Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Får dere mindre sexlyst av fysisk tung jobb?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Typen min har nylig startet i sommerjobb, en som krever en del fysisk. Vi har et avstandsforhold. Og nylig besøkte jeg han i en uke, etter å ikke ha vært sammen på ca 4 måneder. Vanligvis så pleier vi å ha sex flere ganger om dagen, men denne gangen var det som regel en gang om dagen, men noen dager hadde vi ikke sex, ikke siste dagen en gang...

 

Kan det være pga han var sliten fra jobben? Jeg lagde mat og gjorde ca. alt hjemme. Vi trente sammen etter jobb også (1-2t løping), så noe litt fysisk der også. Er det fordi vi har vært sammen lenge kanskje? (3 år) Kanskje han ikke tenner på meg lenger? 

 

Vet at ingen vet svaret her.. Men.. Vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem. Må jo bare prøve å finne en måte å snakke om det på, kanskje? Vi skal på ferie sammen snart, så kan jo se hvordan det fungerer da.

 

Vi har nok litt ulik lyst, da jeg oftere har lyst enn han virker det som. Og føler jeg blir avvist hver gang jeg prøver å initiere, noe som er en ganske kjip følelse. Alltid han som skal bestemme når vi skal gjøre det. (tror aldri jeg har avslått hans initiativ)



Anonymous poster hash: cdabd...554
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slenger meg på kommentaren til Invader Zim her.

 

For øvrig virker "tenner han ikke på meg lenger" som en veldig vanlig tanke hos jenter/kvinner i perioder der gutten/mannen ikke har like god sexlyst. Vil bare si at dette slett ikke behøver å være tilfellet. Kåthet går i bølger og noen ganger har man rett og slett mindre lyst på sex, uavhengig av hvor deilig man syns partneren er.

Det kan veldig godt bare være at han har lite overskudd til sex, dersom han har mye å gjøre på jobben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sex er et overskuddsfenomen. Når hver eneste celle i kroppen ber om å få restituere seg og du skjelver i muskulaturen av anstrengelsene er en runde med sex som regel det siste som frister. Typsik å overtenke/overanalysere slike ting også. Menn er som regel mye mer enkle enn det dere projiserer over på dem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå som du er i et avstandsforhold så er nettopp slike ting noe dere MÅ snakke ut om. Det løser ingenting at du selv går rundt og tenker på dette.
Din type kan ha en god grunn, eller det kan ikke være noen spesiell grunn til det.. Men snakk ut om det!

Forhold uten kommunikasjon er ingenting..en må kunne snakke om alt

Lenke til kommentar

Høres ut som han ligger med noen andre. Du kan da ikke være så naiv at du tror en gutt/mann kan gå fire måneder uten sex. Jeg greier knapt en uke.

 

Fysisk jobb/trening stimulerer til økt testosteronproduksjonen, noe som bare gir ytterligere sexlyst. Er man 15-50 år er det ingenting som heter "for sliten for sex". Da er realiteten at det dreier seg om noe annet. Avstandsforhold fungerer ikke, på tide å avslutte

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

Heller ikke like skarpt ut som coffee, og har selv gått langt over fire måneder uten sex (dog ikke ønskelig), samt jeg har venner som jevnlig går lenger enn det (single, selvfølgelig). Allikevel er jeg enig i at fysisk aktivitet stimulerer sexlysten såsant det ikke er for mye.

 

Jeg kan selv komme utslitt hjem etter lang dag på jobb etter dagevis med overtid og fortsatt ønske sex. Men folk har forskjellig drift. Jeg lar ikke lammende migrene stoppe meg. Jeg biter tenna sammen og tar det jeg får. Tror aldri i mitt liv jeg har vært for syk eller sliten til at jeg har takket nei til sex - avhengig av hvor strabasiøst det forventes å være. En blowjob i yttergangen før man engang rekker å få av seg arbeidsklær er aldri å fornekte.

Lenke til kommentar

Det er forskjell på folk, rett og slett.

 

For meg er sex så absolutt et overskuddsfenomen – det er kjemepdigg og alt det der, men jeg må fortsatt ha overskudd til å orke det. På samme måte som man må ha overskudd til å orke hva som helst, uavhengig av hvor morsomt eller givende man finner det.

 

Og, all den tid man kun i begrenset grad har mulighet til å selv bestemme hvor ofte man har sex er det ingen dårlig egenskap å kunne klare seg en stund uten sex.



Anonymous poster hash: 2c150...664
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er litt slik ja, Taurean. Opp 6, hjemme 16. Er jobb i den forstand at man bærer på tunge ting gjennom dagen, legger forskaling osv...

 

Tror ikke han ligger med noen andre.. lite tro på det faktisk (på tross av at jeg kan være rimelig paranoid, men har jobbet mye med det og kjenner ikke så mye på det lenger). Hvorfor vil han da at jeg skal flytte inn med han? Og at vi skal på ferie..

