Gå til innhold

Battlefield V venter til etter lansering med å introdusere mikrotransaksjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nysgjerrig på hvor mye penger det eventuelt kan ligge i å selge drakter og kostymer og om det virkelig er så mange som er villige til å bruke penger på det til at det lønner seg for utgiver. Gitt responsen på de omfattende tilpasningsmuligheten og hvor lite uniforme enhetene er ville jeg nesten tro at en skin-pakke som gav andre spillere riktig utseende ville solgt bedre enn klær og utstyr til en selv. 

Lenke til kommentar

Nysgjerrig på hvor mye penger det eventuelt kan ligge i å selge drakter og kostymer og om det virkelig er så mange som er villige til å bruke penger på det til at det lønner seg for utgiver. Gitt responsen på de omfattende tilpasningsmuligheten og hvor lite uniforme enhetene er ville jeg nesten tro at en skin-pakke som gav andre spillere riktig utseende ville solgt bedre enn klær og utstyr til en selv. 

 

Gta v har tjent 1 milliard dollar på mikrotransaksjoner.

Lenke til kommentar

hva med å kutte ut hele skiten?

spill klarte seg bra uten før, men nå skal jo de på død og liv ha ALLE pengene, ikkje bare nok penger.

neitakk.

 

 

Nå tar de riktig nok ikke betalt for den kommende DLC'en.

 

Om valget er gratis DLC eller gratis ekle leopard skins på våpenet så velger jeg det første.  Jeg kjenner jeg begynner å bli klar for BF nå :)

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

hva med å kutte ut hele skiten?

spill klarte seg bra uten før, men nå skal jo de på død og liv ha ALLE pengene, ikkje bare nok penger.

neitakk.

 

Du glemmer tre viktige ting her. For det første er det rent kosmetiske ting de vil selge. Vil du ikke ha det, er det bare å overse det fullstendig. Ingen tvinger deg til å kjøpe noe som helst.

 

For det andre har jeg forklart utallige ganger at hele F2P modellen er bygd opp rundt at 90% av spillerne ikke betaler en krone, mens resten betaler mer enn nok for hele gjengen. Om ti spillere betaler en tier hver eller én spiller betaler en hundrelapp spiller ingen rolle. De vil uansett ha tjent hundre spenn.

 

For det tredje øker budsjettene til spill veldig fort, og det koster å ha serverne oppe å gå. Likevel har prisen på spill ikke endret seg på veldig mange år. Det går ikke opp i opp. De må ha en måte å tjene mer på, og da er mikrotransaksjoner veien å gå. Det er ikke uten grunn de fleste MMORPGene i dag er F2P, men har microtransaksjoner i form av kosmetiske ting. Det er der pengene ligger, ikke i selve salget av spillet. Det er lett å tro at å kjøpe en ny hatt eller en ny jakke ikke bidrar til så veldig mye, men når vi snakker flere millioner hatter og jakker blir det jo en del til sammen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du glemmer tre viktige ting her. For det første er det rent kosmetiske ting de vil selge. Vil du ikke ha det, er det bare å overse det fullstendig. Ingen tvinger deg til å kjøpe noe som helst.

 

For det andre har jeg forklart utallige ganger at hele F2P modellen er bygd opp rundt at 90% av spillerne ikke betaler en krone, mens resten betaler mer enn nok for hele gjengen. Om ti spillere betaler en tier hver eller én spiller betaler en hundrelapp spiller ingen rolle. De vil uansett ha tjent hundre spenn.

 

For det tredje øker budsjettene til spill veldig fort, og det koster å ha serverne oppe å gå. Likevel har prisen på spill ikke endret seg på veldig mange år. Det går ikke opp i opp. De må ha en måte å tjene mer på, og da er mikrotransaksjoner veien å gå. Det er ikke uten grunn de fleste MMORPGene i dag er F2P, men har microtransaksjoner i form av kosmetiske ting. Det er der pengene ligger, ikke i selve salget av spillet. Det er lett å tro at å kjøpe en ny hatt eller en ny jakke ikke bidrar til så veldig mye, men når vi snakker flere millioner hatter og jakker blir det jo en del til sammen. :)

1 battlefield er ikke F2P det koster opp mot 1500kr om du vil ha super mega collection sak.

 

2. Som nevnt ca. En milliard ganger. Budsjettene går opp men det gjør salg og bruker masse også.

 

De hadde allerede tjener milliarder av kroner bare på å selge 60 dollar versjonen. Så legger du til special edition of super secret probation edition kan du slenge på hundrevis av millioner til i ren profitt.

 

Poenget er at EA vll ikke bare ha 10 milliarder i profitt de vil ha 20 eller 30 milliarder profitt fordi de ekssisterer kun for å gjøre sine investorere rikere.

 

 

Spillere som forsvarer spill utgivere på den måten du gjør. Er som damer som blir banket opp av gubben sin. "Ja men jeg fortjente det jo, middagen var ikke klar når jeg kom hjem"

Lenke til kommentar

 

Du glemmer tre viktige ting her. For det første er det rent kosmetiske ting de vil selge. Vil du ikke ha det, er det bare å overse det fullstendig. Ingen tvinger deg til å kjøpe noe som helst.

