Gå til innhold

Så mange «snylter» på Netflix gjennom andres kontoer


Anbefalte innlegg

Ikke helt sikker, men med tanke på at det koster 399 for Premier League alene, og at CanalDigital tar rundt 400 pr mnd for sin begrenset underholdende kanalpakke vil jeg tippe "ganske mye". Bare NRK koster 250 pr mnd. 

Fotball har aldri vært billig og så lenge folk er villige til å betale så mye..

 

NRK er tvang og de fleste ville ikke betalt om de hadde valget

 

Netflix har allerede 3 valg, og det kan umulig være så mye arbeid å gi kunder ett 4. valg, betale mer for mer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det da ingen som har kalt folk i samme husstand for snyltere! Det undersøkelsen viser til er voksne barn som har flyttet hjemmefra og fremdeles bruker Netflix en til pappa, eller kjærester som ikke bor sammen, eller brødre som "deler" konto. Er du samboer så har dere 1 konto, bor du hjemme hos foreldrene dine så bruker du deres konto, men er det ulike bostedsadresse så kan du "bli voksen" å betale for deg.

 

Folk klager på lite innhold, øking i pris osv, men det de ikke skjønner er at om "alle" betalte for Netflix så hadde vi kanskje hatt en bedre løsning nå. Samme med Spotify. Jeg blir irritert av folk som ikke skjønner at de ødelegger for fellesskapet ved å ikke bidra. Det er de samme folka som klager på at skatten er så høy men samtidig snylter på nav, eller de samme folka som sutrer over hvor dyr forsikringen deres er, men ikke ser problemet i å "ta en spansk en" når mobilen gikk i bakken for å få utbetaling. Selskaper må kompensere for snyltere ett sted, og det går desverre utover de som er ærlige og redelige. Har du flytta fra redet så betaler du selv, flytter du inn med dama, så slutter dere å betale for en av kontoene. 1 husstand=1 konto, 2 husstander=2 kontoer. Det vil gjøre at selskaper som Netflix og Spotify har mer penger til å "krangle til seg" flere rettigheter som igjen vil føre til en bedre brukeropplevelse for oss. Det er ikke Netflix sin feil at de ikke har samme innhold i Norge, det er dem som sitter på rettighetene til distribusjonen i Europa som krever sitt. Netflix trenger penger for å betale lisenser.

Jeg betaler idag over 800 i mnd for ulike streaming tjenester, og betaler gledelig mer om dette gjør at streaming blir det vi alle drømmer om ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, vi får ikke bedre løsninger før produsentene/filmselskapene får fingern ut av rævva og skjønner at en aldri blir kvitt piratene om en skal tviholde på regionsperrene

 

Hadde hele verden betalt for Netflix og vi ikke hadde hatt pirater så ville vi hatt mindre innhold 

Vi får bedre innhold på grunn av pirater

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg snylter ikke. Men deler konto med min bror, har min egen profil der. Og betaler han ca halvparten i måneden for å spleise på den. :)

 

 

Her er det da ingen som har kalt folk i samme husstand for snyltere! Det undersøkelsen viser til er voksne barn som har flyttet hjemmefra og fremdeles bruker Netflix en til pappa, eller kjærester som ikke bor sammen, eller brødre som "deler" konto. Er du samboer så har dere 1 konto, bor du hjemme hos foreldrene dine så bruker du deres konto, men er det ulike bostedsadresse så kan du "bli voksen" å betale for deg.

 

Folk klager på lite innhold, øking i pris osv, men det de ikke skjønner er at om "alle" betalte for Netflix så hadde vi kanskje hatt en bedre løsning nå. Samme med Spotify. Jeg blir irritert av folk som ikke skjønner at de ødelegger for fellesskapet ved å ikke bidra. Det er de samme folka som klager på at skatten er så høy men samtidig snylter på nav, eller de samme folka som sutrer over hvor dyr forsikringen deres er, men ikke ser problemet i å "ta en spansk en" når mobilen gikk i bakken for å få utbetaling. Selskaper må kompensere for snyltere ett sted, og det går desverre utover de som er ærlige og redelige. Har du flytta fra redet så betaler du selv, flytter du inn med dama, så slutter dere å betale for en av kontoene. 1 husstand=1 konto, 2 husstander=2 kontoer. Det vil gjøre at selskaper som Netflix og Spotify har mer penger til å "krangle til seg" flere rettigheter som igjen vil føre til en bedre brukeropplevelse for oss. Det er ikke Netflix sin feil at de ikke har samme innhold i Norge, det er dem som sitter på rettighetene til distribusjonen i Europa som krever sitt. Netflix trenger penger for å betale lisenser.

