Gå til innhold

KOMMENTAR: Spillkulturen gjennomgår en utviklingsfase. Slik blir det bråk av


Anbefalte innlegg

 

"The Jetpack is a gadget available on the four maps"

 

Ah du tenker på Battlefield 1942. Det praktiske der er jo at det kom i en expansion pack senere så du kunne lett velge om du vil ha det eller ikke i spillet ditt siden det ikke var en del av det originale spillet. Siden DICE har snudd det på hodet denne gangen så hadde det vært gøy om det kom en realism expansion pack til BFV.

Battlefield 1, battlefield 4, battlefield 3. De hadde alle våpen og gadgets som aldri fantes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å si at det finnes studier som støtter opp under det, er ikke det samme som at man støtter det selv. 

Det er ikke akkurat det samme nei, men hun antyder utvilsomt at hun er i det aller minste delvis positiv til det. La oss si at det var Bad Orange Man, aka. Trump, som postet akkurat det samme på twitter. Ville du virkelig ha latt tvilen komme han til gode?

Endret av Skurtnilsen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det er ikke akkurat det samme nei, men hun antyder utvilsomt at hun er i det aller minste delvis positiv til det. La oss si at det var Bad Orange Man, aka. Trump, som postet akkurat det samme på twitter. Ville du virkelig ha latt tvilen komme han til gode?

 

Du må se på bakteppet. Noen kommer med en studie som sier at det ikke er negativt med "blanda" klasser, og hun svarer med at det finnes studier som sier det motsatte, det kan være at hun sier at "dette er vanskelig å måle" eller "dette vet vi ikke helt ennå".

 

At noe kan ha fordeler målt i de metrikkene studiene hun viser til, er ikke det samme som at man vil velge dette, siden det kan ha andre ulemper som ikke ble målt i studien.

Lenke til kommentar

Alle de som mener noe annet enn deg er altså duster som ikke skjønner hva saken handler om?

Er det rart det blir krig i verden...

 

Du er veldig aggressiv i måten du debatterer på og svært lite tolerant for andre synspunkter enn dine egne. Det er litt ironisk, er det ikke? At en forkjemper for toleranse og inkludering bruker slike hersketeknikker. Det virker nesten som om du ser på dine meningsmotstandere som en form for undermennesker. Man kan faktisk argumentere for at du sprer hatretorikk... fy skam deg!

Prøv å diskuter sak fremfor person så kan det hende du kommer litt lenger…

 

Selvsagt er ikke alle som mener noe annet enn meg duster? Nå prøver du bare å legge ord i munnen på meg. Når jeg har uttalt meg negativt om folk så har det vært på bakgrunn av deres oppførsel, ikke meninger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Du blander nå. Noen kom med et studie som sier at det er negativt med blanda klasser, og Anita svarer med at hun har lest ikke bare få, men mange studier som viser at det er positivt å dele inn skoleklasser etter både kjønn og rase. Det er ganske innlysende hva hun mener om saken. Så jeg spør igjen. Om det var Trump som var avsenderen av denne tweeten istedet for Anita, ville du latt tvilen komme han til gode på samme måte? Jeg tviler...

 

Finn ETT innlegg fra meg hvor jeg ikke har latt tvilen komme Trump til gode ;)

Lenke til kommentar

En av fire ja. Kun skarpskyttere fra allierte sin side.

Dvs 1 av 8 karakterer om det hadde vært likt fordelt, men det var langt flere som spilte assault og medic, da de enda ikke var balanserte.

 

Kun 28% sjanse for at noen spilte recon. Og da, måtte også være alliert.

 

Altså 28% av 32 spillere. Så det blir under 9.

 

Multiplayer har ikke noe med historie å gjøre.

Tyskere kan springe rundt med våpen fra de allierte.

Tyskere kan ha jetpacks.

Våpen og stridsvogner som aldri fantes.

 

Du kan spille d dagen og la Tyskland vinne.

Det virker som du blander ‘har ikke noe med historie å gjøre’ med ‘alt er ikke 100% historisk korrekt’.

Lenke til kommentar

Mye av denne konflikten mellom såkalte Social Justice Warriors og Anti-Social Justice Warriors i USA tror jeg bunner ut i at mange synes at SJWerne har for mye definisjonsmakt. At når SJWere klager, da må produksjonsselskapene føye seg (selv om de mest ihuga SJWere som klager er bare en liten gruppe), og derfor blir det mye sensur i popkultur-Amerika. En X-men plakat hvor en skurk griper tak i halsen på en kvinnelig helt, det tar kun en person til å klage over at plakaten promoterer vold mot kvinner og plakaten blir tatt ned. Et fåtall klager over at det er for mange lettkledde damer i videospill, og spillselskaper viser mindre hud. Og så videre...

 

Og da prøves det forskjellige taktikker med å ta fra dem definisjonsmakta. Et eksempel er Gamergate, hvor taktikken var å true/hetse/mobbe enkelte SJW-personligheter til taushet. Vi vet jo hvilken motsatt effekt det fikk.

