Gå til innhold

Disney trekker seg fra Netflix


Anbefalte innlegg

Filmselskapene skulle samarbeidet om en felles stor portal der alt innhold legges ut. Så kunne de fordelt inntektene etter en algoritme basert på antall visninger, karakter fra publikum og kritikere, og budsjett.

 

All den tid de ikke klarer dette bør de bruke Netflix. Alternativt bør alle tjenester få tilgang til alt innhold.

 

At alt Disney blir tilgjengelig bare hos dem er å gå bakover inn i fremtiden. Jeg kommer ikke til å støtte slike oppkomlinger.

 

Dette ville jo ført en slags monopoltilstand igjen. Ingen konkurrerer om den tekniske plattformen, og de kan da ta betalt for den som de ønsker. En viss konkurranse er nok ønskelig for oss forbrukere, både for å presse prisene samt stimulerer til å forbedre de tekniske løsningene.

 

På den andre siden er jeg enig i at det virker unødvendig at hvert selskap skal utvikle sin egen strømmetjeneste, det begynner å bli mer en nok av dem å forholde seg til. En utopisk situasjon ville kanskje vært at det var et knippe med selskaper som utviklet og konkurrerte om å ha den beste plattformen, mens man selv kunne bestille innholdspakker fra ulike film- og serieselskaper selv til disse plattformene. Uavhengig av hvilken plattform man syntes fungerer best for seg. Men det høres kanskje litt vel utopisk ut, på samme måte som at alle skulle kunne fått levert "mørk fiber" og valgt ISP som man velger strømleverandør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Etter at Spotify og Netflix med fler kom så tror jeg ganske så sikkert at pirat markedet døde relativt ut, jeg for min del var en stor nedlaster, hadde ti talls torrenter til nedlastning i døgnet før dagens streame tjenester.

 

Mens nå som det stadig lanseres fler og fler strømme tjenster er jeg faktisk ganske sikker på at ulovlig nedlastning eller noe ala Popcorntime kommer til å bli i vinden igjen, når det blir sånn at man må ha abbonoment 12 forskjellige steder blir det plutselig mye enklere og billigere å bare laste ned ulovlig enn å bare ha netflix, viaplay, hbo etc alene.

 

 

Så Disney er her med på å gjøre ulovlig nedlastning populært igjen etter min mening.

 

Pirater vil alltid finne på unnskyldninger for å laste ned, samme hvor enkelt det er å se noe lovlig. Selv kjøper jeg alt som jeg vil ha på Blu-ray. 100% kontroll :)

 

 

Nei, det vil de ikke, det har vist seg med ting som spotify, når tjenesten ble enkel og god nok, så gikk kopieringen massivt ned.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er det noen som har en total oversikt over aktører og begrensninger i Norge nå? Noen filmer får du bare her, andre får du der, noen får du ikke i det hele tatt eller kan bare kjøpe (drit i å leie liksom), disse får du bare på engelsk, disse får du bare på norsk, disse har vi tatt ut av sortiment så hvis du skal se den må du finne en fysisk kopi et sted, alle våre filmer er bare i SD, alle v¨re filmer er bare i Stereo, noen av våre filmer er i HD, og noen av våre filmer er i surround, men disse to er ikke ikke alltid kombinert, vi har disse fete seriene, men kanskje ikke alle sesongene, bor du i Norge? Kjipern, da sesong 6-7-9 og 11 ikke er lisensiert for det norske markedet, sorry, men episode 3-7 og 9 er ikke tilgjengelig pga opphavsrett på sangene i episodene, hele serien får du her, men ikke mer originalscore da den er for det amerikanske markedet, men vi har lagd noe som kan minne om Rolling Stones slik at du blir fornøyd, har du ikke sett sosng 7 ennå, å ja du bor i Norge der de bare har sesong 1-4, resten får du tak i hvis du fysisk kjøper dvd-boksen med sesong 1-7, vi har noe utvalg av Disneyfilmer, abonner på oss, vi har de andre Disneyfilmene så abonner på oss, vi har resten av Disneyfilmene så abonner på oss..

 

Er det rart folk børster støv av torrents og koser seg mer og mer med Popcorn i helgene? Jeg er i ferd med å gi opp selv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rart musikkbransjen får til dette, men ikke filmbransjen.

