Gå til innhold

TEST: ReMarkable


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde dette i forhåndsbestilling siden i fjor vinter (da det bare kostet ca 4000), men etterhvert ombestemte jeg meg og heller kjøpte en iPad pro. Jeg synes det er fantastisk å notere, skrible og tegne på den - pluss alt det andre man kan bruke den til.

 

Hadde jeg derimot vært student enda så ville jeg muuuligens vurdert ReMarkable, men jeg tror iPad ville fungert like bra der også. Tipper den også er litt i dyreste laget for de fleste studenter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Grunnideen liker jeg veldig godt, altså en digital notatblokk. Men til prisen en faktisk må betale for produktet så ser jeg ikke at bruksverdien blir høy nok til forsvare prisen, også mtp på at en forbruker tipper til pennen. Blir jo nesten like billig å leie inn en student til å scanne papirnotater hvert halvår ;)

 

Om denne kom i feks 2 versjoner der en av dem også kom som et tradisjonelt nettbrett med tradisjonell skjerm på den ene siden og remarkable skjerm på den andre så ville både bruksverdien steget betraktelig og det samme for betalingsviljen.

 

Slik produktet står idag blir det rett og slett for snevert for meg og helt sikkert mange andre også. Spesielt mtp at dagens brett gjør at vi ikke kan legge bort en annen dings. Remarkable blir en dings som kommer i tillegg til alle andre dingser. Dvs at man fortsatt må drasse rundt på tablet, mobil, og gjerne en laptop.

 

Om den digitale skriveblokken var et multiprodukt som kunne erstattet en eller flere dingser så ville jeg kjøpt et. Men ikke slik produktet fremstår idag. Kanskje v2?

 

Nå tror jeg nok likevel at produktet vil selge greit, er nok en hel del mennesker som har ventet på en dedikert og brukervennlig digital notatblokk. Bruker man denne så er det jo GUI kjemisk renset for distraksjoner. Det er ingen sosiale nettsider som stjeler skjermtid, ingen streaming av film eller musikk som ødelegger arbeidsflyten og ingen spill som ligger i brukerens cache og stjeler fokus mens den i bakgrunnen bruker hjernens cpu kraft på å beregne fremtidige operasjoner i neste spillsekvens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Not today satan"

 

Sånn rent optisk sett, er det noe forskjell mellom de forskjellige E-ink skjermene? Eller er de stort sett like?

 

De har blitt lysere opp gjennom årene, fått høyere oppløsning og flere gråtoner. Sammenligner man Kindle Voyage og reMarkable, så er det liten forskjell, men Voyage har mulighet for å skru på lys og da fremstår den hvitere. Skrift fremstår også som litt skarpere på Voyage, men om det skyldes litt høyere dpi eller bedre fonter er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar

Som mange andre sier, dette kunne vært interessant med lavere pris. Jeg hadde nok lett strukket meg til 3000 for dette, men... Så lenge jeg får et nettbrett med flere muligheter for samme pris ser jeg ingen grunn til å kjøpe dette...

Jeg gjorde en pre-order på denne til 479$, og synes det var i grenseland.

Den er vel primært en notatblokk, men er spent på hvor god den vil være som e-bokleser i tillegg.

Får den forhåpentligvis om ca 1 måned, så får vi se...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rett i overkant av 2000 kunne jeg nok betalt, men siden jeg allerede har eboklesere, nettbrett og tabletPCs, så føles det som de er litt "late to market". Men det var jo Ipoden også, for all del. Sent til markedet og overpriset. Noen ganger trenger man bare treffe på timingen, og hvem kan si det ikke vil vise seg å være tilfellet her? 

Lenke til kommentar

Markedet er nok business/ledelse og ikke hobbyister. Prisen er satt deretter.

Flott for dem om de treffer markedet de sikter mot. For oss vanlig dødlige må jeg si at pris og produkt henger ikke sammen i det hele tatt. 6000 kr for produktet slik det står idag er ren galskap i mine øyne. Om de kunne levert en kombiløsning med android nettbrett og bra skjerm på ene siden også remarkable på andre siden så skulle jeg bestilt med det samme. Ja til og med om prisen gikk opp en lapp eller 2 for en kombinertløsning.

 

Slik løsningen fremstår idag ville jeg nok kjøpt om prisen var rundt 1000 kr. Kanskje også om prisen var 2000 om jeg kunne testet brettet først. Men aldri i livet om jeg ville brukt 6.000. Pluss at jeg måtte kjøpt pennetupper støtt og stadig.

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

 

Slik løsningen fremstår idag ville jeg nok kjøpt om prisen var rundt 1000 kr. Kanskje også om prisen var 2000 om jeg kunne testet brettet først. Men aldri i livet om jeg ville brukt 6.000. Pluss at jeg måtte kjøpt pennetupper støtt og stadig.

 

 

Som Wacom-bruker ser jeg faktisk på den delen med pennetupper som en fordel. Hvis jeg skal forklare det, er det som forskjellen mellom å skrive med en 4H og 2B-blyant. Eller en syl og en myk blyant, for de som ikke kjenner forskjellen på 4H og 2B. Det er mye bedre å skrive med en myk tupp. Nå sier jeg dette uten å ha prøvd ReMarkable, og med denne prisingen ville jeg ikke engang anbefalt min arbeidsgiver å kjøpe en til meg.

 

Men jeg er en av de som trenger å bruke skisser og håndskrevne notater for å feste ned informasjon og ideer så produktet i seg selv er attraktivt for meg. Så det å telle opp plusser og minuser virker litt som skivebom. Produktet har ingen direkte konkurrenter, vel, bortsett fra notatblokka og en scanner. En tabletPC eller et nettbrett er rett og slett ikke helt sammenlignbart. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...