 

Den nye populære taktikken, som det artikkelen tar for seg, er omtrent den samme taktikken som de mest ihuga SJWere bruker. Bare at istedenfor å flisespikke ting som kan oppfattes for sexistisk, rasistisk, problematisk osv, flisespikkes det for ting som kan oppfattes for "SJW-propaganda", som f.eks LGBT+-elementer. Hvis det er et LGBT+-individ med i et spill/film/tegneserie+++, så er produktet kun lagd etter SJWeres restriksjoner, og så videre...

 

Tror desverre det også vil ha motsatt effekt. Jeg er ganske overbevist om at de aller fleste LGBT+-individer ikke er sånne sensurgærne SJW-ere som enkelte skal ha det til. Og som sagt, dette skjer mest i USA, der trendmentaliteten er overveldene. Social Justice og såkalt "virtue signaling" har blitt en trend i mange omgangskretser, og kombinert med amerikansk kapitalisme, blir populærkulturen og underholdningsprodukter preget deretter. Men det er nå min mening, hva tror dere?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

En av fire ja. Kun skarpskyttere fra allierte sin side.

Dvs 1 av 8 karakterer om det hadde vært likt fordelt, men det var langt flere som spilte assault og medic, da de enda ikke var balanserte.

 

Kun 28% sjanse for at noen spilte recon. Og da, måtte også være alliert.

 

Altså 28% av 32 spillere. Så det blir under 9.

 

Multiplayer har ikke noe med historie å gjøre.

Tyskere kan springe rundt med våpen fra de allierte.

Tyskere kan ha jetpacks.

Våpen og stridsvogner som aldri fantes.

 

Du kan spille d dagen og la Tyskland vinne.

Det virker som du blander ‘har ikke noe med historie å gjøre’ med ‘alt er ikke 100% historisk korrekt’.

Når utviklerne selv sier at det er satt til et alternativt univers, så ser jeg ikke problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finn ETT innlegg fra meg hvor jeg ikke har latt tvilen komme Trump til gode ;)

post-486735-0-78458800-1541067296_thumb.jpg

Hehe neida, men jeg mener fortsatt at hovedpoenget mitt står stødig. Hun talte for rase- og kjønnsdelte klasser, ikke imot.

 

Og da prøves det forskjellige taktikker med å ta fra dem definisjonsmakta. Et eksempel er Gamergate, hvor taktikken var å true/hetse/mobbe enkelte SJW-personligheter til taushet. Vi vet jo hvilken motsatt effekt det fikk.

Jeg er enig med mesteparten av det du skriver men jeg stusser over det du nevnte om Gamergate.

 

Gamergate handlet aldri opprinnelig om å hetse folk fra ytre venstre. Det hele startet med at Zoe Quinn var utro mot kjæresten sin med minst 5 forskjellige spilljournalister som viste seg å ha byttet positiv omtale mot sex. Hun ble calla ut offentlig av typen og når hun og hennes kompanjonger ble møtt med hard kritikk på sosiale medier så fikk de en rekke lettlurte spilljournalister som var sultne på PK-poeng til å skrive en flom med saker om hvordan stakkars Zoe Quinn blir truet på livet av gærne 4chan-autister pga. kvinnehat og "toxic gamer culture".

 

Hvis du ønsker å lære mer: her er en lang og detaljert oppsummering skrevet av den opprinnelige kilden bak alt dramaet, ekskjæresten til Zoe Quinn.

https://thezoepost.wordpress.com/

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Burde kanskje ha skrevet Gamergate-hendelsen istedenfor.

 

Men uansett, de to tingene jeg ønsker mer debatt om når det kommer til dette temaet er definisjonsmakt og sensur, for jeg tror og mener de to tingene er meget essensielle faktorer i hele denne SJW/anti-SJW-saken. Og så må vi prøve å ikke bli for oppildnet, selv om jeg forstår godt at det kan føles befriende der og da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Anita Sarkeesian er en av de meget innflytelsesrik mediepersonene og på ingen måte en svindler."
Her kommer du kun med en tom påstand uten kilder for å backe det opp.

 

In 2013, Newsweek magazine and The Daily Beast named Sarkeesian one of their "125 Women of Impact"

In 2014, Sarkeesian received the Ambassador Award at the 14th Annual Game Developers Choice Awards for her work on the representation of women in video games, becoming the first woman to receive the award.

In December 2014, The Verge named her as one of "the 50 most important people at the intersection of technology, art, science, and culture".

In March 2015, Time magazine included Sarkeesian in its list of the thirty "Most Influential People on the Internet" and in April of that year, chose her for the Time 100, the magazine's annual list of the 100 most influential people in the world.

In May 2015, Cosmopolitan included her in its list of the "50 Most Fascinating People on the Internet".

 

Du kan lese mer på wikipedia…

 

Som du ser så har ikke den konstante og mildt sagt ufyselige mobbingen av Sarkeesian hatt ønsket effekt.

Lenke til kommentar

Burde kanskje ha skrevet Gamergate-hendelsen istedenfor.