 

Hadde aldri giddi å abbonert på én tjeneste for musikken fra Sony Music, én fra Universal, én fra Warner osv for å kunne høre på de artistene som gis ut gjennom hver av dem.

 

Får de samlet alt og alle inn i én streamingtjeneste skal jeg betale mange hundrelapper i måneden for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rart musikkbransjen får til dette, men ikke filmbransjen.

 

Hadde aldri giddi å abbonert på én tjeneste for musikken fra Sony Music, én fra Universal, én fra Warner osv for å kunne høre på de artistene som gis ut gjennom hver av dem.

 

Får de samlet alt og alle inn i én streamingtjeneste skal jeg betale mange hundrelapper i måneden for det.

Problemet er at filmbransjen er satt opp annerledes. Jeg leste en norsk artikkel om dette for en stund tilbake og husker jeg riktig var det noe slikt: En film er ferskvare og 90% av inntektene kommer fra kino. De siste 10% er dvd/bluray, tv og til sist strømming. Det betyr at ettermarkedet er nedprioritert, men samtidig beskyttet av lisenser og avtaler som ikke kommer kundene til gode i det hele tatt, og dermed en helt annen forretningsmodell enn musikk.

Lenke til kommentar

Hvis den jevne film/serietitter er som meg, ville deres profitt fra det som i dag er 10% økt betraktelig om man slapp å:

- Kjøpe en fysisk plate ved enten å kjøre et sted eller vente på den posten

- Lete rundt på ørten ulike streamingtjenester

- Sitte klar når filmen sendes på en TV-kanal

Lenke til kommentar

 

 

Etter at Spotify og Netflix med fler kom så tror jeg ganske så sikkert at pirat markedet døde relativt ut, jeg for min del var en stor nedlaster, hadde ti talls torrenter til nedlastning i døgnet før dagens streame tjenester.

 

Mens nå som det stadig lanseres fler og fler strømme tjenster er jeg faktisk ganske sikker på at ulovlig nedlastning eller noe ala Popcorntime kommer til å bli i vinden igjen, når det blir sånn at man må ha abbonoment 12 forskjellige steder blir det plutselig mye enklere og billigere å bare laste ned ulovlig enn å bare ha netflix, viaplay, hbo etc alene.

 

 

Så Disney er her med på å gjøre ulovlig nedlastning populært igjen etter min mening.

 

Pirater vil alltid finne på unnskyldninger for å laste ned, samme hvor enkelt det er å se noe lovlig. Selv kjøper jeg alt som jeg vil ha på Blu-ray. 100% kontroll :)

 

 

Nei, det vil de ikke, det har vist seg med ting som spotify, når tjenesten ble enkel og god nok, så gikk kopieringen massivt ned.

 

AtW

 

 

Og fremdeles er det haugevis som piratkopierer musikk. Merkelig gitt. Kan det være for at enkelte kun er ute etter å få tak i noe gratis?

Lenke til kommentar

 

 

Etter at Spotify og Netflix med fler kom så tror jeg ganske så sikkert at pirat markedet døde relativt ut, jeg for min del var en stor nedlaster, hadde ti talls torrenter til nedlastning i døgnet før dagens streame tjenester.

 

Mens nå som det stadig lanseres fler og fler strømme tjenster er jeg faktisk ganske sikker på at ulovlig nedlastning eller noe ala Popcorntime kommer til å bli i vinden igjen, når det blir sånn at man må ha abbonoment 12 forskjellige steder blir det plutselig mye enklere og billigere å bare laste ned ulovlig enn å bare ha netflix, viaplay, hbo etc alene.

 

 

Så Disney er her med på å gjøre ulovlig nedlastning populært igjen etter min mening.

 

Pirater vil alltid finne på unnskyldninger for å laste ned, samme hvor enkelt det er å se noe lovlig. Selv kjøper jeg alt som jeg vil ha på Blu-ray. 100% kontroll :)

Kjøpe på Blu-ray faktisk, var det liksom eksempelet på hvor enkelt alt ting er?

Fysiske medium er en døende rase, og ikke et godt eksempel på hvor 'lett' det er å få tak i ting lovlig spør du meg.

 

Selv kan jeg kose meg med Nrk og HBO Nordic på lovlig vis, men hvis ting ikke ligger der så er det en annen sak..

 

 

Jepp. Kjøpe Blu-ray, rippe den og spille den av på hvilken som helst enhet jeg vil. 100% kontroll for evig tid.

