Gå til innhold

Disney trekker seg fra Netflix


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter at Spotify og Netflix med fler kom så tror jeg ganske så sikkert at pirat markedet døde relativt ut, jeg for min del var en stor nedlaster, hadde ti talls torrenter til nedlastning i døgnet før dagens streame tjenester.

 

Mens nå som det stadig lanseres fler og fler strømme tjenster er jeg faktisk ganske sikker på at ulovlig nedlastning eller noe ala Popcorntime kommer til å bli i vinden igjen, når det blir sånn at man må ha abbonoment 12 forskjellige steder blir det plutselig mye enklere og billigere å bare laste ned ulovlig enn å bare ha netflix, viaplay, hbo etc alene.

 

 

Så Disney er her med på å gjøre ulovlig nedlastning populært igjen etter min mening.

 

Pirater vil alltid finne på unnskyldninger for å laste ned, samme hvor enkelt det er å se noe lovlig. Selv kjøper jeg alt som jeg vil ha på Blu-ray. 100% kontroll :)

Lenke til kommentar

Blir spennende å se hva hvordan denne kanalen blir. Jeg tenker at den blir full av reklame for egne titler. Altså slik filmene på disneydisc var. Da måtte man spole gjennom en haug men trailere før filmen.

Om man bare kan velge en film og se denne tviler jeg på, men håper jeg tar feil. Dette tenker jeg Disney ser på som sin hovedkontakt med publikummet sitt, og da gjelder det å reklamere for egne produkter og kommende filmer.

Lenke til kommentar

Blir spennende å se hva hvordan denne kanalen blir. Jeg tenker at den blir full av reklame for egne titler. Altså slik filmene på disneydisc var. Da måtte man spole gjennom en haug men trailere før filmen.

Om man bare kan velge en film og se denne tviler jeg på, men håper jeg tar feil. Dette tenker jeg Disney ser på som sin hovedkontakt med publikummet sitt, og da gjelder det å reklamere for egne produkter og kommende filmer.

 

Det blir nok veldig likt netflix, og jeg tror du slipper se reklame før filmene. Det ville bety slutten på tjenesten ganske så kjapt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Filmselskapene skulle samarbeidet om en felles stor portal der alt innhold legges ut. Så kunne de fordelt inntektene etter en algoritme basert på antall visninger, karakter fra publikum og kritikere, og budsjett.

 

All den tid de ikke klarer dette bør de bruke Netflix. Alternativt bør alle tjenester få tilgang til alt innhold.

 

At alt Disney blir tilgjengelig bare hos dem er å gå bakover inn i fremtiden. Jeg kommer ikke til å støtte slike oppkomlinger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg betaler gladelig for Spotify, da de tilbyr all musikk, og jeg kan fint betale litt mer for Spotify så lenge de opprettholder dagens tilbud.

 

Netflix og HBO(inntil GoT er ferdig) betaler jeg uten å klage, selv om innholdet er noe magert. Om jeg derimot må fikse meg Netflix, HBO, Viaplay, TV2 Zebra, Disney, Marvel, Bestemorkanalen og Kokkelimonketjenesten, så blir jeg rimelig misfornøyd. Betyr bare at prisen og kompleksiteten til lineær tv blir skjøvet over fra kabel-tv til Internett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke en ulempe for oss at det kommer konkurrerende tjenester, men denne fragmenteringen blir jo litt som Rema 1000 sitt stundt med redusert sortiment, noe som tydeligvis ikke virker. Jeg er ikke interessert i en tjeneste som kun viser disney-materiale. Mulig jeg vart det da ungen var yngre, men ikke nå. Derimot syns jeg løsningen på sikt blir "samtrafikkavtaler", Jeg er villig til å betale mer per måned for en ekstrapakke med "eskternt" innhold hos Netflix. Da vil 3. part tjene penger, Netflix tjene litt mer og jeg vil være fornøyd. Jeg tror betalingsviljen er stor for en samlet løsning i en ellers bransje med hard konkurranse og lite innhold.

Lenke til kommentar

 

Etter at Spotify og Netflix med fler kom så tror jeg ganske så sikkert at pirat markedet døde relativt ut, jeg for min del var en stor nedlaster, hadde ti talls torrenter til nedlastning i døgnet før dagens streame tjenester.

 

Mens nå som det stadig lanseres fler og fler strømme tjenster er jeg faktisk ganske sikker på at ulovlig nedlastning eller noe ala Popcorntime kommer til å bli i vinden igjen, når det blir sånn at man må ha abbonoment 12 forskjellige steder blir det plutselig mye enklere og billigere å bare laste ned ulovlig enn å bare ha netflix, viaplay, hbo etc alene.

 

 

Så Disney er her med på å gjøre ulovlig nedlastning populært igjen etter min mening.

 

Pirater vil alltid finne på unnskyldninger for å laste ned, samme hvor enkelt det er å se noe lovlig. Selv kjøper jeg alt som jeg vil ha på Blu-ray. 100% kontroll :)

 

Det at Blu-Ray filmer ikke kommer ut samtidig over alt i verden er grunn nok til å laste de ned

Hadde f.eks. Aliens vært ute på Blu-Ray i Norge, så hadde jeg kjøpt den istede for å laste ned ei fil på 40 GB

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Etter at Spotify og Netflix med fler kom så tror jeg ganske så sikkert at pirat markedet døde relativt ut, jeg for min del var en stor nedlaster, hadde ti talls torrenter til nedlastning i døgnet før dagens streame tjenester.

 

Mens nå som det stadig lanseres fler og fler strømme tjenster er jeg faktisk ganske sikker på at ulovlig nedlastning eller noe ala Popcorntime kommer til å bli i vinden igjen, når det blir sånn at man må ha abbonoment 12 forskjellige steder blir det plutselig mye enklere og billigere å bare laste ned ulovlig enn å bare ha netflix, viaplay, hbo etc alene.

 

 

Så Disney er her med på å gjøre ulovlig nedlastning populært igjen etter min mening.

 

Pirater vil alltid finne på unnskyldninger for å laste ned, samme hvor enkelt det er å se noe lovlig. Selv kjøper jeg alt som jeg vil ha på Blu-ray. 100% kontroll :)

Kjøpe på Blu-ray faktisk, var det liksom eksempelet på hvor enkelt alt ting er?

Fysiske medium er en døende rase, og ikke et godt eksempel på hvor 'lett' det er å få tak i ting lovlig spør du meg.

 

Selv kan jeg kose meg med Nrk og HBO Nordic på lovlig vis, men hvis ting ikke ligger der så er det en annen sak..

Lenke til kommentar

Vel, de gir jo Netflix omtrent 2 år til å lage innhold til å fylle tomrommet etter Disney. Så jeg er ganske så sikker på at vi kommer til å fortsette med Netflix også i 2020.

Den eneste som kan ødelegge for Netflix, er Netflix. Dersom de øker prisen, samtidig som andre holder prisen, kan det bli bytte. Men så lenge Netflix holder seg på nåværende prisnivå og leverer like mye nytt innhold som nå, tror jeg de kan ta det helt med ro.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...