 

Men uansett, de to tingene jeg ønsker mer debatt om når det kommer til dette temaet er definisjonsmakt og sensur, for jeg tror og mener de to tingene er meget essensielle faktorer i hele denne SJW/anti-SJW-saken. Og så må vi prøve å ikke bli for oppildnet, selv om jeg forstår godt at det kan føles befriende der og da...

Yeah, jeg skjønner hva du mener. Du har definitivt rett i at venstresiden har klart mest definisjonsmakt og at det er viktig å ikke bli for sint i disse debattene. Jeg vil også legge til at venstresiden slipper unna med langt mer hatretorikk på sosiale medier, noe som igjen har ført til at folk som identifiserer seg med høyresiden har skapt lukkede grupper som Mannegruppa Ottar hvor de kan diskutere i fred uten å være redd for å bli bannet. Slikt blir det ekkokamre og skyttergravskriger av.

 

Hvis du ønsker å lære mer om Gamergate så bør du se denne videoserien. Det er en saklig og god analyse av hva som skjedde. https://www.youtube.com/playlist?list=PLJA_jUddXvY62dhVThbeegLPpvQlR4CjF

Jesus han kunne ikke sleika ræva hennes dypere om han så stupte inn i henne fra 10 meters høyde. Spol til 6:40 og hør hvordan han vinkler all kritikken mot henne. Han er 100% biased. Haha, du ser det til og med på trynet hans at han er far-left.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

In 2013, Newsweek magazine and The Daily Beast named Sarkeesian one of their "125 Women of Impact"

In 2014, Sarkeesian received the Ambassador Award at the 14th Annual Game Developers Choice Awards for her work on the representation of women in video games, becoming the first woman to receive the award.

In December 2014, The Verge named her as one of "the 50 most important people at the intersection of technology, art, science, and culture".

In March 2015, Time magazine included Sarkeesian in its list of the thirty "Most Influential People on the Internet" and in April of that year, chose her for the Time 100, the magazine's annual list of the 100 most influential people in the world.

In May 2015, Cosmopolitan included her in its list of the "50 Most Fascinating People on the Internet".

 

Du kan lese mer på wikipedia…

 

Som du ser så har ikke den konstante og mildt sagt ufyselige mobbingen av Sarkeesian hatt ønsket effekt.

Nice cherrypicking bro. Jeg kan lese om Anita Sarkeesian på wikipedia mens du svarer på resten av innlegget mitt. Take your time :^)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det blir ikke som å ha kvinner i dunkirk.

Det blir som å ha kvinner i historisk korrekte situasjoner...

Jeg ser ikke den prinsipielle forskjellen. Både BFV og Dunkirk forteller en historie rundt kamphandlinger under 2. verdenskrig. Dunkirk tar seg selvsagt også noen friheter (det er ingen dokumentar), men man får hvertfall følelsen at sånn var det. Det er en troverdig skildring av 2. verdenskrig. Jeg føler med en kvinnelig hovedrollefigur bryter man totalt denne troverdigheten. For meg blir dette mer å betrakte som en alternativ og kontrafaktisk 2. verdenskrig-fortelling sett med et moderne perspektiv.

 

Jeg er ikke rystet, provosert eller krenket over noe så bagatellmessig som figurer og narrativ i et dataspill, men finner det litt krampaktig og kunstig og bryter med helheten.

Endret av kilik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Artikkel som er sjw rettet. Drar fram Anita S som undertrykt og hatobjekt. Hun har i en video sagt at hun aldri spiller pc spill (2011 eller 2012), året etterpå i et intervjue. "Jeg har alltid spilt pc spill". Hun svarer aldri på kritikk og hennes såkalte framstillinger av kvinnefiendtlige spill er latterlig. Et eksempel er at i GTA V så kan man skyte kvinner. Ja det stemmer, man kan også skyte menn??!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Artikkel som er sjw rettet. Drar fram Anita S som undertrykt og hatobjekt. Hun har i en video sagt at hun aldri spiller pc spill (2011 eller 2012), året etterpå i et intervjue. "Jeg har alltid spilt pc spill". Hun svarer aldri på kritikk og hennes såkalte framstillinger av kvinnefiendtlige spill er latterlig. Et eksempel er at i GTA V så kan man skyte kvinner. Ja det stemmer, man kan også skyte menn??!

 

Du tar rett og slett feil. Hun sa "I'm not a fan of video games... I would love to play video games, but I don't want to go around shooting people and ripping off their heads, and, it's just gross." Hun sa ikke at hun aldri hadde spilt videospill. Hun har senere snakket om at hun vokste opp med NES.

 

Dette er et typisk eksempel på å plukke sitater ut av kontekst for å sverte, i dette tilfelle, Sarkeesian og når mesteparten av "kritikken" hun mottar er av denne (eller verre) karakter er det veldig forståelig at hun rett og slett ikke gidder å bruke tid på å svare. Skal man kritisere henne og forvente å bli tatt seriøst så må man i det minste gjøre et forøk på å forstå hva hun prøver å si. Noe eksempelet ditt tydelig viser at du ikke gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...