Lenke til kommentar

 

 

Etter at Spotify og Netflix med fler kom så tror jeg ganske så sikkert at pirat markedet døde relativt ut, jeg for min del var en stor nedlaster, hadde ti talls torrenter til nedlastning i døgnet før dagens streame tjenester.

 

Mens nå som det stadig lanseres fler og fler strømme tjenster er jeg faktisk ganske sikker på at ulovlig nedlastning eller noe ala Popcorntime kommer til å bli i vinden igjen, når det blir sånn at man må ha abbonoment 12 forskjellige steder blir det plutselig mye enklere og billigere å bare laste ned ulovlig enn å bare ha netflix, viaplay, hbo etc alene.

 

 

Så Disney er her med på å gjøre ulovlig nedlastning populært igjen etter min mening.

 

Pirater vil alltid finne på unnskyldninger for å laste ned, samme hvor enkelt det er å se noe lovlig. Selv kjøper jeg alt som jeg vil ha på Blu-ray. 100% kontroll :)

 

Det at Blu-Ray filmer ikke kommer ut samtidig over alt i verden er grunn nok til å laste de ned

Hadde f.eks. Aliens vært ute på Blu-Ray i Norge, så hadde jeg kjøpt den istede for å laste ned ei fil på 40 GB

 

 

https://www.platekompaniet.no/blu-ray/aliens-1/

Lenke til kommentar

 

 

 

Etter at Spotify og Netflix med fler kom så tror jeg ganske så sikkert at pirat markedet døde relativt ut, jeg for min del var en stor nedlaster, hadde ti talls torrenter til nedlastning i døgnet før dagens streame tjenester.

 

Mens nå som det stadig lanseres fler og fler strømme tjenster er jeg faktisk ganske sikker på at ulovlig nedlastning eller noe ala Popcorntime kommer til å bli i vinden igjen, når det blir sånn at man må ha abbonoment 12 forskjellige steder blir det plutselig mye enklere og billigere å bare laste ned ulovlig enn å bare ha netflix, viaplay, hbo etc alene.

 

 

Så Disney er her med på å gjøre ulovlig nedlastning populært igjen etter min mening.

 

Pirater vil alltid finne på unnskyldninger for å laste ned, samme hvor enkelt det er å se noe lovlig. Selv kjøper jeg alt som jeg vil ha på Blu-ray. 100% kontroll :)

 

 

Nei, det vil de ikke, det har vist seg med ting som spotify, når tjenesten ble enkel og god nok, så gikk kopieringen massivt ned.

 

AtW

 

 

Og fremdeles er det haugevis som piratkopierer musikk. Merkelig gitt. Kan det være for at enkelte kun er ute etter å få tak i noe gratis?

 

Du får hensynta land som ikke har noe særlig system for lisensierte produkter slik at de ikke har noe alternativ til å kjøpe lovlig. Flere land i Asia har knapt butikker for salg av fysisk vare, der musikk og film omsettes på gata i form av minnepinner eller brente plater. Kundene har ikke internett og kan kun kjøpe dette her.

Jeg sier ikke at ikke folk i i-land piratkopierer, men andelen er gått kraftig ned som følge av bl.a. Spotify og frykten for konsekvenser som har vært skjerpet de siste årene slik at det er større fare for å bli tiltalt.

Lenke til kommentar

 

Akkurat som jeg trodde da altså. Aliener film nummer 2 i serien fra 1986. Resten av filmene er Alien filmer, uten S på slutten. Må være flaut å prøve å drite ut noen, for så å finne ut at det er du selv som tar feil. 

 

Når det gjelder Alien: Covenant og Blu-ray utgivelsen, så er det vel ikke akkurat noe problem å vente noen uker lengre på en Norsk utgivelse. Filmen har du jo allerede sett på kino.

Endret av Hårek
Fjernet megastor sitatpyramide
Lenke til kommentar

 

Så du vet altså ikke noe som helst om serien altså? Flaut.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Alien_(franchise)

 

Og du har hverken betalt for å se filmen på kino eller kjøpt den på Blu-ray. Hvorfor i all verden føler du da at du har rett til å kreve noe som helst? Typisk pirat logikk. La oss som betalte for kino-billetten og Blu-ray filmen komme med kritikk. Du har ikke rett til å si noe som helst.

Endret av Hårek
Fjernet megastor sitatpyramide
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...