Altså, vi har fortsatt sex, veldig veldig bra sex etter min mening, bare ikke så mye/ofte som jeg skulle ønske. Og kanskje han bare ikke skjønner når jeg prøver å ta initiativ til det?

 

Anonymous poster hash: cdabd...554

Lenke til kommentar

Nå som du er i et avstandsforhold så er nettopp slike ting noe dere MÅ snakke ut om. Det løser ingenting at du selv går rundt og tenker på dette.

Din type kan ha en god grunn, eller det kan ikke være noen spesiell grunn til det.. Men snakk ut om det!

Forhold uten kommunikasjon er ingenting..en må kunne snakke om alt

Godt poeng. Skal prøve å få det gjort! Men føles bare så trivielt, men det er jo en del av forholdet, så kanskje lurt å i hvert fall få luftet tankene litt om det

 

Anonymous poster hash: cdabd...554

Lenke til kommentar

Tar ikke Coffees skriverier så seriøst, men fint å få høre et bredt spekter av perspektiver.

 

 

Kanskje det jeg heller spør om er hvor ofte pleier man å ha sex etter å ha vært sammen i en del år? Varier jo ut i fra forhold og personer, dog...

 

 

 

Anonymous poster hash: cdabd...554

 

Etter 3 år er det ikke vanlig å sex flere ganger om dagen, i hvert fall ikke hver dag, men deres situasjon er litt spesiell med tanke på at dere har et avstandsforhold og har ikke sett hverandre på flere måneder. Jeg synes det er rart, men det er bare meg. Folk er forskjellige.

Lenke til kommentar

Tar ikke Coffees skriverier så seriøst, men fint å få høre et bredt spekter av perspektiver.

 

 

Kanskje det jeg heller spør om er hvor ofte pleier man å ha sex etter å ha vært sammen i en del år? Varier jo ut i fra forhold og personer, dog...

 

 

 

Anonymous poster hash: cdabd...554

Du må være et av de mest naive menneskene jeg har vært borti dersom du tror du kan gå fire måneder uten å se hverandre, uten at en av dere finner noen andre. Erfaringsmessig for min egen del forsvinner følelser og interesse for en person jeg er forelsket i fullstendig etter 3-4 uker dersom vi ikke ser hverandre og/eller har sex. For jenter går det nok noe lengre tid. Endret av coffeee
Lenke til kommentar

Høres ut som han ligger med noen andre. Du kan da ikke være så naiv at du tror en gutt/mann kan gå fire måneder uten sex. Jeg greier knapt en uke.

 

Fysisk jobb/trening stimulerer til økt testosteronproduksjonen, noe som bare gir ytterligere sexlyst. Er man 15-50 år er det ingenting som heter "for sliten for sex". Da er realiteten at det dreier seg om noe annet. Avstandsforhold fungerer ikke, på tide å avslutte

Du må ikke feie alle under samme kam, dette med sexlyst er svært forskjellig. Personlig har jeg sex kanskje en gang i året så ikke kom med det at om man ikke har sex på et par måneder i et forhold er ene parten utro. Bare fordi du blir gal etter en uke uten sex betyr det ikke at alle er lik.

 

Anonymous poster hash: 00ff0...9a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du må være et av de mest naive menneskene jeg har vært borti dersom du tror du kan gå fire måneder uten å se hverandre, uten at en av dere finner noen andre. Erfaringsmessig for min egen del forsvinner følelser og interesse for en person jeg er forelsket i fullstendig etter 3-4 uker dersom vi ikke ser hverandre og/eller har sex. For jenter går det nok noe lengre tid.

https://en.wikipedia.org/wiki/Faulty_generalization
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hvordan gikk dette? :) 

 

Jeg husker selv hvor utmattet jeg var i min første fysiske sommerjobb. Hver dag jeg kom hjem hadde jeg bare lyst å sove. Har hørt at andre har lignende erfaringer i sin første jobb. 

 

Etter dette jobbet jeg som tømrer i en årrekke. Kombinert med ikke alltid like mye søvn som man skulle ønske kan jeg garantere deg at dette gjør utslag på lysten. I hvert fall for min del. Det mange kvinner kanskje ikke reflekterer over er at sex gjerne er en aktivitet som krever mer fysisk av mannen enn av kvinnen. Det kan være kvelder hvor jeg rett og slett ikke orker å ha sex selv om lysten er der. Man skal ha både lyst og overskudd.

 

Ellers ser jeg at coffee som vanlig kommer med enkle og endimensjonale generaliseringer som overhodet ikke stemmer. Det er mulig coffee har det slik og/eller fortsatt er veldig ung/uerfaren, men de aller færreste menn over 20 går rundt med ereksjon og er klar for sex døgnet rundt. Når dere i tillegg har vært sammen så lenge dere har vært er det dessverre ikke helt unaturlig at lysten går litt ned heller.

 

Oppsummert: 

 

Dette høres overhodet ikke unormalt ut og det er individuelle forskjeller også blant menn. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...