Jeg betaler idag over 800 i mnd for ulike streaming tjenester, og betaler gledelig mer om dette gjør at streaming blir det vi alle drømmer om

 

Siterer meg selv også.

Jeg og min bror bor i forskjellige husstander, men vi spleiser på Netflix åkkesom. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er det da ingen som har kalt folk i samme husstand for snyltere! Det undersøkelsen viser til er voksne barn som har flyttet hjemmefra og fremdeles bruker Netflix en til pappa, eller kjærester som ikke bor sammen, eller brødre som "deler" konto. 

 

Hvor i artikkelen du kommenterer står det noe om dette?

 

Det står da vitterlig;

 

Så mange som 15-20 prosent av dem som har tilgang til strømmetjenester som Netflix, Hulu eller Amazon Video ser på tjenesten gjennom noen andres konto....
 
48 prosent av Netflix-snylterne sier de ser på tjenesten gjennom foreldrenes innlogging, 14 prosent gjennom et søsken og 12 prosent gjennom sin bedre halvdel.
 
Du ser ut til å trekke fakta rett ut av stumpen din, for det står nettopp at folk i samme husstand som ikke selv betaler for å se på Netflix, snylter.

 

I rapporten det lenkes til, står det ytterligere

 

We defined mooching as anyone who used a streaming service but did not pay for it.

 

Med andre ord, det er ingen forutsetning at dette er personer som ikke bor sammen, faktisk er den største gruppen "snyltere" barn som ser på foreldrenes Netflix-konto, sannsynligvis i samme husstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg snylter på en Tysker som hacket seg inn på kontoen min, for så å fylle inn SITT kredittkort på MIN konto... Har gjort det i over ett år nå ?

Det gir absolutt ingen mening.

er nok heller en stakkars tysker som har fått kortinfoen sin stjålet og blitt brukt av en hacker og ikke merket noe til det, men gir ikke så mye mening likevel nei

Lenke til kommentar

er nok heller en stakkars tysker som har fått kortinfoen sin stjålet og blitt brukt av en hacker og ikke merket noe til det, men gir ikke så mye mening likevel nei

 

Jeg fikk Spotify "hacka" (hadde brukt samme brukernavn/passord overalt), og når jeg omsider fikk tilbake kontrollen over kontoen var den registrert på et navn og adresse jeg ikke kjente til. En fyr i Texas. Var det kanskje en kredittkortsvindel inne i bildet her også, da? Forsto aldri poenget med det der.

 

edit: jeg hadde gratiskonto..

Endret av frohmage
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

er nok heller en stakkars tysker som har fått kortinfoen sin stjålet og blitt brukt av en hacker og ikke merket noe til det, men gir ikke så mye mening likevel nei

Kan godt være, det er ihvertfall fyllt inn ett kort nummer som ikke er mitt inne på min konto. Hvem som betaler aner jeg ikke. Har uansett gratis Netflix ?

Lenke til kommentar

Hvorfor f*** kalles fet å snylte når en delere en konto innom familien?

 

Det var da det dummeste.

 

Snylter dama mi på TVen akkurat nå??

Burde vi ha en tv boks hver? Muligens jeg burde trekke in en ny fiber in i huset mitt sånn at hu ikke snylter på interneten min?

 

Jeg snylter daglig ved å høre musikk på bussen fra folk som spiller for høyt i headsettene. Musikkindustrien har ikke funnet meg enda, men jeg vet de leter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

De taper mye mer ved å ha regionsperrer på innholdet

 

Utrolig mange som ikke forstår dette. De må gjøre det pga det er andre selskaper som er utgiver av filmene. Er i Europa og Norge har andre enn det de har i USA. Så ja, de må sperre for det når de utgiveren i våre områder ikke godtar avtalene.

Lenke til kommentar

Hvorfor f*** kalles fet å snylte når en delere en konto innom familien?

 

Det var da det dummeste.

 

Snylter dama mi på TVen akkurat nå??

Burde vi ha en tv boks hver? Muligens jeg burde trekke in en ny fiber in i huset mitt sånn at hu ikke snylter på interneten min?

Ja ikke sant. Når man tilogmed har forskjellige prisklasser etter hvor mange enheter man ønsker å kunne bruke samtidig så må man nesten gå ut ifra at det er meningen at man skal dele tilgangen. Eller mener de at det er for at bare jeg skal få mulighet til å se film på 2 PCer, TV og mobil samtidig?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...