Gå til innhold

Bare uker etter at Chili tilbød fri data, har de begynt å ringe kundene om å roe ned forbruket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

de må gjøre det slik man gjør det med tradisjonelt bakkenettverk.. Der er det en maks belastning der også..

Hvis alle bruker kabelnettverket samtidig blir det tregere for alle, eller det ble det før i tiden, da alle bruke ISDN..

 

i dag har vi så sjappe servere og nettverksrutere at maks hastigheten er mer enn alle klarer å bruke til sammen.

Derfor selger de bredbånds pakker med maks hasigheter under grensen..

De regner ut hvor mange de kan selge nettverk til hvis alle er på nett 24/7, 360 dager i året.

også selger de ikke mer enn det, og da vet de at alle alltid har full hastighet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

ikke bare er det en maks belastning på bakkenettverket, men det er samme grense som det trådløse nettverket..

 

grensen for maks belastning settes av ruterne og serverne som de trådløse antennene og bakkekablene snakker med.

 

Bakkekablene og de trådløse basestasjonantennene er alle koblet til samme rutere og servere.

Lenke til kommentar

flere som vurderer å bytte og bruke 1TB? :p

se på noen 4K filmer og serier på netflix burde gjøre susen på mobilen...

de sier fri data og 1TB, så er jo dems feil at dem vill leder kunder som vil bruke det de har rett på

er jo omtrent som adsl, du får 25mbps men bare 5mbps hos deg..

Lenke til kommentar

Er bare lureri! Fri bruk.... Fikk selv beskjed når jeg spurte om jeg kunne dele nett på ferie. og de sa ja. men ikke mye....

 

Fri bruk er det jo, men de klargjør at det gjelder egen telefon... Jeg spurte også om dette ved bestilling da jeg av og til må dele nett med pcen når jeg er ute på reise, det skulle ikke være noe problem, så lenge man hovedsaklig bruker det til egen mobil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er bare lureri! Fri bruk.... Fikk selv beskjed når jeg spurte om jeg kunne dele nett på ferie. og de sa ja. men ikke mye....

 

Begynn å grin. Du betaler 399 for 1000 GB og da får du virkelig det du betaler for. Det får du nesten leve med.

det er like mye som du må betale for 20Mb/s kabel bredbånd med ubegrenset bruksrett.

 

Hvorfor skal du betale mer for trådløst? og i tillegg la deg begrense?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

De kan bare ringe...betaler for 1000GB,da bruker jeg det ;)

 

Det har du full mulighet til, men det skal være til bruk på egen telefon, ikke nettverksdeling...

hvis du har skrevet under på en avtale som instruerer deg i å ikke koble sammen telefonen din til datamaskinen eller noe som helst annet så kan jeg gledelig informere deg om at det er det vi kaller en ugyldig avtale og kan oversees.

 

de kan ikke bestemme over 2 stk tredje parts produkter du har kjøpt av andre bedrifter..

 

og i hvert fall ikke når abonnementet er et tilleggs-system til det ene produktet de vil bestemme over.

 

Man kan fint bruke en telefon uten å ha abonnement noe sted. Det er bare å slå inn pin-koden og logge seg på en trådløs ruter eller trådløst accesspoint som de kaller det..

Lenke til kommentar

det er like mye som du må betale for 20Mb/s kabel bredbånd med ubegrenset bruksrett.

 

Hvorfor skal du betale mer for trådløst? og i tillegg la deg begrense?

Det er ikke det. Husk også at det er ett telefon abbonoment. Min bror byttet nettopp. Hadde 5gb data hver måned til samme prisen, så hva hadde han å tape? Selv har han fiber hjemme men spiller vel liten rolle akkurat det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Er bare lureri! Fri bruk.... Fikk selv beskjed når jeg spurte om jeg kunne dele nett på ferie. og de sa ja. men ikke mye....

 

Begynn å grin. Du betaler 399 for 1000 GB og da får du virkelig det du betaler for. Det får du nesten leve med.

det er like mye som du må betale for 20Mb/s kabel bredbånd med ubegrenset bruksrett.

 

Hvorfor skal du betale mer for trådløst? og i tillegg la deg begrense?

Åååh lol come on! Hvor uendelig mye mer praktisk er det ikke å kunne være hvor som helst i landet og bare bruke alt nettet man ønsker seg? Det kablede nettet du har hjemme funker kun hjemme.

 

Folk får ærlig talt moderere seg noe her. Er som bortskjemte nordmenn på en hotell frokost buffé - skal være unødvendig grådige.

 

Synes ikke begrensningene lagt på av Chili mobil er noe å ta på vei for. Dog kunne dem skrevet klart og tydelig om begrensnigene på reklamesiden. Så litt ris skal dem også få.

jeg tror du bare ikke forstår teknologien her min venn...

 

Poenget er at trådløst internett er den aller nyeste og aller beste teknologien.

 

Det er lettere og billigere å bygge ut det trådløse nettverket.

 

Man får raskere internett, lavere latency, og færre begrensninger.

 

Når det koster mindre å lage, og tar mindre tid å lage, og har færre begrensinger, så skal det selvsagt ikke koste mer.

 

da går jo utviklingen baklengs..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...