Gå til innhold

KOMMENTAR: Spillkulturen gjennomgår en utviklingsfase. Slik blir det bråk av


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som skuffer meg er at så mye av dette dramaet kunne ha vært unngått med fortsatt inkludering av mods som i Battlefield 2. "Lag en mod da vel" kunne ha vært svaret på så mye av kritikken battlefield 5 har fått og begge sider kunne fått akkurat det de ønsket ut av spillet. Ordene "Ikke kjøp spillet vårt" ville iallefall aldri ha blitt ytret i et slikt tilfelle.

Lenke til kommentar

Og her sviktiger samtidig det andre nøkkelordet: "Begrunnelse". DICE-representanter har offentlig, både Soderlund og Kertz, uttalt at de ønsket kvinnelige karakterer fordi det var ubehagelig å forklare deres datter at det var menn som kjempet under undre verdenskrig.

Kilder takk.

 

Basert på det jeg har lest er dette en veldig misvisende beskrivelse av Søderlunds uttalelser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enhver person som klager på "inkluderingen" av damer som spillbare karakterer og raser har virkelig misforstått alt som har med spill å gjøre føler jeg.. Ser det ofte man kaller det PK eller SJW-kultur, og jeg klarer ikke tenke annet enn; "Er det mulig å være mer på bærtur?"

 

Det er 2018, verdensbefolkningen har økt ganske mye bare siden Nintendo (osv.) fikk fotfeste i hjemmene våre, og veldig mange besitter elektroniske enheter som kan spille spill på.

 

På hvilken planet bor man dersom man ikke klarer å skjønne at grunnen til å "inkludere" flere kjønn og raser er en måte å øke salg på? Vi bor på en planet som er drevet av profitt. All denne kranglingen om detaljene i spill er med på å trekke tid, energi og arbeidskraft vekk fra ting som kan forbedre spillindustrien og spillene i seg selv. Men neida, vi må krangle om at det er et ekstra kjønn eller rase der det tidligere ikke var noen. Jesus christ.. Sorry, jeg kjøper ikke tomme argumenter som at det ødelegger innlevelsen. Hvis det mot all formodning tar vekk fra konsentrasjonen din at det plutselig løper en ansamling pixler formet som en dame foran deg eller audio-klipp som spilles av med en kvinnestemme og det ikke blir "ekte" nok fordi "hurr durr det står i historiebøkene", så har man et alvorlig problem som ikke har så mye med spill å gjøre.. DICE har aldri vært 100% på authenticity (uniformer, våpen, vehicles), men immersion (lyder etc). Nei, kvinner var aldri på slagmarken i den grad de deltar i BF, men når DICE sa helt i starten at dette er "their take on WW2" så kan ikke jeg sitte å si hvordan "their take" skal se ut? Blir for dumt. Folk er for vant til å se Saving Private Ryan og tror alt WW2 dreier seg om er D-day.. Jeg gleder meg til å se hva de kommer med og tror det blir litt som med BF4, slow start men det kan bli en klassiker ut av det.

 

For noen år siden ville jeg faktisk sett på for eksempel BFV eller det nye TloU som noe SJW-piss, men så vokste jeg opp og skjønte at alt folk og selskaper vil her i verden er å tjene penger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Folk som klager på kvinner i battlefield har ikke lest nok historiebøker.

Vennligst oppgi antall kvinnelige soldater som kjempet under slaget om Frankrike i 1940, som Battlefield V forestiller. Bare til opplysning for oss som ikke har lest historiebøker.

https://books.google.no/books?id=7gNnAAAAMAAJ&q=9780471126768&dq=9780471126768&hl=en&sa=X&ved=0ahUKEwi_1tzCqa7eAhWFiSwKHV7aDvMQ6AEIKjAA

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Simone_Segouin

 

Ikke nødvendigvids 1940 eller slag, men de stod nå opp for landet sitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alan Kertz:

 

 

"Alan Kertz said: "I knew this was going to be a fight when I pushed for female soldiers in Battlefield. I have a daughter, and I don’t want to ever have to answer her question of 'why can’t I make a character that looks like me?' with 'because you’re a girl'."

 

Patrick Søderlund:

 

Er ikke like rett frem, men bruker også egen datter for å rettferdiggjøre valget av kvinnelige karakterer:

 

"We felt like in today's world—I have a 13-year-old daughter that when the trailer came out and she saw all the flak, she asked me, 'Dad, why's this happening?'" Soderlund said. "She plays Fortnite, and says, 'I can be a girl in Fortnite. Why are people so upset about this?' She looked at me and she couldn't understand it. And I'm like, OK, as a parent, how the hell am I gonna respond to this? And I just said, 'You know what? You're right. This is not OK.'"

Kertz har du til dels rett i. Men måten du beskrev det på var noe misvisende. Hovedsaklig handlet det ikke om at det var ubehagelig å fortelle datteren om hvem som kjempet i 2. verdenskrig, men at han ønsket å gjøre det mulig for henne å spille som kvinne i BFV.

 

Søderlund snakket om en diskusjon han hadde med datteren angående reaksjonene på BFV traileren. Altså hadde det null og niks med grunnen til hvorfor kvinner ble lagt til i BFV til å begynne med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Folk som klager på kvinner i battlefield har ikke lest nok historiebøker.

Vennligst oppgi antall kvinnelige soldater som kjempet under slaget om Frankrike i 1940, som Battlefield V forestiller. Bare til opplysning for oss som ikke har lest historiebøker.

Vennligst oppgi hvor du har fått med deg dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...