 

For det andre har jeg forklart utallige ganger at hele F2P modellen er bygd opp rundt at 90% av spillerne ikke betaler en krone, mens resten betaler mer enn nok for hele gjengen. Om ti spillere betaler en tier hver eller én spiller betaler en hundrelapp spiller ingen rolle. De vil uansett ha tjent hundre spenn.

 

For det tredje øker budsjettene til spill veldig fort, og det koster å ha serverne oppe å gå. Likevel har prisen på spill ikke endret seg på veldig mange år. Det går ikke opp i opp. De må ha en måte å tjene mer på, og da er mikrotransaksjoner veien å gå. Det er ikke uten grunn de fleste MMORPGene i dag er F2P, men har microtransaksjoner i form av kosmetiske ting. Det er der pengene ligger, ikke i selve salget av spillet. Det er lett å tro at å kjøpe en ny hatt eller en ny jakke ikke bidrar til så veldig mye, men når vi snakker flere millioner hatter og jakker blir det jo en del til sammen. :)

1 battlefield er ikke F2P det koster opp mot 1500kr om du vil ha super mega collection sak.

 

2. Som nevnt ca. En milliard ganger. Budsjettene går opp men det gjør salg og bruker masse også.

 

De hadde allerede tjener milliarder av kroner bare på å selge 60 dollar versjonen. Så legger du til special edition of super secret probation edition kan du slenge på hundrevis av millioner til i ren profitt.

 

Poenget er at EA vll ikke bare ha 10 milliarder i profitt de vil ha 20 eller 30 milliarder profitt fordi de ekssisterer kun for å gjøre sine investorere rikere.

 

 

Spillere som forsvarer spill utgivere på den måten du gjør. Er som damer som blir banket opp av gubben sin. "Ja men jeg fortjente det jo, middagen var ikke klar når jeg kom hjem"

1. Ingen grunn til å betale mer for det som allerede er i spillet. Og du får et fullverdig spill ved launch, og fortsetter å få gratis dlc resten av levetiden til spillet. (hvilket i alle tidligere tilfeller har vært like mye innhold som et ekstra spill)

 

2. Budsjett går opp, salgstall? Flere av de best selgende spillene gjennom tiden er eldre spill.

Lenke til kommentar

1. Ingen grunn til å betale mer for det som allerede er i spillet. Og du får et fullverdig spill ved launch, og fortsetter å få gratis dlc resten av levetiden til spillet. (hvilket i alle tidligere tilfeller har vært like mye innhold som et ekstra spill)

2. Budsjett går opp, salgstall? Flere av de best selgende spillene gjennom tiden er eldre spill.

At Mario og et par andre solgte enormt når det det var mindre konkurranse er ekstreme utstikkere.

Bare se på salgstall for 20 år siden. Da var et 60 dollar AAA spill en suksess om de solgte en halv til en million kopier. Battlefront 1 solgte SKUFFENDE 15 millioner kopier.

Og det var bare et spill EA slapp det året.

Siste COD had så langt tjent 500 000 000 dollar!!

Lenke til kommentar

 

1. Ingen grunn til å betale mer for det som allerede er i spillet. Og du får et fullverdig spill ved launch, og fortsetter å få gratis dlc resten av levetiden til spillet. (hvilket i alle tidligere tilfeller har vært like mye innhold som et ekstra spill)

2. Budsjett går opp, salgstall? Flere av de best selgende spillene gjennom tiden er eldre spill.

At Mario og et par andre solgte enormt når det det var mindre konkurranse er ekstreme utstikkere.

Bare se på salgstall for 20 år siden. Da var et 60 dollar AAA spill en suksess om de solgte en halv til en million kopier. Battlefront 1 solgte SKUFFENDE 15 millioner kopier.

Og det var bare et spill EA slapp det året.

Siste COD had så langt tjent 500 000 000 dollar!!

Og? Hvor my kostet de siste spillene i forhold til spillet for 20 år siden?

Hvor mye gratis dlc fikk du i det eldre spillet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Altså hvilken i bedrift i verden er ikke ute etter å tjene mest mulig penger ? ? ?

 

 

Skins er helt valgfritt, det vil være massevis av skins man kan unlocke gratis også. Det at man kan kjøpe flere med penger har svært liten innvirkning på annet enn at de som ønsker å benytte seg av det, kan velge å gjøre det.

Lenke til kommentar

At Mario og et par andre solgte enormt når det det var mindre konkurranse er ekstreme utstikkere.

Bare se på salgstall for 20 år siden. Da var et 60 dollar AAA spill en suksess om de solgte en halv til en million kopier. Battlefront 1 solgte SKUFFENDE 15 millioner kopier.

Og det var bare et spill EA slapp det året.

Siste COD had så langt tjent 500 000 000 dollar!!

Har det tjent 500 000 000 eller blitt solgt kopier for 500 000 000 ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...