen..

Det er ikke Netflix som bestemmer dette. Og det er ingen som har gjort mer enn Netflix på dette området. Netflix ønsker ikke regionssperre, men de må forholde seg til en bransje som består av en del dinosaurer. Men dette går uansett i riktig retning. Uansett merkelig at du gir skylden for dette på Netflix. Er du imot regionssperre så bør du absolutt betale for Netflix. Og slutte å betale for tradisjonell tv som get og canal digital. Det er nemlig den bransjen som har skyld i at vi har regionssperrer.

 

For hvis eksempelvis tv2 betaler for å vise en tv serie i Norge. Så vil ofte det være en eksklusiv rett til å vise akkurat denne tv serien i Norge. Og da kan ingen andre vise den. Men Netflix har kanskje retten til tv serien i USA. Og her oppstår behovet for regionssperre. Netflix er nødt til å gjøre det, ellers ville de ha åpnet seg for en rekke av søksmål.

Endret av Kron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Snylter synes jeg blir feil da tjenestene legger opp til at du kan se på flere skjermer. Det er heller ikke noe begrensning på dette, og tviler på at det er imot retningslinjene til de forskjellige streaming tjenestene.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...